Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

بررسینرم افزارویدیو

مقایسه اپلیکیشن Waze با Google Maps

بهترین اپلیکیشن نقشه و مسیریابی کدام است؟

برای اکثر ما، افزایش ساعات مفید در روز، به مبارزه ای روزانه تبدیل شده است. تنها چند دقیقه و حتی چند ثانیه یک کالای ارزشمند محسوب می شود. به همین دلیل است که سعی می کنیم تا جایی که ممکن است سریع تر به مقصد برسیم. گاهی اوقات پیدا کردن بهترین مسیر و جلوگیری از ترافیک می تواند مشکل باشد.

خوشبختانه به خاطر وجود فناوری مدرن، گوشی های هوشمند می توانند جهت های مناسب را نشان دهند تا بتوانیم به راحتی مسیر را طی کنیم. با وجود سهولت استفاده، زمان هنوز هم برای بیشتر افرادی که می خواهند یک برنامه ی مسیریابی را برای استفاده انتخاب کنند یک فاکتور تعیین کننده است. به همین دلیل است که Google Maps و Waze از بهترین اپلیکیشن های مسیریابی به شمار می روند.

Google Maps و Waze، محبوب ترین اپلیکیشن های مسیریابی هستند زیرا هر دو، تقریبا همیشه مسیرهای درست را ارایه می دهند و استفاده از آن ها راحت است. هر دوی آن ها به گوگل تعلق دارند. ترجیح شخصی تعیین می کند که شما از Google Maps استفاده کنید یا Waze، ولی سوالی که مطرح می شود این است که : واقعا کدام یک بهتر است؟

بیایید آن ها را طبقه بندی کنیم؛ با آی تی ویکی همراه باشید:

Google Maps و Waze چه اپلیکیشن هایی هستند؟

ویز

Waze: این اپلیکیشن، یک برنامه مسیریابی اتومبیل است که مسیرها را به رانندگان ارایه می دهد. با این برنامه، کاربران می توانند تصادفات، مسیرهای جایگزین، بسته شدن جاده ها، نظارت پلیس و دیگر موانع رانندگی را به دیگران هشدار دهند. شرکت گوگل، waze را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد اما هنوز هم این برنامه از جنبه های داشتن شبکه اجتماعی و رابط کاربری با Google Maps تفاوت دارد.

گوگل مپ

Google Maps: این اپلیکیشن علاوه بر اینکه یک برنامه ی مسیریابی استاندارد برای اتومبیل ها است، گزینه های مسیریابی برای استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی را نیز فراهم می کند.ٖ ٖٖGoogle Maps همچنین می تواند برای جستجوی رستوران ها و غذاخوری ها نیز استفاده شود.

تفاوت بین Google Maps و Waze چیست؟

نرم افزار ویز

waze

  • گزارش ترافیک بصورت زنده که به وسیله ی کاربران ارایه می شود
  • راهنمای صوتی مسیریابی شامل صداهای مشهور
  • یادآوری مسیرهای معمول، مقصدهای تکراری و زمان های رفت و آمد
  • شمارس معکوس زمان ترافیک
  • هشدار حضور پلیس
  • پشتیبانی تبلیغات
  • ادغام با اسپیتفای (Spotify)

نرم افزار گوگل مپس

Google Maps

  • مسیرهایی را برای رانندگی، دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از حمل ونقل عمومی پیشنهاد می کند
  • راهنمای صوتی انتخاب مسیر برای رانندگی، دوچرخه سواری و پیاده روی
  • ادغام با Google Street View
  • مسیرهای نوبتی حتی در حالت آفلاین هم پیشنهاد می شوند
  • جستجو در Google Search اطلاعاتی راجع به کسب و کار ارایه می دهد و به شما این امکان را می دهد، درصورتی که یک کسب و کار به زودی بسته می شود، مطلع شوید
  • از آنجا که مکان پارکینگ ها را ذخیره می کند، رانندگان می توانند به راحتی اتومبیل های پارک شده ی خود را پیدا کنند
  • تغییر نور پس زمینه با تغییر شب و روز
  • قابلیت عملکرد آفلاین

کدام اپلیکیشن شما را سریع تر به مقصد می رساند؟

متاسفانه پاسخ به این پرسش آسان نیست.

برای رانندگی در شهر، اپلیکیشن waze در پیدا کردن مسیرهای اطراف تصادفات یا ترافیک برتری دارد. به خصوص که این اپلیکیشن به رانندگان در صورت نزدیک شدن به یک حادثه هشدار می دهد. هشدار حضور پلیس در waze بسیار سودمند است زیرا به رانندگان کمک می کند تا بر میزان سرعت خود نظارت داشته باشند و از جریمه شدن آنها بوسیله پلیس جلوگیری می کند.به منظور صرفه جویی در زمان، waze تمایل دارد با استفاده از مسیرهای مجاور مناطق مسکونی، رانندگان را از مسیرهای پرپیچ و خم دور کند. این قابلیت برای سفرهای طولانی ولی آزازدهنده ایده آل است اما برای صرفه جویی در وقت در سفرهای کوتاه تر، خیلی قابل توجه نیست.

Google Maps شما را به موقع به مقصد می رساند و به رانندگان درباره ی ترافیک و حوادث هشدار می دهد. با این حال هشدارهای آن به اندازه ی Waze مفید نیستند. عمده ترین دلیل آن این است که Google Maps مانند Waze، شبکه اجتماعی ندارد. با این وجود، Google Maps دارای یک نقشه ی بزرگتر و حاوی اطلاعات مفیدتری است و به رانندگان این امکان را می دهد تا مسیرها را بطور واضح ببینند.

کدام اپلیکیشن بهتر است؟

مانند سوال قبل، پاسخ این سوال هم کاملا روشن نیست.به طور عمده ترجیح شخصی تعیین می کند که راننده کدام اپلیکیشن را برای استفاده انتخاب کند.اگر دوست دارید که در شبکه ی اجتماعی waze شرکت کنید، این برنامه ی مسیریابی برای شماست. و اگر رابط کاربری برای شما اهمیت بیشتری دارد، احتمالا Google Maps اپلیکیشن موردنظر شما است. نظرات و تجربیات خود را درباره استفاده از اپلیکیشن Google Maps و Waze با ما در میان بگذارید:

 

User Rating: ۳.۸۸ ( ۳ votes)
منبع
digitaltrends

هنگامه بحرکاظمی

کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام. مطلب جالب و مفیدی بود. با این وجود استفاده از گوگل مپ به دلیل عدم فیلتر راحتتر از waze می باشد.

    ۲
    1. سلام ممنون از توجهتان .
      در پاسخ باید عرض کنم ، اپلیکیشن Waze کاملا فیلتر نیست اما با وی پی ان کارآیی بهتری دارد.

      ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا