Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

اینترنت و شبکهعلم و دانش

انواع ارزهای رمزنگاری شده (cryptocurrency) را بشناسیم

دیگر زمان آن گذشته که می توانستید تعداد و انواع ارزهای رمزنگاری با انگشتان یک دست خود بشمارید. امروزه دیگر چنین چیزی امکان پذیر نیست چراکه ارزهای رمزنگاری در حال رشد روزافزون هستند. در این مقاله از آی تی ویکی، شما را با سه نوع اصلی از ارزهای رمزنگاری آشنا خواهیم کرد بیت کوین (Bitcoin)، آلت کوین (altcoins) و توکن (tokens) و در پایان شما خواهید دانست:

  • کدام نوع از انواع  ارز رمزنگاری شده بهترین است؟
  • چند نوع رمزنگاری وجود دارد؟
  • تفاوت بین آنها در چیست؟
  • جوانب مثبت و منفی هر کدام چیست؟

قبل از یادگیری در مورد انواع مختلف ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency)، مهم است که بدانید ارزهای رمزنگاری شده چیست؟ اگر می دانید، قسمت بعدی را نادیده بگیرید و به قسمت سه نوع اصلی ارزهای رمزنگاری شده بروید.

ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) چیست؟

پیشوند رمز (crypto)  از واژه رمزنگاری (cryptography) برگرفته شده است. رمزنگاری  تکنولوژی است که اطلاعات را از حمله ها، پنهان  و ایمن می کند. ممکن است شما واژه  رمزنگاری را در کلاس تاریخ شنیده باشید.

از رمزنگاری برای ارسال و دریافت پیام مخفی توسط نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم استفاده می شد. در حال حاضر تکنسین های کامپیوتر، از رمزنگاری استفاده های مختلفی می کنند. یکی از این استفاده ها، ارزهای رمزنگاری شده می باشد.

Decryptionary.com ارزهای رمزنگاری را به عنوان “پول الکترونیک ایجاد شده با تکنولوژی کنترل خودکار تولیدات  و حفاظت از معاملات، در حالی که هویت کاربران مخفی است، تعریف می کند.”

در حال حاضر، انواع مختلف ارزهای رمزنگاری شده ایجاد شده را فراموش کنید و به جای آن بر آنچه انجام می دهند؛ تمرکز کنید.

به لطف ارزهای رمزنگاری شده، مردم دیگر نیازی به اعتماد به بانک ها برای اداره پول و اطلاعات خصوصی خود ندارند (برای شرکت های کارت اعتباری هم همین طور است). ما دیگر به بانکها را برای پردازش معاملاتمان نیازی نداریم. در عوض، معاملات در ارزهای رمزنگاری شده در بلاکچین پردازش می شوند.

بلاکچین (blockchain) یک پایگاه داده مشترک است. دلیل مشترک بودن آن، این است که  توسط افراد و شرکت های مختلفی، به جای یک شرکت، مانند بانک ها، اداره می شود. به این ترتیب، قدرت معاملات و ارز در دست هیچ کس نیست، و شما لازم نیست به یک شرکت واحد (مانند یک بانک) برای اداره پول خود اعتماد کنید.

اگر این اولین بار است که شما درباره فناوری بلاکچین شنیده اید، باید به راهنمای دیگری درباره ی بلاکچین مراجعه کنید.

به هر حال، بیایید به سه نوع اصلی از ارزهای رمزنگاری برویم.

سه نوع اصلی از ارزهای رمزنگاری

بلاکچین سه نوع اصلی از رمزنگاری را به وجود  آورده است. بیت کوین (Bitcoin) اولین بلاک چین بود (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شروع آن و انجام کار به بخش بیت کوین بروید).

پس از بیت کوین، بلاکچین های جدیدی ایجاد شدند. NEO، Litecoin و Cardano نمونه های قوی از آلتکوین ها هستند. در نهایت، باید سومین نوع اصلی ارزرمزنگاری شده  tokens/dApps را به شما معرفی کنم Civic (CVC) ،(BitDegree) BDG ،(WePower) WPR نمونه هایی از توکن می باشند.

بیتکوین (Bitcoin)

تاریخچه بیت کوین

در سال ۲۰۰۸، ایده بیت کوین مطرح شد. فردی به نام Satoshi Nakamoto مقاله ای آنلاین را منتشر کرد. به هر حال، بعدا معلوم شد که Satoshi Nakamoto نام واقعی این شخص نیست. و تا امروز، هیچکس نام واقعی خالق بیتکوین را نمی داند!

در آن زمان، کسی از آینده بیتکوین خبر نداشت. هیچ کس نمی دانست که این شروع یک جنبش بزرگ تکنولوژیکی  و شروع ارزهای رمزنگاری خواهد بود.

شما احتمالا می دانید که چه اتفاقی افتاد. چندین سال استفاده اولیه از بیتکوین  برای تجارت کالاها و خدمات در وب تاریک (dark web) بود.  در مورد جاده ابریشم شنیده اید؟ بله، این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم.

در سال ۲۰۱۳ بیتکوین رشد بزرگی داشت. سپس این رشد کاهش یافت. اما در سال ۲۰۱۷، بازار بیت کوین بالا و بالاتر رفت. و این بار،  این پیشرفت خیلی بیشتر ادامه پیدا کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ بیت کوین  به قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار در هر بیت کوین رسید.

بنابراین، هر کسی که ۵۰ بیت کوین یا بیشتر می داشت، یک میلیونر می شد در حالیکه در ژانویه ۲۰۱۵، ۵۰ بیت کوین تنها ۱۰ هزار دلار هزینه داشت. این سود ۹۹۰،۰۰۰ دلاری دیوانه کننده است(بخصوص اگر به ریال محاسبه شود!)، درست است؟

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که می توانید به دیگران ارسال کنید. ممکن است به عنوان یک هدیه، برای خدمات یا برای یک محصول باشد. شما این ایده را درک می کنید این همان پولی است که ما در حساب های بانکی ما (USD، EUR و غیره) استفاده می کنیم. اما دیجیتال است وفیزیکی نیست.

با این حال، عدم وجود فیزیکی وجه تمایز با ارز معمولی نیست. در واقع غیر متمرکز بودن آن است، به این معنی که  به یک بانک یا شخص ثالث برای اداره آن متکی نیست همانطور که قبلا در تعریف یک ارز رمزنگاری توضیح دادم.

با بیت کوین، هر تراکنش به طور مستقیم بین کاربران اتفاق می افتد، آن را یک شبکه ارتباطی نظیر به نظیر  (p2p) می نامند. همه ی این ها به لطف بلاک چین امکان پذیر است. بیت کوین فناوری بلاکچین را معرفی کرد تا کاربران بتوانند بیت کوین را بدون استفاده از شخص ثالث ارسال و دریافت کنند.

از آنجا که شما به یک شخص ثالث نیاز ندارید، لازم نیست خودتان را معرفی کنید. شما می توانید بدون آشکار کردن هویت خود و دیگر اطلاعات پرداخت را انجام دهید.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

وقتی کسی بیت کوین را می فرستد، معامله تایید می شود و سپس در بلاک چین (پایگاه داده مشترک) ذخیره می شود. اطلاعات در بلاک چین رمزگذاری شده است که هر کس می تواند آن را ببیند، اما تنها صاحب هر بیت کوین می تواند آن را رمزگشایی کند. به هر صاحب بیت کوین یک «کلید خصوصی» داده می شود و این کلید خصوصی این است که چگونه بیت کوین را رمزگشایی کند.

اما، اگر بانک ها انجام معاملات را پردازش نکنند، پس چه کسی می کند؟

یادتان باشد زمانی که به شما گفتم که بلاکچین ها توسط بسیاری از افراد و شرکت های مختلفی به جای یک شرکت واحد  و یا یک فرد اجرا می شود.

افراد و شرکت هایی که بلاک چین را اجرا می کنند، با استفاده از قدرت کامپیوتر می توانند آن را انجام دهند. آنها نرم افزار ویژه ای بر روی رایانه ای که پردازش تراکنش ها را بر روی بلاک چین انجام می دهند، اجرا می کنند. ( رایانه های مورد استفاده برای اجرای نرم افزار، “گره ها” (nodes) نامیده می شوند.)

با این حال، این نرم افزار از برق زیادی استفاده می کند. پس مردم و شرکت هایی که گره ها را اجرا می کنند،  چگونه قبض برق خود پرداخت می کنند؟

گره ها برای تأیید معاملات پاداش دریافت می کنند آنها با بیت کوین جدید پاداش می گیرند. بیت کوین های جدید اینگونه ایجاد می شود. شما می توانید آن را با معدن طلا مقایسه کنید، که به معدنچیان با طلا پاداش داده  می شود. در استخراج بیت کوین، گره ها معدنچیان هستند  آنها بیت کوین جدید را استخراج می کنند.

هنگامی که یک بلوک جدید از معاملات به بلاک چین  ارسال می شود، معدنچی ها ( گره ها) بلوک را با استفاده از الگوریتم  POW (Proof of Work) تأیید می کنند. در POW، اولین معدنچی برای بررسی بلوک سکه های جدید پاداش می گیرد. الگوریتم های دیگری در سایر بلاک چین ها  استفاده می شوند وجود دارد، ما در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

(اگر می خواهید بیشتر در مورد فناوری بلاک چین بدانید، می توانید راهنمای توضیح بلاک چین ما را بخوانید.)

آلت کوین

در حال حاضر، بیش از هزار آلت کوین وجود دارد! اما اجازه ندهید که این تعداد شما را بترساند  اکثریت آلت کوین ها فقط نسخه های متناوب بیت کوین با تغییرات جزئی هستند. به همین دلیل آلت کوین نامیده می شوند.

مهم است که درک کنیم که تمام آلت کوین ها فقط نسخه های جایگزین بیت کوین نیستند. بعضی از آنها بسیار متفاوت از بیت کوین هستند و اهداف بسیار متفاوتی دارد.برخی از آلت کوین ها از الگوریتم های متفاوت از بیتکوین استفاده می کنند.

به عنوان مثال فکتوم( (Factom) یک آلتکوین است که از POS (roof of stake) استفاده می کند. در PoS هیچ معدنچی وجود ندارد در عوض، استکرها وجود دارد.

استکرها افرادی هستند که معاملات را برای پاداش ها درست میکنند، درست مانند معدنچیان. اما به جای مسابقه برای تصدیق یک بلوک قبل از هر کس دیگر، آنها را یک به یک انتخاب می کنند تا به نوبت خود برگردند. این از برق کمتری استفاده می کند، زیرا هزاران نفر از معدنچیان از برق خود برای آزمایش و تأیید یک بلوک مشابه استفاده نمی کنند. و فقط یک  استکر در هر بلوک وجود دارد.

می بینید؟ همه آلت کوین ها شبیه بیت کوین نیستند.

در واقع، Ethereum و NEO نمونه هایی از آلت کوین هایی هستند که بسیار بسیار متفاوت با بیت کوین هستند شما می دانید که بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده می شود، درست است؟

Ethereum و NEO برای استفاده به عنوان یک ارز دیجیتال طراحی نشده بودند. در عوض، آنها به عنوان یک سیستم عامل بزرگ برای ساخت برنامه ها در بلاک چین طراحی شده است.

این درست است که در Ethereum و NEO، شما در واقع می توانید برنامه های خود را ایجاد کنید. این معمول ترین روش ایجاد ارزهای رمز نگاری شده جدید است. آنها در بلاک چین هایی ساخته میشوند که اجازه می دهد ساخت برنامه را می دهند مانند Ethereum و NEO.

تمام اینها  امکان پذیر است زیرا زمانی که Ethereum در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد. تکنولوژی جدیدی را به جهان رمزنگاری معرفی کرد. این تکنولوژی یک قرارداد هوشمند نامیده می شود. یک قرارداد هوشمند می تواند به صورت خودکار زمانی که چیزهای خاص اتفاق می افتد. معاملات انجام را دهد.

این چیزها (یا شرایط) در قرارداد هوشمند در  هنگام تولید نوشته شده است. به عنوان مثال، یک شرط می تواند چیزی شبیه “هنگامی که پیتر ۱۲۰Ether رابه قرارداد هوشمند می فرستد، خانه ی جان به پیتر فرستاده می شود.

بخاطر قراردادهای هوشمند، هیچ شخص ثالثی مورد نیاز نیست. بیت کوین به این معنی است که هیچ شخص ثالثی در پرداخت های مستقیم مورد نیاز نیست، اما قراردادهای هوشمندانه به این معنی است که شخص ثالثی در بسیاری از موارد وجود ندارد مانند فروش خانه، فروش برق و یا فروش سهام در بازار بورس.

البته، شما در واقع نمی توانید برق را به یک قرارداد هوشمند تبدیل کنید، آیا می توانید؟

بنابراین، به جای آن، شما یک نشانه را در قرارداد هوشمند قرار می دهید که به طور قانونی برق را نشان می دهد. این یکی از بهترین موارد در مورد قراردادهای هوشمند در Ethereum و NEO و غیره است  شما می توانید چیزهای واقعی را تبدیل به توکن کنید کنید و آنها را در بلاکچین قرار دهید.

توکن (برای dApps)

سومین نوع اصلی ارز رمزنگاری توکن (Token) است همان نوعی که ما در مورد آن صحبت کرده ایم! از سه نوع اصلی از رمزنگاری ارز،  از نظر ما این مورد جالب تر است. در مقایسه با دو نوع اصلی دیگر از ارز رمزنگاری شده، آنها کاملا در این واقع منحصر به فرد  هستند که  بلاکچین خود را ندارند.

آنها در dApps (برنامه های غیر متمرکز) استفاده می شوند؛ این ها برنامه هایی است که  میتوانیم بر روی بلاک چینی مانند Ethereum و NEO بسازیم. dApps برای استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده است، به همین دلیل آنها از توکن ها استفاده می کنند.

توکن های آنها مجبور به نمایش چیز فیزیکی مانند برق یا خانه نیستند. و به جای آن می توانند مورد استفاده قرار بگیرند تا چیزهایی را در dApp خریداری کنند. برای این که بتوانید مزایای خاصی را به دست آورید، می توانید از آنها استفاده کنید یا چیزهایی مانند تخفیف هزینه رای گیری را دریافت کنید.

توکن ها همیشه قیمت دارند و می توان آنها را فروخت، به همین دلیل برخی آنها را خریداری می کنند. بعضی از مردم توکن می خرند که بعدها  آنها را به قیمت بالاتر به فروش برسانند، به جای آنکه از آن برای  خرید در dApp، استفاده کنند.

از آنجا که dApps بر روی سایر بلاک چینها مانند Ethereum و NEO ساخته شده است، معامله توکن  هنوز هم توسط گره های Ethereum یا بلاک چین NEO تأیید شده است. این به این معنی است که هزینه معامله هنوز هم با Ether یا NEO پرداخت می شود، و نه با توکن.

بنابراین، برای انجام یک معامله در dApp (یعنی استفاده از یک توکن)، شما باید Ether یا NEO  (یا هر آلت کوینی که dApp بر اساس آن ساخته شده است) برای پرداخت هزینه های معامله داشته باشید.

(برای تلفظ درست dApp، بگویید “dee-app”)

برترین ارزهای رمزنگاری شده

اکنون انواع مختلفی از ارزهای رمزنگاری شده راتوضیح داده ایم. در این بخش، ما ارزهای رمزنگاری شده برتر را پوشش خواهیم داد. و به سراغ چهار ارزهای رمزنگاری برتر می رویم و یک لیست کوتاه از جوانب مثبت و منفی که هر کدام از آنها را میبینم.

پس بیایید نگاه کنیم.

بیت کوین

قبلا Bitcoin را پوشش داده ایم، تکرار نخواهیم کرد. بنابراین، توضیح Bitcoin را کنار گذاشته به طور مستقیم به مزایا و معایب بیت کوین می پردازیم.

مزایا

تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد. اکثر این بیت کوین ها در حال حاضر توسط کاربران استخراج شده است. در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون بیتکوین وجود دارد، بنابراین تقریبا ۴میلیون بیتکوین برای استخراج باقی مانده است. این محدودیت  باعث افزایش قیمت بیت کوین است.

اگر تقاضا برای بیت کوین زیاد باشد چون بیت کوین های زیادی وجود ندارد، افرادی که بیت کوین می خواهند باید هزینه بیشتری برای آن بپردازند. و این قیمت را بالا می برد!

استفاده از بیت کوین ساده تر از سایر ارزهای نگاری شده است. این بدان معنی است که تبدیل بیت کوین به پول نقد آسان تر است. چون بیت کوین بسیار شناخته شده تر  است، برای مبادله با ارز مجاز مانند USD و EUR ساده تر است.

همچنین بیت کوین تقریبا در هر مبادله رمزنگاری در اینترنت وجود دارد. این به این معنی است که حجم معاملات بسیار بالا است! در حقیقت، این برترین ارز  رمزنگاری شده، است.

فروشگاه های بیشتری بیت کوین را نسبت به انواع دیگر ارز رمزنگاری می پذیرند. شما تقریبا می توانید هر چیزی را با بیت کوین از طریق صدها فروشنده آنلاینکه ارز رمزنگاری شده  را قبول می کنند؛ بخرید. این راه دیگری است که می توانید از بیت کوین استفاده کنید. به جای تبدیل به پول نقد، فقط  کافی است آن را خرج کنید.

بیت کوین بزرگترین  ارز رمزنگاری است و اولین رمزنگاری بود و بزرگترین آن است. در حال حاضر بیش از ۴۰٪ از بازار را در اختیار دارد، و این سهم بزرگی است!

بسیاری از مردم بر این باورند که بیت کوین همیشه بزرگترین خواهد ماند (اما شما باید به یاد داشته باشید که  این فقط یک نظر است  و هیچ کس  نمی داند که چه اتفاقی خواهد افتاد).

معایب

بیتکوین نوسان زیادی دارد. این به این معنی است که قیمت بیت کوین هر روز تغییر می کند. در واقع، سقوط  Mt.Gox  قیمت بیت کوین  را به ٪۵۰ کمتر از آنچه در روز گذشته بود کاهش داد. برخی سرمایه گذاران نوسانات را دوست دارند، اما افرادی بخاطر نوسانات پول را از دست می دهند، قطعا آنها را  نوسانات دوست ندارند.

بیت کوین ممکن است توسط یک ارز رمزنگاری بهتر جایگزین شود. همانطور که در بخش آلتکوین ذکر شد، امروز صدها تنوع در بیت کوین وجود دارد. بیت کوین اکنون تقریبا ۱۰ سال قدمت دارد. هر کدام از کوین های جدید می تواند جایگزین بیت کوین شوند زیرا آنها جدیدتر و پیشرفته تر هستند.

مردم هنوز از بیت کوین برای جرم  استفاده می کنند. شهرت بیت کوین از روزهای ابتدایی خود در جاده ابریشم بهبود یافته است، اما هنوز کاملا خوب نیست.

فقط چند نفر از کسانی که بطور غیرقانونی از بیت کوین  استفاده کرده اند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند، اما احتمالا افراد بیشتری از آن به صورت غیر قانونی استفاده می کنند و دستگیر نمی شوند. این موارد شامل مواردی نظیر کلاهبرداری و اجتناب از مالیات است.

اتریم

در مقایسه با بیتکوین، اتریوم (Ethereum) یک پلت فرم است که به مردم اجازه می دهد تا dAppsها، نشانه ها و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. ارز آن Ether نامیده می شود.

پیش از این، ما در مورد چگونگی قراردادن قراردادهای هوشمند و چندین امکان برای رمزگشایی آن در آینده توضیح دادیم. اکنون، اجازه دهید به مزایا و معایب اصلی اتریوم نگاه کنیم.

مزایا

کاربران dApps ساخته شده در اتریوم، همیشه به Ether نیاز دارند. آنها به Ether نیاز دارند تا هزینه های معامله را در dApps پرداخت کنند؛ زیرا dApps بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. بنابراین، درست مثل کره بادام زمینی ساندویچ ژله ای، Ether هرگزقدیمی نمی شود.

بسیاری از پروژه های جدید بر روی اتریوم ساخته می شوند. بسیاری از این پروژه ها سال ها طول می کشد تا توسعه یابد، اما بسیاری از آنها می توانند هنگام تکمیل شدن بزرگ شوند.

اتریوم می تواند معاملات را ظرف چند ثانیه پردازش کند، در حالی که معاملات بیت کوین ۱۰ دقیقه طول می کشد.

معایب

Etherهای بیشتری نسبت به بیت کوین وجود دارد. پیشتر ما درباره اینکه ارزش بخشی از ارزش بیت کوین به این خاطر است که عرضه محدودی دارد، صحبت کردیم. این مورد اتریوم صادق نیست تقریبا ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ Ether در حال حاضر وجود دارد و ایم تعداد هرگز متوقف نخواهد شد.

با این حال، میزان تولید آنها تا حد زیادی کاهش می یابد، بنابراین از من  این ایراد بزرگی نیست.

ریپل

اساسا، ریپل (Ripple) یک بلاک چین است که برای استفاده بانک ها در راستا پرداخت سریعتر  طراحی شده است. این به عنوان سکه بانکی شناخته شده است در حال حاضر  همکاری های بسیاری با بانک های جهانی دارد.

مزایا

شرکت های بزرگ معتبر (مانند بانک های جهانی) به ریپل اعتماد دارند. سازمان های بزرگ مالی (مانند بانک ها و دولت ها) با ریپل همکاری می کنند. بسیاری دیگر که هنوز همکاری ندارد قصد دارند با آن شروع به کار کنند.

بنابراین، به عنوان یک جایگزین برای حساب ارزی ، ریپل بهترین گزینه برای شما در جهان مالی است. از آنجایی که در حال کار با دولت هاست، قدرت آن باید گسترده باشد، این می تواند دلیلی بر موفقیت آن باشد.

معایب

برخلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده، ریپل غیرمتمرکز نیست. در عوض، آن متمرکز است. شرکت ریپل به نام Ripple Labs  مالکیت بیشتر توکن های ریپل را XRP دارد. بنابراین، اگر آنها بخواهند، می توانند تمامی توکن هایشان را به فروش برسانند در این صورت قیمت XRP بسیار کاهش خواهد یافت.

البته این امر بسیار بعید است، زیرا نمی خواهند همه توکن هایشان را به فروش برسانند. اما، باید به آن اشاره می شد.

لیتوکین

لیتکوین (Litecoin) قسمت کوچکی از بیت کوین است! بنابراین، اساسا،بلاک چین لیتکوین به عنوان بخشی از بلاک چین بیت کوین استفاده می شود، اما زمانی که  به روز رسانی لیتکوین ارائه شد، آنها را جدا کرد. بنابراین، بسیار شبیه به بیت کوین است، اما دارای ویژگی های متفاوت از بیت کوین است.

لیتکوین برای ارتقاع آنچه که بیت کوین را ساخته ایجاد شده است.

از لیتکوین به تازگی در خبرها  بسیار شنیده شده است، زیرا این اولین ارز رمزنگاری شده  برای استفاده در Lightning Network است. Lightning Network  بسیاری از مسائل مربوط به ارزهای رمزنگاری مانند مقیاس پذیری، را حل می کند،  با استفاده از Network Lighting، لیتکوین قادر به پردازش معاملات بیشتر در هر ثانیه خواهد بود.

مزایا

لیتکوین بسیار سریعتر و ارزان تر از بیت کوین است. معاملات لیتکوین، مانند معاملات اتریوم فقط یک ثانیه زمان میبرد اما معاملات بیت کوین تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

همچنین، معاملات بیت کوین گران است، که ممکن برای ارسال مقادیر کم، بی اهمیت باشند. معاملات لیتکوین بسیار ارزان تر است، لیتکوین برای پرداخت های کوچک (micropayments) بسیار بهتر است، به همین دلیل آن را لیتکوین می نامند.

معایب

لیتکوین هنوز فقط بهبود ناچیزی بر روی بیت کوین است. اگر بیت کوین بتواند ارتقا یابد به طوری که مقیاس و ارائه معاملات ارزان تر و سریع تر شوند، ممکن است نیازی به لیتکوین نباشد.

نتیجه

پس از خواندن این راهنما، شما باید بیشتر با انواع مختلف ارز رمزنگاری شده و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده موجود آشنا شده باشید. اکنون شما می دانید که تفاوت آنها چیست، و  از برخی جوانب مثبت و منفی هر یک آگاهید.

این شما را در جایگاه بسیار خوبی قرار می دهد تا تحقیقات بیشتری را شروع و نظر خود را در مورد هر یک از آنها ارایه دهید.

بنابراین اکنون که شما این راهنما را خوانده اید، در مورد ارزهای رمزنگاری بالا و انواع مختلفی از ارز رمزنگاری چه فکر می کنید؟ کدام یک را می پسندید؟ با ما در میان بگذارید:

User Rating: ۴.۵۵ ( ۱ votes)
منبع
bitdegree

اندیشه امام دوست

مهندس مکانیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا