Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

فناوری

تست مسیر سومین هایپرلوپ جهان در حال انجام است

آغاز لوله گذاری فناوری حمل و نقل هایپرلوپ

ما از سال گذشته درباره ی شرکت کالیفرنیایی هایپرلوپ مطالب زیادی شنیده ایم، اما این شرکت تعداد انگشت شماری از تصاویر و ویدئو ها برای اثبات ساخت این پروژه ارائه کرده است. امروز این شرکت سکوت خود را با اطلاعیه ای مبنی بر راه اندازی یک آزمایشی با مسیر طولانی در نزدیکی مرکز تحقیق و توسعه فرانسه آغاز کرده است.

HyperloopTT میگوید این تست در دو مرحله انجام می شود: مرحله ی اول یک سیستم بسته به طول ۳۲۰ متر است که در سال جاری عملیاتی می شود و مرحله ی دوم یک سیستم کامل به طول یک کیلومتر است که توسط دکل ها در ارتفاع ۵.۸ متری بالا برده شدن در سال ۲۰۱۹ کامل می شود. همچنین یک کپسول مسافری بزرگ، که شرکت اسپانیایی در حال تولید آن است، برنامه ریزی شده تا در تابستان امسال تحویل داده شود.

این امر موجب می شود که سومین آزمایش جهانی هایپرلوپ برای اولین بار در اروپا اجرا شود. دو آزمایش قبلی در آمریکا بودند. یک تست در مسیر Virgin Hyperloop One در بیابان های شمال لاس وگاس انجام شد. و تست دیگر در مسیر Elon Musk که خارج از مقر اسپیس ایکس و در کالیفرنیا قرار دارد انجام شد.

ویدیو و تصاویری از مسیر HyperloopTT اولین شواهد محکمی است که نشان می دهد این شرکت به دنبال ساخت یک هایپرلوپ در مقیاس کامل است که کپسول حامل مسافر یا بار  را درون لوله ی تقریبا خلا با سرعت ۷۶۰ مایل بر ساعت ارسال می کند.

در مقابل رقیب سرسخت آن ویرجین هایپرلوپ است که ازمایشات خود را در صحرایی در بیرون از لاس وگاس به انجام میرساند و اخیرا به رکورد سرعت ۲۴۰ متر بر ثانیه (۳۸۷ کیلومتر بر ساعت) رسیده است. این شرکت با دولت های امارات در دوبی و عربستان سعودی توافقاتی را برای همکاری به امضا رسانده است.

تیم spaceX نیز با برگزاری مسابقاتی در بین دانشجویان به رکورد سرعت ۲۰۰ متر بر ثانیه نیز رسیده است.
HyperloopTT یک سرمایه گذاری سنتی نیست بلکه یک سرمایه گذاری صرفا داوطلبانه و پرجمعیت است که شامل مهندسانی از ناسا، بوئینگ، تسلا و اسپیس اکس که در حدود بیش از ۸۰۰ داوطلب میشود.

پروژه HyperloopTT با موانع بروکراسی روبه روبه رو شده است و تست مسیر آن در کالیفرنیا پس از آنکه آشکار شد این شرکت موفق به تکمیل روند بررسی محیط زیست ایالتی نشده است؛ به تعویق افتاد. با این حال شرکت بیشتر تمرکز خود را به اروپا تغییر داده است. به این ترتیب هنوز سرانجام پروژه HTTی کالیفرنیا مشخص نیست.

User Rating: Be the first one !
منبع
theverge

رامین خالقی

دانشجوی رشته ی نفت،علاقه مند به تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا