Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

اینترنت و شبکه

۱۰ نکته برای تقویت وای فای شما

وای فای یکی پرکاربردترین و مهمترین بخش ها در استفاده از یک کامپیوتر است درحالی که هنوز یکی از بخش های رنج آور برای کاربران به شمار می آید. در صورتی که شما گرفتار سرعت کم، قدرت دریافت کم و دیگر مشکلات وای فای هستید ما در این مقاله به تشریح ۱۰ روش برای افزایش قدرت وای فای خانه شما می پردازیم. با آی تی ویکی همراه باشید:

۱. همیشه از جدیدترین تکنولوژی وای فای استفاده کنید

nighthawk

یکی از بهترین راه های که می توانید از سرعت و اعتماد شبکه خود مطمئن شوید استفاده از سخت افزار تا حد امکان به روز است. و نکته اصلی که شما باید بدانید آن است که وایرلس های سری A ، B ، G قدیمی و کند هستند درحالی که وایرلس سری N بیشترین سرعت ممکن را در اختیارتان قرار می دهد. به یاد داشته باشید که برای تقویت کامل سرعت نیازمند روتر با وایرلس سری N و همچنین یک کارت وایرلس سری  N برای کامپیوتر خود هستید.

۲. محلی مناسب برای روتر خود بیابید

Wi-Fi 2

روترها ممکن است ظاهر زشتی داشته باشند اما به خاطر این شما نباید آنها را پشت دستگاه های تلویزیون خود مخفی کنید.در صورتی که بهترین سیگنال را می خواهید داشته باشید باید روتر را در یک فضای باز  به دور از هرگونه مانع و دیوار قرار دهید. آنتن روتر را بصورت عمودی تنظیم کنید و تا جای که می توانید آن را در مکان بلندی قرار دهید. و در نهایت از قرار گرفتن روتر در مرکز خانه اطمینال حاصل نمایید.تا بهترین پوشش سراسری ممکن را در خانه خود داشته باشید.

۳. کانال وایرلس مناسب را بیابید

Wi-Fi 3

اگر همسایگانی دارید که از وای فای استفاده می کنند ممکن است روتر آنها مزاحم شما باشند و موجب شوند که سیگنال روتر شما افت کند. روترهای وایرلس می توانند بر روی کانال های متفاوتی تنظیم شوند و شما می توانید روتر خود را بر روی کانالی با کمترین تداخل ممکن تنظیم کنید.برای اینکار می توانید از ابزارهایی نظیر وای فای Stumbler و یا Wi-Fi Analyzer جهت  یافتن کانال مناسب در خانه استفاده کنید.

۴. از شر اختلالات دستگاه های دیگر خلاص شوید

Wi-Fi 4

روترها تنها دستگاه هایی نیستند که در آن ها تداخل امواج ایجاد می شود. تلفن های بیسیم، مایکرویوها و دستگاه های دیگر ممکن است به همان اندازه با سیگنال های شما دچار اختلال شوند. خرید یک روتر دو باند می تواند شما را در حل این مشکل یاری کند شما همچنین می توانید تلفن های بیسیمی که بر روی باندهای دیگر کار می کنند را خریداری کنید. اگر نمیخواهید برای خرید سخت افزار جدید هزینه کنید روتر خود را دورتر از دستگاه هایی که موجب ایجاد تداخل امواج می شوند؛ قرار دهید.

۵. با افزایش امنیت مانع دزدی از وای فای خود شوید

Wi-Fi 5

حتی اگر روتر شما دارای پسورد است باز امکان هک آسان آن وجود دارد. روشهای آسان بسیاری برای یافتن آنکه چه کسی از وای فای شما دزدی می کند؛ وجود دارد اما بهترین کار قفل کردن آنها با امنیت بالاتر است. استفاده از یک پسورد WPA کاملا ضروری است اما حتی آنها نیز به آسانی قابل شکستن هستند. در آینده محافظت کامل شبکه در برابر حملات را برایتان شرح خواهیم داد.

۶. پهنای باند مصرفی برنامه ها را کنترل کنید

Wi-Fi 6

اگر شما جز اشخاصی هستید که در خانه خود مرتباً ویدئو چت ، بازی آنلاین و از فایل های تورنت یا سرویسی هایی نظیر NetFlix استفاده می کنید، این برنامه ها ممکن است پهنای باند زیادی را استفاده کنند و موجب کندی سرعت اینترنت شما شوند. شما می توانید با استفاده از کیفیت سرویس یا QoS بر روی پهنای باند مصرفی خود مسلط باشید. با QoS می توان برنامه های را اولویت بندی کرد.به این ترتیب مهمترین برنامه ها به نسبت اهمیت پهنای باند را در اختیار می گیرند.

۷. برد وای فای را با ترفندی ساده افزایش دهید

Wi-Fi 81

اگربه روتر خود در فاصله به اندازه کافی دور دسترسی ندارید. می توانید با ترفندی ساده برد آن را توسعه دهید. نظر ما استفاده از فویل حلبی است اما شما می توانید از قوطی نوشابه و یا صافی آشپزی برای گسترش محدوده ی روتر خود بهره گیرید. نتیجه اینکار آنچان که تصور می شود نخواهد بود اما شما با کمترین تلاش قادر خواهید بود قدری به برد شبکه وای فای خود بیافزایید.

۸. سیگنال روتر خود را با یک هک کوچک تقویت کنید

Wi-Fi 7

روش جالب دیگر برای افزایش برد روتر، هک کردن آن و نصب فریمور DD-WRT است. که اینکار نه تنها به شما بسیاری از ویژگی های جالب امنیتی و افزایشی را ارائه خواهد داد بلکه همچنین امکان تقویت قدرت انتقال را در اختیارتان قرار می دهد. این عمل ممکن است برای روتر شما خطرناک باشد. اما اکثر روترها می توانند با افزایش توان تا ۷۰mW بدون هیچ مشکلی بکار خود ادامه دهند. و امکان دسترسی به شبکه را در فواصل دورتر را فراهم آورند.

۹. روتر قدیمی را در محدوده وای فای Repeater روشن کنید

Wi-Fi 9

درصورتی که تاکنون مطالب گفته شده برای تقویت وای فای به شما کمک نکردند. به یک افزایش دهنده برد در خانه نیاز خواهید داشت.  این دستگاه ها آنچان گرانقیمت نیستند اما اگر واقعاً مایل به پرداخت هزینه برای سخت افزار جدید نیستید می توانید از روتر قدیمی خود در محدوده یک افزایش دهنده برد به همراه فریمور DD-WRT استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است امکان اتصال سریع بوسیله افزایش دهنده برد میسر نباشد اما درصورتی که دریافت وای فای در گوشه کنار خانه شما مقدور نباشد این دستگاه با هزینه کم این امکان را برایتان فراهم می کند.

۱۰. یک زمانبندی برای راه اندازی مجدد روتر خود تنظیم کنید

Wi-Fi 10

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که باید روتر خود را هر ازچند گاهی راه اندازی مجدد (Reboat) کنند تا افت نکند؛ راه حلی برای این مشکل تان وجود دارد. شما می توانید با انجام چندین تست مطمئن شوید که مشکل روتر به سبب داغ کردن، فریمور قدیمی یا دانلود بیش از حد نیست. روشی آسان برای حل این مشکل وجود دارد که آن ایجاد زمانبندی برای یک یا چندبار راه اندازی خودکار روتر است. شما این می توانید عمل را به کمک DD-WRT یا قرار دادن یک تایمر قدیمی درخروجی انجام دهید. بعد انجام این کار دیگر مجبور به راه اندازی مجدد روتر خود نخواهید بود.

User Rating: ۴.۰۵ ( ۲ votes)

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام““`راجبه هک وای فای بیشتر توضیح میدین?? وقتی طرف مودم دستش نیست چطور هک میکنه مگه اینکه بیکار باشه اینقدر امتحان کنه تا بشه پسورد رو پیدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا