Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

علم و دانشویدیو

مانیتورینگ فعالیت مغز خفاش ها در هنگام پرواز

دانشمندان به اطلاعات جدیدی دست یافتند

اخیرا یک اسکنر مغناطیسی قابل حمل ساخته شده که میتواند فعالیت مغز فرد در حال حرکت را ضبط کند. محققان دانشگاه جانز هاپکینز این فناوری را توسعه دادند تا با آن بتوانند بفهمند چه اتفاقی در مغز خفاش های در هنگام پرواز در حال روی دادن است.

این دست آورد، نقطه اوج رویای ۲۵ ساله سینتیا موس (Cynthia Moss)، استاد علوم مغز و اعصاب در دانشگاه جانز هاپکینز است که شامل یک دستگاه ضبط سیگنال کوچک بی سیم مغز می شود درحالیکه وزن آن کمتر از یک اونس است.

پرواز خفاش ها در یک “اتاق پرواز” خاص انجام می شود که مجهز به دوربین های با سرعت بالا و میکروفون هایی برای دریافت انعکاس صداهای خفاش است. با ترکیب فعالیت مغز خفاش ها، موقعیت آن ها و زمان حرکت آن ها، تیم توانست تعیین کند که کدام اجسام باعث ایجاد تحریک نورون های مغز خفاش ها شده و به همین ترتیب، چه چیزی مورد توجه خفاش ها بوده است.

دانشگاه جانز هاپکینز

سینتیا موس در رابطه با این آزمایش میگوید:

ما علاقه مندیم؛ بدانیم چگونه مغز خفاش ها محیط خارجی سه بعدی محیط را تحلیل می کند و چگونه حیوان توسط این تحلیل ها در هوا حرکت میکنند. بیشتر محققان آزمایشاتی بر روی حیوانات محبوس انجام دادند تا بدانند چگونه مغز آن ها مکان یک شی را تعیین می کند. این آزمایش ها با استفاده از محرک های دو بعدی و رفتارهای ساده، انجام شده است. کار ما هیجان انگیز است، زیرا ما فعالیت های حیوان را در دنیای واقعی بررسی میکنیم.

محققان با اکتشافات قبلی فهمیدند که نورون های مغز، مکانهای سه بعدی اشیاء را در فضا را نشان میدهند و هنگامی که خفاش ها توجه خود را بر روی یک جسم افزایش میدهند، فعالیت این نورون ها تشدید میشوند.

این اولین بار است که چنین فعالیت مغزی در یک حیوان به صورت فضای سه بعدی و واکنش به اشیاء در مسیر آن ثبت شده است. هرچند این کار تنها برای محققان خفاش اهمیت دارد. اما موس میگوید: ممکن است برنامه های کاربردی در زمینه سنجش مستقل وجود داشته باشد.

انواع سیستم های رباتیک و اتوماتیک، اطلاعاتی از دنیای اطراف را دریافت میکنند و از این اطلاعات برای پاسخ به واکنش ها استفاده می کنند.

او در ادامه یادآور میشود:

تحقیقات ما نشان می دهد که چگونه مغز به صورت پویا با توجه به اتفاقات اطراف حس های خود را تنظیم می کند و با توجه به آن یک رفتاری را انتخاب می کند. ما معتقدیم که این نتایج در توسعه آزمایش های مستقل جدید که با توجه به نیازهای کاری تنظیم می شود، مفید خواهد بود.

User Rating: Be the first one !
منبع
digitaltrends

رامین خالقی

دانشجوی رشته ی نفت،علاقه مند به تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا