Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

نرم افزار

بررسی آنتی ویروس Bitdefender Total Security 2015 همراه با جایزه

آنتی ویروس Bitdefender Total Security 2015 مجموعه ای از حفاظت بی عیب و نقص و گستره قوی از ویژگی ها از جمله تظیمات جدید پروفایل  که موجب بهینه سازی منابع کامپیوتر شما می شود را با هم ترکیب کرده است.امروزه، یک مجموعه امنیتی مناسب علاوه بر کشف و دفاع در برابر نرم افزارهای مخرب، بسیاری از عملیات دیگر را نیز انجام می دهد. این ایده توسط Bitdefender Total Security 2015 پیاده شده است که افزون بر حفاظت درجه یک، با ارائه مجموعه ای از ابزارهای هماهنگ سازی و بهینه سازی موجب می شود که حفاظت از کامپیوتر شما تا آنجا که ممکن است آسان گردد.  شما همچنین  می توانید با تهیه نسخه ۱ ساله آنتی ویروس آنرا برای سه کامپیوتر استفاده کنید. و از مرورگر خود برای خرید های آنلاین ایمن کنید. روی هم رفته بهترین انتخاب از نظر ما همچنان Bitdefender Total Security است.

[su_note note_color=”#333333″ text_color=”#ffffff” radius=”1″]در پایان این مقاله به ۵ نفر از کسانی که نظر خود را بیان کنند؛ به قید قرعه لایسنس ارجینال یک ساله Bitdefender Total Security 2015 هدیه داده خواهد شد.[/su_note]

نحوه انجام تست

setup7ما Bitdefender Total Security 2015 را بر روی لپ تاپ Acer Aspire E5  با پردازنده i5 اینتل و رم ۴GB و سیستم عامل ۶۴ بیت ویندوز ۸.۱ اجرا کردیم. این سیستم نسبت به سیستم های قوی بازار ضعیف تر است به همین دلیل آنرا انتخاب کردیم تا تأثیر عملکرد  Bitdefender را بر روی سرعت سیستم مشاهده کنیم. ما Bitdefender را براساس راه اندازی و رابط کاربری آن ، حفاظت امنیتی و ویژگی ها و ابزارهای آن ارزیابی کردیم. با ما همراه باشید:

راه اندازی

Bitdefender Total Security 2015 سازگار باکامپیوترهای دارای ویندوز XP ، Vista ، ۷ ، ۸ و ۸.۱ است. این خبر خوبی برای کسانیست که هنوز ویندوز خود را از XP به بالاتر ارتقاء نداده اند.

فایل نصبی  Bitdefender Total Security 2015 را می توانید برای ویندوز ۳۲ بیت از اینجا و برای ویندوز ۶۴ بیت از اینجا دانلود کنید؛ بعد از دانلود آنتی ویروس شروع به اسکن اولیه از Acer E5 می کند. سپس اقدام به نصب کامل برنامه می کند. تمام مراحل با اینترنت Wi-Fi اداره در حدود ۱۰ دقیقه طول کشید که طولانی تر از دیگر آنتی ویروس هایی نظیر Symantec Norton 360 بود. سپس ما کلید فعال سازی این محصول را وارد کردیم.

رابط کاربری

هنگامی که Bitdefender Total Security 2015 در حال اجرا است. شما یک ویجت کوچک دایره ای شکل را خواهید دید که در سمت راست و پایین صفحه نمایش داده می شود. این دایره درصورتی که شما ایمن هستید؛ تیک سبز رنگ و اگر برخی مشکلات کوچک پیدا شود علامت تعجب زرد و ضربدر قرمز درصورتی مشکلاتی جدی داشته باشید؛ را نمایش می دهد. اگر مکان نمای موس خود را بر روی دایره نگهدارید موجب تغییر رنگ دایره به آبی روشن و ایجاد یک لوگو سفید B از Bitdefender می شوید. این ویجت نسبت به نسخه پیشین خود نغییر بخصوصی نداشته است. با کلیک بر روی آن محیط اصلی در وسط تصویر اجرا می شود.که تغییر زیبایی در Bitdefender Total Security 2015 داشته است. بطوری که از رنگ پس زمینه خاکستری با متن سفید استفاده می کند و نوتیفیکیشنهای آن به رنگ سبز، زرد و قرمز متناسب با امنیت سیستم تغییر می کند.همچنین آبی در اینجا برای مشخص شدن هر دکمه که مکان نما بر روی آن می رود استفاده شده است.

main-interfaceبخش بالای رابط کاربری وضعیت امنیتی کامپیوتر را با استفاده از علامت تیک سبز، علامت تعجب زرد یا ضربدر قرمز نشان می دهد.پایین تر از آن ناحیه ای وجود دارد که از سه آیکن مربعی اصلی Protection ، Privacy  و Tools تشکیل شده است. مربع چهارم به چهار مربع کوچکتر Scan ، Update ، Safepay و Optimize تقسیم شده است.همچنین این دو ابزار آخری به ترتیب در زیر منوی Privacy and Tools  قرار دارند.خیلی خوب است که آنها را در اینجا داشته باشیم چون آنها مرتباً به کار برده خواهند شد.

Toolsmenuدر بخش Tools سه گروه از ابزار Tuneup ، Profiles و Safego را در اختیار داریم. Tuneup شامل بهینه سازی با یک کلیک و بهینه ساز استارت آپ، همچنین تمیز کننده کامپیوتر، یکپارچه ساز دیسک و تمیزکننده رجیستری، بازیابی رجیستری و دو نسخه یاب می شود.

ابزار Profile به شما قابلیت پیکربندی تنظیمات استاندارد ، بازی و فیلم  را می دهد.همچنین تنظیم حالت باتری زمانی فعال خواهد شد که شارژ باتری لپ تاپ شما به مقدار مشخصی افت کند (پیشفرض ۳۰ درصد است).

روی هم رفته رنگبندی یکنواخت و مینیمالیسم رابط کاربری Bitdefender را می پسندیم. آیکن های مربعی همچنین انعکاس ماهرانه ای از منوی جدید ویندوز ۸ بدون تکرار بیش از حد طرح آن می باشند. روی هم رفته  Bitdefender Total Security 2015 گران است اما محدوده قدرتمندی از ویژگی ها را برای کاربر فراهم می کند. ولی بهتر بود که راهنمایی کامل برای معرفی این ویژگی ها و نحوه تنظیم آنها در برنامه قرار می گرفت.

ویژگی های حفاظت

ProtectionMenuبرای آغاز اسکن در Bitdefender Total Security 2015 ، بر روی آیکن کوچک Scan یا آیکن Protection در صفحه اصلی کلیک کنید.

بخش حفاظت دارای ابزاری به نام Vulnerability Scan یا بررسی آسیب پذیری است که از بروز بودن وصله های امنیتی ویندوز و بروز رسانی های دیگر اطمینان حاصل می کند.

ابزار حفاظتی وب  بطور پیوسته در پس زمینه برای محافظت از سیستم شما هنگامی که از اینترنت استفاده می کنید،اجرا می شود. Bitdefender Total Security 2015 کلاه بردای و فیشینگ را در همه مرورگرهای وب بررسی می کند.

شما همچنین می توانید نوار ابزار Bitdefender را فعال کنید. قابل استفاده در  مرورگرهای گوناگون ولی سفارشی شده برای Internet Explorer ، Mozilla Firefox   و Google Chrome  “راهنمای جستجو” که امنیت لینک های را درموتورهای جستجو گوگل ، بینگ ، یاهو و بیدو امتیاز دهی می کند. اسکنری که ترافیک رمزنگاری شده را برای مقابله با بد افزارها و کلاه برداری اینترنتی و حفاظت در برابر فیشینگ بررسی می کند.

ویژگی های حفاظتی حریم شخصی کاربران

PrivacyMenuبخش حریم شخصی از چهار ابزار حفاظت از داده ها ، پرداخت ایمن ، کیف پول و حفاظت از سرقت ID تشکیل شده است. پرداخت ایمن مرورگری حفاظت شده ای است که برای ایجاد مسیری ایمن برای پرداخت آنلاین طراحی شده است. همچنین دارای کیبرد مجازی برای جلوگیری از بد افزارهای Keylogger است.

درصورتی که مایلید به راحتی اطلاعات کارت اعتباری  شما در وب سایت ها بطور خودکار وارد شود در عین حال نگران امنیت ذخیره سازی این داده ها در مرورگر خود هستید، حتماً به ویژگیهای کیف پول علاقه مند خواهید شد. کیف پول، داده های کارت اعتباری را بطور خودکار و و با ایجاد امنیت بیشتر بر روی داده ها در مرورگر قرار می دهد. همچنین قابلیت ذخیره سازی ایمن مشخصات ورود به وبسایتها ، سرویس پیام ها و شبکه های Wi-Fi را دارد.

عملکرد امنیتی

تمام محصولات Bitdefender Total Security 2015 (آنتی ویروس پلاس ، اینترنت سکیوریتی و توتال سکیوریتی) از موتور شناسای بد افزار یکسانی استفاده می کنند که باید عملکرد امنیتی مشابهی داشته باشند.  Bitdefender 2015 چگونه عمل می کند؟

برای یافتن پاسخ این سوال، ما با لابراتوار مستقل آلمان یعنی AV-TEST  مشروت کردیدم. تست های محصولات Bitdefender 2015 هنوز باید کامل شوند اما AV-TEST نتایج اولیه تست بر روی Bitdefender Internet Security 2015 را فرستاده است که نشان می دهد عملکرد این محصول به خوبی نسخه ۲۰۱۴ آن است.

به عبارت دیگر آخرین موتور ضد بد افزار Bitdefender عملکرد بسیار خوبی دارد. و توانست امتیاز ۱۰۰ درصد برای شناسایی  بد افزار های ناشناخته دریافت کند که بیش از میانگین ۹۴ درصد محصولات امنیتی است. همچنین امتیاز ۱۰۰ درصد در شناسایی  بدافزارهای رایج که باز هم بالاتر از میانگین  ۹۶ درصد محصولات امنیتی است.

مدیر عامل AV-TEST ، آندرس مارکس در مورد سطح کارایی می گوید: نسخه جدید Bitdefender  همانند  نسخه پیشین  به نظر می رسد و به آرامی و بدون کاهش قابل توجه سرعت سیستم اجرا می شود.

تأثیر بر عملکرد سیستم

OneClick-OptimizerBitdefender Total Security 2015 دارای برخی ویژگی های جدید نظیر نمایه ها و بهینه ساز با یک کلیک میباشد که ویژگی دوم برای بهبود عملکرد کامپیوتر شماست. اما Bitdefender چه تأثیری بر روی عملکرد کامپیوترتان می گذارد؟

با استفاده از نرم افزار بنچمارک PCMark7 لپ تاپ Acer Aspire E5 ما  امتیاز پایه ای ۱,۷۱۸ را بدست آورد. با نصب Bitdefender 2015 و اجرای اسکن امتیاز آن به ۱,۵۶۳ افت کرد. اگرچه در طول مدت اسکن سریع امتیاز عملکرد سیستم به ۱,۷۶۲ افزایش یافت.

تست سفارشی بنچمارک ما در نرم افزار openoffice تعداد ۲۰۰۰ نام را (بسیاری از کاراکترهای ویژه تشکیل می شوند) با آدرس ها تطابق می دهد. تست در سیستم بدون نصب ۲۰۱۵ Bitdefender در مدت ۱۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه کامل شد. در طول مدت اسکن کامل این زمان به ۱۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه افزایش یافت و در حالت اسکن سریع مدت آن به ۱۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه کاهش یافت.

این امتیازها برای Bitdefender Total Security 2015 مناسب هستند. بیشتر سیستم ها با نصب این برنامه تاثیر بسیار کمی در عملکرد سیستم در هنگام اسکن آنتی ویروس مشاهد می کنند .

بهینه سازی عملکرد

ویژگی بزرگ و جدید Bitdefender Total Security 2015 قابلیت سوئیچ دستی میان پروفایل های امنیتی متفاوت استاندارد، بازی ، کار و فیلم ، متناسب با کاری که با کامپیوتر خود انجام می دهید است. هنگامی که Bitdefender بر روی حالت اتوپایلت ( بوسیله دکمه ای در صفحه اصلی) تنظیم شود، برنامه بطور خودکار میان پروفایل ها سوئچ می شود، در واقع این ویزگی نسخه ارتقا یافته حالت مخصوص بازی در نسخه های قبلی Bitdefender است.

در حالت بازی و فیلم ، Bitdefender Total Security 2015 اسکن ها را تا هنگامی که شما به بازی و یا تماشای فیلم مشغولید به تأخیر می اندازد.  همچنین عملکرد نرم افزارهای دیگر برای جلوگیری از کند شدن سیستم در مواقع بحرانی و اوج اسکن تنظیم می شود. شما می توانید این پروفایل ها را در بخش ابزارها تنظیم کنید.

ابزار جدید دیگر بهینه سازی با یک کلیک است که می توان در زیر بخش ابزارها آن را یافت. این ابزار بوسیله پاک کردن فایل های بی ارزش، تمیز کردن فضای دیسک، بهینه سازی رجیستری و بسیاری موارد دیگر موجب بهبود سرعت کامپیوتر شما می شود. این ابزار شبیه به ابزارهای بهینه ساز رایگان نظیر CCleaner عمل می کند.

همچنین بهینه سازی Startup راهی آسان برای تعیین برنامه هایی است که بطور خودکار در هنگام راه اندازی سیستم اجرا می شوند. بهینه ساز استارت آپ ابزاری کارآمد برای بهبود سرعت راه اندازی است.

اکثر ابزارهای Bitdefender 2015 دارای آیکن سوئیچ کوچکی در بالای گوشه راست هستند. در صورتی که در استفاده از یک ابزار به مشکل برخوردید مطمئن شوید که ابزار خاموش نیست.

فایروال، کنترل والدین و آنتی اسپم

MyBitdefenderتمامی ویژگی های بالا در نسخه ارزان قیمت Bitdefender Antivirus Plus 2015 و Bitdefender Internet Security 2015 در دسترس هستند. سه ویژگی دیگر یعنی فایروال، کنترل والدین و آنتی اسپم به همراه نسخه های Internet Security 2015 و Total Security 2015 عرضه می شوند.

فایروال توانایی جلوگیری از حملات شبکه مانند اشتراک گذاری ناخواسته اینترنت، اسکن ناخواسته پورت ها و سایر اتصالات Wi-Fi را دارد.

کنترل والدین، در زیر منو حریم شخصی یا از طریق پورتال آنلاین Bitdefender قابل دسترسی است. و به والدین امکان محدود ساختن اکانت ها را برای فرزندان خود بر روی هر دستگاهی (کامپیوتر، تبلت و اسمارت فون) که Bitdefender بر روی آن نصب است؛ میسر می سازد.این برنامه می تواند از صفحات وب و نرم افزارهایی که کودک استفاده می کند، همچنین تمامی پیام های جاری و پیامک ها و تماس هایی که کودک برقرار می کند؛ گزارش تهیه کند.

در نهایت، آنتی اسپم ویژگی بر مبنای فضای ابری است که ایمیل های اسپم را قبل از آنکه به صندوق دریافت ایمیل شما برسند؛ فیلتر می کند.

سرویس فضای ذخیره سازی آنلاین Safebox و سیستم ضد سرقت

دو ویژگی منحصربه فرد Bitdefender Total Security 2015 ، سرویس فضای ذخیره سازی آنلاین Safebox و سیستم ضد سرقت است.به Safebox و سیستم ضد سرقت می توان از طریق MyBitdeferent.com یا با کلیک بر روی دکمه  زیر برگه ابزارها در رابط کاربری Bitdefender که مرورگر وب را اجرا می کند؛ دسترسی یافت. تنها کافیست با آدرس ایمیل و پسوردی که به هنگام راه اندازی ساختید وارد شوید.

Safebox فضای ذخیره سازی ابری ایمن را برای پشتیبانی گیری از داده های کاربر فراهم می کند اما فقط ۲GB از این فضای ذخیره سازی رایگان است. درصورتی که فضای بیشتری برای ذخیره سازی احتیاج دارید می توانید با پرداخت سالیانه ۵۰ دلار ۳۰GB و ۹۰ دلار ۶۰GB فضای  اضافی خریداری کنید.

سیستم ضد صرقت عملکردی مشابه اپلیکیشن ضد صرقت موبایل دارد. این ابزار به شما امکان رهگیری موقعیت کامپیوتر خود ، قفل از راه دور یا پاک کردن آن و در بعضی موارد دستور پخش صدای بلند از کامپیوتر را برای شما فراهم می کند.

رمزنگاری فایل

ویژگی رمزنگاری فایل در Bitdefender فضایی رمزنگاری شده ایجاد می کند که در کامپیوتر خزانه ی امن “Secure Vault”  نامیده می شود و امکان ذخیره اسناد مهم را برای شما فراهم می کند.در ابتدا خزانه ای بسازید و مشخص کنید که چه مقدار فضای ذخیره سازی احتیاج دارید. هر خزانه می تواند دارای پسورد مخصوص خود  باشد.

خزانه همانند پارتیشن های درایو عمل می کند . هنگامی که یکی از آنها را باز میکنید همانند یک فضای ذخیره سازی جدید در کامپیوتر نصب می شوند. شما می توانید اسناد را مستقیماً در یک خزانه ذخیره کنید. بعد از اتمام کار باید آنرا قفل کنید. برای اینکار به  bitdefender برگردید . سپس به قسمت رمزنگاری فایل بروید و با کلیک راست بر روی خزانه مورد نظر می توانید آنرا قفل کنید.

اگر پسورد خرانه خود را فراموش کردید، اسناد داخل خزانه به هیج وجه قابل بازگرداندن نیستند، اما Bitdefender هشداری درباره این خطر نمی دهد. سرویس های دیگری نظیر TruCrypt و Diskcrypt سرویس  رمزنگاری پارتیشن درایو را با ویژگی های قوی تر و بصورت رایگان ارائه می دهند، اما رابط کاربری Bitdefender مرتبتر و کار با آن راحت تر است.

حرف آخر

Bitdefender Total Security 2015 یک مجموعه امنیتی قدرتمند و قابل اطمینان همراه با گستره وسیعی از ویژگی های مازاد است. ما بطور ویژه  Bitdefender را به دلیل پروفایل های جدید که بطور خودکار عملکرد کامپیوتر را براساس کاری که انجام می دهید تنظیم می کند؛ تحسین می کنیم. همچنین بسیار سخت است که ایرادی از امتیاز کامل Bitdefender Total Security 2015 در شناسایی بدافزارها گرفت.

مرور کلی

حفاظت
کارایی
راحتی استفاده

عالی

Bitdefender Total Security 2015 مجموعه ای از حفاظت بی عیب و نقص و گستره قوی از ویژگی ها از جمله تظیمات جدید پروفایل که موجب بهینه سازی منابع کامپیوتر شما می شود را با هم ترکیب کرده است.

User Rating: ۴.۶۳ ( ۱۰ votes)
منبع
tomsguide

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    بیتدفندر واقعا آنتی ویروس کاملیه
    وبی دردسر!!! اهل اذیت کردن یوزر نیست
    خیلی از آنتی ویروسها جون به لب میکنن آدمو

  2. آنتی ویروس و یا کلا محصولات شرکت Bit Defender خیلی قوی هستند، این ادعا چه تو ایران و چه تو جهان اثبات شده است. چند تا از نکات قوتش علاوه بر کار اصلیش که آنتی ویروس بودنه، امکانات جانبیش مثل فایروال داشتن، توانایی درست کردن فضایی امن برای اطلاعات توی هارد، اثر نزاشتن روی سرعت سیستم، رو اعصاب نبودن (مثلا بعضی از آنتی ویروسا که به خیلی چیزا گیر میدند)، محیط گرافیکی خیلی خوبش که ظاهرا با ویندوز ۸.۱ هم همخوانی داره هستش. البته قابلیت های دیگه هم داره ولی من اینارو خودم به نظرم اومد.
    یکی از نقاط ضعفش هم به نظر من اینه که با این توضیحات شما، محیط کاربریش کمی شلوغه، یعنی اگر یک قابلیتی داشته باشه که خود نرم افزار فقط چند تا چیزه مهم رو نشون بده هم خوبه. یعنی بشه محیط کاربری رو بر حسب نیارز ساده تر کرد.

  3. کلا این که کدوم آنتی ویروس بهتره رو کنار بزاریم ، این که لایسنس آنتی ویروس اصل باشه خیلی عالیه 😎 چون دیگه واسه خودش آپدیت میشه و هر چند روز یه بار مجبور نیستی دنبال لایسنس جدید بگردی چون قبلیه بلاک شده 😕 . ممنون از پست عالی 😆

  4. من تجربه خوبی از بیت دفندر دارم. احساس امنیت خوبی بهم می داد.ایشالا به لطف مدیر سایت دوباره بتونم با دریافت لایسنس ، نصبش کنم

  5. سلام
    من حدود چهار ساله از لاینسس های ارجینال بیت دفندر استفاده میکنم.
    سال به سال کارکردن با آنتی ویروس ساده تر و سبک تر میشه
    نسخه ۲۰۱۳ سنگین بود و لی نسخه ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ واقعا سبک تر و سریع تر شده
    و قابلیت auto pilot سیستم را با توجه به شرایط کامپیوتر و تاریخچه استفاده برای هر کاربر بهینه سازی مجزا و قابلیت تطبیق کامل با سیستم رو داره
    از نظر قدرت هم با kaspersky در یک سطح هست ولی با قیمت کمتر
    در یک کلام عالیه

  6. سلام
    به نظر من رتبه بندی ها به ترتیب
    ۱-بیتدیفندر
    ۲-کسپرسکی
    ۳-اویرا
    البته اینو بگم که رتبه ها به این منظور نیست که بقیه آنتی ها خوب نیستند اما از نظر AV test بیتدیفندر مقام اول رو کسب کرده
    نظر شخصی بنده کسپرسکی هست چون تعصب خاصی روش دارم و از لحاظ قدرتم خیلی قبولش دارم

  7. سلام خیلی زحمت کشیدید مطالبتون فوق العاده هست
    اگه میشه لایسنس رایگان با بیشترین اعتبار ممکن برای total security 2015 را برام بفرستید بازم ممنون 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا