Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

اینترنت و شبکهفناوری

صدا بر روی پروتکل اینترنت (VOIP) چیست؟

صدا بر روی پروتکل اینترنت که به اختصار VoIP نامیده می شود و یا با نام های تلفن اینترنتی، تلفن آی پی و تماس اینترنتی هم شناخته می شود یک راه جایگزین برای برقراری تماس تلفنی است که می تواند بسیار ارزان یا کاملا رایگان باشد.

این تکنولوژی همیشه به تلفن نیاز ندارد و شما می توانید با هر وسیله ی متصل به اینترنت تماس اینترنتی برقرار کنید. این مزیت های خوب باعث شده که موفق ترین تکنولوژی یک دهه ی حال حاظر باشد.

VoIP مزایای زیادی نسبت به سیستم تلفن سنتی دارد. و اصلی ترین مزیتی که باعث شده مردم به این تکنولوژی روی بیاورند هزینه ی بسیار کم آن است.

در بخش کسب و کارها VoIP با کاهش هزینه و ویژگی های بیشتر برای مصرف کنندگان ارتباطات و تعامل های بیشتری را بین کارمندان و مشتریان فراهم می کند تا سیستم را کارآمدتر و کیفیت بهتری را ارائه دهد. این تکنولوژی سرگرم کننده برای مردم باعث شد تا ارتباط بین همدیگر راحت تر شود و بتوان با کامپیوتر های شخصی و گوشی های هوشمند با هم ارتباط برقرار کنند.

یکی از خدمات پیشگام که VoIP را بسیار محبوب ساخته است اسکایپ است. این سرویس به مردم اجازه می دهد پیام ها را سریع به اشتراک بگذارند و تماس های صوتی و تصویری به صورت رایگان در سراسر جهان برقرار کنند.

VoIP ارزان است، اما اکثر مردم آن را به صورت رایگان استفاده می کنند.

بله، اگر شما یک رایانه با یک میکروفون و بلندگو دارید و یک اتصال اینترنتی مناسب و یا تلفن هوشمند می توانید با استفاده از ویپ به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید.

گفته می شود VoIP ارزان است، اما اکثر مردم آن را به صورت رایگان استفاده می کنند. بله، اگر شما یک رایانه با یک میکروفون و بلندگو دارید و یک اتصال اینترنتی مناسب، می توانید با استفاده از VoIP به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید. این نیز می تواند با تلفن همراه و تلفن همراه شما امکان پذیر باشد.

راه های بسیاری برای استفاده از فناوری VoIP وجود دارد . همه چیز بستگی به مکان شما و چگونگی استفاده ی شما است. شما می تواند در خانه، در محل کار، در شرکت شما، در حین سفر و حتی در ساحل به راحتی تماس برقرار کنید.

VoIP اغلب رایگان است

نکته ی مثبت VoIP این است که بدون صرف هزینه به شما خدمات ارائه می دهد. در این تکنولوزی انتقال صدا با استفاده از پرتکل IP انجام می شود و بدون صرف هزینه این کار انجام می شود. اسکایپ محبوب ترین نمونه ای از خدمات است که به شما امکان برقراری تماس رایگان در کامپیوتر شما را می دهد.

البته دیگر شرکت هایی هستند که این خدمات را ارئه میدهند اما بعضی مواقع انتخاب آن ها کار ساده ای نیست.اما در هر صورت این شرکت ها خدمات VoIP را با استفاده از تلفن های همراه به رایگان برای شما ارئه می کنند تا شما طعم استفاده از این تکنولوژی را بچشید.

اگر VoIP رایگان است، پس چه چیزی در این تکنولوژی ارزان است؟

VoIP را می توان به صورت رایگان با کامپیوتر و حتی در برخی موارد با تلفن های همراه و تلفن ثابت استفاده کرد.اما اگر بخواهید این تکنولوژی را جایگزین سرویس های قدیمی PSTN کنید مجبور هستید هزینه هایی را بپردازید.اما این هزینه ها در مقایسه با هزینه های روش های قدیمی تر بسیار ارزان تر است و در تماس های بین الملل نسبت به روش های قدیمی هزینه ی تماس ها ۹۰ درصد کاهش خواهد داشت.

پس برای داشتن تماس های رایگان باید به این نکته توجه کرد که ماهیت تماس های ما چگونه است. به عبارت دیگر تماس ها به شرطی رایگان هستند که هر دو طرف با اینترنت با هم ارتباط برقرار کنند.

روند گسترش VoIP

این فناوری جدید نشان داده که جایگزین خوبی برای سیستم های تلفن قدیمی است و طرفداران زیادی دارد. اما درکنار مزایاهای زیاد و به دلیل استفاده روزافزون این تکنولوژی در جهان نیازمند رعایت مقررات و ملاحظات زیادی هستیم.

رشد VoIP امروزه می تواند در مقایسه با اینترنت در اوایل دهه ۹۰ میلادی مقایسه شود. این تکنولوژِی باعث شده که ارتباط بین افراد راحت تر شود و هزینه هایی که صرف ارتباط با همدیگر می شد کاهش پیدا کند و در عوض برای کسانی که این تکنولوژی را ارئه می دهند درآمد عظیمی داشته باشد.

User Rating: ۴.۵۵ ( ۱ votes)
منبع
lifewire

رامین خالقی

دانشجوی رشته ی نفت،علاقه مند به تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا