Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

آی او استبلتسیستم عاملموبایل

بزرگترین ویژگی های ۱۲ iOS که اپل در WWDC 2018 رونمایی کرد

چندی پیش اپل همراه با معرفی گوشی های جدید خود نسل بعدی سیستم عامل iOS هم معرفی کرد. این نسخه از iOS برای بیشتر گوشی ها و تبلت های ساخت این شرکت عرضه خواهد شد. پس اگر شما هم صاحب یکی از گوشی ها یا تبلت های ساخت این شرکت هستید می توانید با آپدیت کردن گوشی خود این نسخه از iOS را تجربه کنید.ویژگی های 12 iOS

همچنین این آپدیت ها همراه با آپدیت برنامه ها خواهد بود که قابلیت هایی همچون واقعیت افزوده، ایموجی های متحرک، برنامه ی Facetime با قابلیت مکالمه ی گروهی تا ۳۲ نفر و حالت ‘do not disturb’ را برای برنامه ها ارمغان می آورد.

ویژگی های جداب دیگری در این نسخه وجود خواهد داشت در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد. با آی تی ویکی همراه باشید:

زبان درازی با آیفون

زبان درازی با آیفون

در iOS 12 چهار ایموجی متحرک با نام های روح، کوالا، ببر و تی رکس وجود خواهد داشت که قادر به تشخیص زبان شما هستند تا آن ها هم مثل شما زبان های خود را نشان دهند.پس به زودی شاهد افراد زیادی خواهیم بود که در مقابل ایفون های خود زبان درازی می کنند!!

شخصی سازی ایموجی ها

شخصی سازی ایموجی ها

با اپدیت ایموجی های متحرک حالا شما قادر خواهید بود ایموجی های خود را شخصی سازی کنید. اپل که همیشه برای قابلیت های خود نام مخصوصی را انتخاب می کند در این قابلیت نام Memoji به معنی ایموجی من انتخاب شده است. برای شخصی سازی ایموجی ها موارد زیادی مثل عینک، مدل مو  در دسترس دارید و به سادگی می توانید هر کدام را با رنگ دلخواه خود انتخاب کنید.

شخصی سازی ایموجی ها

این ویژگی جداب با موارد شخصی سازی زیاد به شما امکان میدهد چند ایموجی مخصوص برای خود داشته باشید.

مکالمه ی گروهی

مکالمه ی گروهی

حالا در برنامه ی iMessage قابلیت جدید با نام Facetime وجود خواهد داشت که میتوانید با دوستان خود چت های تصویری برقرار کنید.

در این قسمت هم امکان استفاده از ایموجی های شخصی سازی شده هم فراهم شده است.

Facetime

نکته ی قوت این ویژگی قابلت مکالمه ی تصویری تا ۳۲ نفر است که به شما امکان مکالمه های گروهی را می دهد.اما جالب تر اینکه هر وقت یکی از دوستان شما شروع به صحبت کردن بکند تصویر او را بزرگتر نشان داده می شود تا دیگر مشکلی از بابت دیده شدن این ۳۲ نفر نداشته باشید.Facetime

پیغام های دستیار صوتی سیری

پیغام های دستیار صوتی سیری

دستیار صوتی مخصوص اپل همیشه و هر ساله پیشرفت های زیادی می کند. در این نسخه از ای او اس این دستیار صوتی اطلاعات و خدماتی را ارائه دهد که ممکن است شما در طول روز به آن ها نیاز داشته باشید.

در واقع یک هوش مصنوعی تشخیص می دهد که شما به چه چیز هایی نیاز دارید و یا حتی اگر اتفاق های غیرقابل پیش بینی هم اتفاق بیوفتد این دستیار صوتی به شما اطلاع میدهد تا بتواند آن مشکل را حل کند.

 دستیار صوتی سیری سیری

حالا سیری هم شخصی سازی شد. از این پس برای دستور های شخصی خود می توانید میانبرهای صوتی جدیدی تعریف کنید تا همیشه با صدای شما و کمترین زمان ممکن به نیاز های خود دسترسی داشته باشید.

مثلا شما هر بار برای سرچ یک مورد در نقشه به جای اینکه هر بار توضیح دهید که در نقشه دنبال چه چیزی میگردید فقط نام او را بگویید برای مثال به جای اینکه بگویید برای من نزدیک ترین کافی شاپ را پیدا کن می توانید با تنظیم سیری با گفتن “قهوه”سیری برای شما همین کار را بکند.

قسمت دریافت اعلانات هم حالا اعلانات را صورت گروهی نشان می دهد و با انتخاب هر گروه اعلانات آن را نشان می دهد. اعلانات

اعتیاد به گوشی هرگز

اعتیاد به گوشی هرگز

اپل با رونمایی از قابلیت Screentime سبب شد که ما از زمان خود بهره ی بیشتری ببریم و استفاده از گوشی های هوشمند را کاهش دهیم.

در این قابلت شما برای استفاده از هر یک از برنامه های گوشی یک زمانی را قرار میدهید تا سیستم عامل برای شما برنامه ریزی کند که مقدار استفاده ی شما از آن برنامه بیش از آن زمان تعیین شده نشود.

سیستم همیشه به شما اطلاع می دهد که چقدر از برنامه استفاده کردید و چقدر از زمان شما مانده است. با تمام شدن زمان شما برنامه بسته شده و به شما یک اعلان مبنی بر این که زمان استفاده از برنامه تمام شده نشان داده می دهد. اما اگر هنوز هم مایل به استفاده از آن برنامه باشید می توانید با انتخاب نادیده گرفتن محدودیت هنوز هم از برنامه استفاده کنید.

این برنامه گزارش هفتگی به شما ارائه میدهد تا شما را از مقدار استفاده گوشی و هر یک از برنامه ها را مطلع کند. در گزارش هفتگی به شما میگوید که مقدار استفاده شما از گوشی در قیاس با هفته ی قبل چه تغییری کرده است و با انتخاب یک روز خاص تمام اتفاقات آن روز را به شما اطلاع می دهد.

در این گزارش مقدار اعلان های دریافتی هر برنامه به شما  نشان داده می شود و در کنار آن نشان می دهد که در هر ساعت از روز مقدار این اعلانات چه مقدار است همچنین این گزارش مقدار متوسط اعلان های دریافتی در هر ساعت را هم به شما اطلاع میدهد.

Screentime همه ی برنامه ها را دست بندی میکند تا با آن دسته بندی ها شما بدانید که چقدر از وقت شما صرف بازی کردن یا شبکه های اجتماعی شده است.

این قابلیت خوب سبب شد تا گوگل هم در آخرین نسخه ی اندروید این ویژگی را قرار دهد اما تقلید گوگل از این ویژگی به کاملی اپل نیست چون در ای او اس بسیار پیشرفته و کارامد است و با گزارش های کامل و مفید همه ی تلاش خود را می کند تا از زیاده روی در استفاده از گوشی جلوگیری کند.

این ویژگی جدید می تواند به افزایش آگاهی مردم از زمان تلف شده در رسانه های اجتماعی کمک کند. همچنین می تواند برای والدینی که می خواهند محدودیت هایی را برای فرزندان خود تعیین کند و یا مقدار استفاده ی آنان از گوشی را نظارت کنند مفید خواهد بود.

“do not disturb” هم به ایفون آمد

do not disturb

این بار نوبت اپل است که از گوگل تقلید کند. این ویژگی که قبلا در اندروید دیده بودیم حالا در ای او اس هم وجود خواهد داشت اما اپل با ابتکار و خلاقیت خود این قابلیت را بهبود بخشیده تا نتوانیم حتی با گوگل آن را مقایسه کنیم.

این قابلیت برای مواقعی که نمی خواهید اعلان ها به شما اطلاع داده شود کاربرد دارد مثلا وقتی که می خواهید استراحت کنید اگر گوشی را در این حالت قرار دهید هیچ اعلان و تماسی دریافت نخواهید کرد اما هشدار هایی که تنظیم کرده اید فعال است.

این قابلیت را می توان زمان بندی کرد تا در زمان های دلخواه گوشی وارد این حالت شود اما اپل یک نوآوری خوبی در این ویژگی قرار داده.

فرض کنید در محیطی مانند سینما قرار دارید و نباید گوشی شما فعال باشد پس گوشی را وارد حالت  “do not disturb” می کنید اما شاید بعد از خروج از آن محیط فراموش کنید که گوشی را از حالت “do not disturb” خارج کنید اما در ای او اس ۱۲ گزینه ی “Until I Leave this location” این مشکل حل شده و گوشی می داند اگر شما از آن محیط خارج شدید گوشی را از حالت “do not disturb” خارج کند.

با iOS 12 همه چیز را اندازه بگیرید

در iOS 12 برنامه ی  “Measuring app” وجود دارد که با آن می توانید هر چیزی که در دنیای واقعی است را اندازه بگیرید.

این برنامه با دوربین آیفون شما شروع به اندازه گیری جسم میکند و تنها کاری که شما باید انجام دهید مشخص کردن گوشه های آن جسم است و با این کار حتی می توانید چندین اندازه گیری را انجام دهید. این برنامه توانایی اندازه گیری اجسام دو بعدی و سه بعدی را دارد تا شما بتوانید هر چیزی را که می بینید اندازه بگیرید.

واقعیت افزوده

اپل با به روزرسانی تول باکس ARkit و ارائه ی نسخه ی دوم آن قصد دارد ردیابی چهره، رندر واقع بینانه، تشخیص ابعاد سه بعدی و تعاملات مشترک را بهبود بخشد تا واقعیت افزوره ی کاملی را ارائه کند.تول باکس ARkit

اپل برای تجربه لذت بخش از واقعیت افزوده با عرضه ی ARkit 2 باعث شد تا واقعیت افزوده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این قابلیت وقتی هیجان انگیز می شود که بتوانید با دیگران مشغول بازی کردن، بازی های واقعیت افزوده شوید. یک بازی جذاب که می توانید با دوستان خود بازی کنید، بازی لگو است.

این بازی با همکاری دیگرن می توان ویرایش مناظر، اضافه کردن ساختمان ها، و بازی کردن با شخصیت های AR در گوشی های خود را تجربه کنید. شخصیت ها ی لگو بنا بر محیط نشان  داده می شوند و می توانید آن ها را کنترل کنید یا با آن ها صحبت کنید این شخصیت ها می توانند رانندگی کنند یا کار های دیگری انجام دهند.

اما واقعیت افزوده بجز سرگرمی کاربرد های دیگری هم دارد مثلا برای خرید یک گیتار می توانید آن را در محیط خود تجربه کنید و رنگ بندی  ها و بافت ها ی آن را دقیق تر ببینید.واقعیت افزوده

بهبود یافتن گالری تصاویر

بهبود گالری تصاویر

در iOS 12 جستجو در عکس ها ساده تر شده است. این روز رسانی به شما امکان می دهد تا شرایط، افراد و صحنه هایی که در عکس ها وجود دارند را جستجو کنید. مثلا با سرچ کلمه ی ماشین تمام عکس هایی که در آن ها ماشین وجود دارد را نشان می دهد.

اکنون در برنامه Photo یک برگه ی جداگانه به نام “For you” وجود خواهد داشت تا عکس های مخصوصی را که شما دوست دارید را دوباره تماشا کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در این برگه اگر شما یک عکس را برای کسی دیگر به اشتراک بگذارید برای او در برگه ی “For you” عکس های مرتبط به شما را نشان می دهد تا او آن عکس ها را هم مثل شما به اشتراک بگذارد.

بهبود عملکرد گوشی

بهبود عملکرد گوشی

اپل  سعی کرده که بیشتر گجت های خود را به iOS 12 آپدیت کند و در این کار بهترین بوده به این ترتیب تمام گجت های سال ۲۰۱۳ به بعد به iOS 12 آپدیت خواهند شد و با این آپدیت عملکرد دستگاه شما بهبود داده خواهد شد.

سریع تر از گذشته

iOS 12 پردازنده ی شما سریع تر از گذشته تا سرعت پاسخ به خواسته های شما افزایش یابد. این افزایش سرعت پردازنده سبب شده تا گوشی برای باز کردن برنامه های از قبل باز شده دو برابر سریع تر عمل کند و سرعت بالا آمدن دوربین و کیبورد تا هفتاد درصد سریع تر بشود.

تغییرات برنامه های پیشفرض

در آپدیت جدید برنامه های”News, Stocks, Voice Memos and Books”تغییرات زیادی کرده اند.

حالا در برنامه ی “News” که یک برنامه خبررسان است می توانید به سادگی موضوعات مختلف را انتخاب کنید و با نوار کناری برنامه به موارد دلخواه خود هدایت شوید. در قسمت “Top Stories” هم اخبار برگزیده ی تیم اپل به شما نشان داده می شود.

برنامه ی “Stocks”  که سهام های مختلف را اطلاع میدهد اکنون دارای نمودار های جدید است و درقسمت هر سهام اخبار و اتفاقات آن را هم به شما نشان میدهد تا دیگر برای مطلع شدن از آن سهام از برنامه “Stocks” خارج نشوید.

در تغییر هیجان انگیز نام:”iBooks” به “Books” تغییر کرد. در این برنامه فروشگاه جدید و زیبا تری به شما نشان داده می شود. و تغییر بزرگتر در این برنامه پیش نمایش هر کتات اخرین صفحه ای است که شما خوانده اید.

پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث در CarPlay

CarPlay

اکنون CarPlay که در خودرو های نسل جدید وجود دارند از اپلیکشن های مسیر یابی شخص ثالث هم پشتیبانی  می کنند.

چه دستگاه هایی به iOS 12 آپدیت می شوند؟

چه دستگاه هایی به iOS 12 آپدیت می شوند؟

تمام دستگاه های سال ۲۰۱۳ به بعد به iOS 12 آپدیت می شوند که در تصویر پایین می توانید مدل های آنان را مشاهده کنید.

کلام آخر

اپل همیشه نشان داده که سیستم عامل ای او اس همیشه یکی از بهترین سیستم عامل های گوشی های هوشمند است که با رابط کاربری روان و زیبا تجربه ی استفاده از گوشیهای هوشمند را بهبود ببخشد.

حالا iOS 12 که جدیدترین نسخه ی این سیستم عامل است با خلاقیت های جالب و بهبود در عملکرد گوشی نشان داد اپل توجه زیادی بر قسمت های نرم افزاری گوشی های خود دارد و همیشه کرده نسخه های جدید سیستم عامل ای او اس را برای بیشتر گوشی ها عرضه کند.

همانطور که گفته شد تمام گجت های از سال ۲۰۱۳ به بعد به iOS 12 می توانند به این نسخه آپدیت شوند تا به نوعی همه ی کسانی که دستگاه های این شرکت را در اختیار دارند از این آپدیت سیستم عامل استفاده کنند.

User Rating: Be the first one !
منبع
cnet

رامین خالقی

دانشجوی رشته ی نفت،علاقه مند به تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا