Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

علم و دانش

هفت سلاح سری که ناتـمام ماند!

امروزه کشورها و دولت ها هزینه های هنگفتی را صرف اختراعات جنگ افزاری می کنند و دلیل اصلی آن چیزی نیست جز قـــدرت و اینکه سلاح های بهتر و به روزتری نسبت به یکدیگر داشته باشند.دولت ها حتی برای مضحک ترین جنگ افزارها و احمقانه ترین ایده ها که شاید هیچ وقت امیدی نباشد به مرحله تولید و توسعه برسند؛ هم سرمایه گذاری می کنند. این مقاله به بیان هفت سلاح سری که در گذشته ساخته شده است می پردازد. با ما همراه باشید: 

۷- بمب اتمی قمری

Lunar-Nuclear-Bomb

ایالات متحده امریکا تصمیم گرفته بود جدا از قضیه سبقت گرفتن از اتحاد جماهیر شوروی در نبرد فضایی، برای بالا بردن روحیه جنگجویان خود یک سلاح اتـــمی را در کره ماه آزمایش کند! نام این پروژه مخوف که هرگز عملی نشد؛ ۱۱۹-A قلمداد شده بود و مهم ترین دلیل برای اجرا نشدن آن این بود که ایالات متحده این قضیه را درک کرد که فرستادن و حضور یک  انسان  در ماه بسیار بهتر از نابود کردن آن است.

 

۶-ناو یخ شکن هواپیما بر

Iceberg-Aircraft-Carrier

در جنگ جهانی دوم بریتانیــــا طرح ِ توسعه ی پروژه ای موسوم به “Habakkuk” را که هدف آن ساخت هواپیمایی سازگار با یخ و  از جنس خمیر کاغذ سازی بوده را داشت. این ایده بعد از براوردهای بریتانیا و به دلیل اتلاف منابع و زمان زیادی،کنار گذاشته شد.

 

۵- دوریتو پرنده

The-Flying-Dorito

دوریتو پرنده (یا همان A-12 Avenger 2) ایده ای بر پایه ی یک بمب افکن سرّی و مقاوم در برابر شرایط سخت آب و هوایی بود که جایگزینی برای Grumman A-6 در نیروی دریایی ارتش و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده  محسوب می شد.به هر حال پیشروی این پروژه پس از صرف هزینه ای بیشتر از ۵ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۱ ادامه نیافت و پروژه کنار گذاشته شد.

 

۴-دستگاه آخر زمان شوروی

Soviet-Doomsday-Device-

در اوایل  دهه ۱۹۶۰ میلادی مقامات ارشد سابق  نیروهای نظامی شوروی و کمیته مرکزی حزب کمونیست طی بازدیدهای مکررشان از سازمان پیمانکاری دفاعی امریکا BDM ، وجود “دست مرگ” (نوعی آرایش نظامی) را تصدیق کردند. اگرچه گفته های ضد و نقیضی درباره ی این آرایش نظامی وجود داشت اما تا جایی که قابل  آشکار شده است؛ یک سیستم کنترل اتمی کاملا عملیاتی بود؛ که می توانست بطور خودکار موشک های بالستیک قاره پیما روسیه ICBMs  را راه اندازی کند.  چنانچه حمله اتمی ای توسط سنسورهای لرزش، نور، رادیواکتیو و فشار مازاد دریافت می شد؛ نیروی باز دارنده مرگبـــــــاری را ایجاد می کرد.

 

۳-هواپیمای بدون نیاز به باند فرود

The-Un-landable-Plane

دولت ایالات متحده به دنبال جنگنده ای عجیب بود تا جایگزین هواپیماهایی شود که فقط روی ناوهای هواپیمابر فرود می آیند. هواپیمای XFV salmon  به گونه ای طراحی شده بود که یک سیستم فرود در دُمش وجود داشت؛ که فرود آمدنش را آسان می کرد.اما به دلیل آنکه خلبان در این وضعیت نمی توانست پشت به کشتی و به عقب فرود بیاید و به سبب کند تر بودن جت آن نسبت به جنگنده های دوران خودش، این ایده هم کنار گذاشته شد.

۲-مزاحمی از آینده

Intruder-from-the-Future

فقط بمب  افکنی را تصور کنید که سرعتش سه برابر سرعت صوت است و تا ارتفاع ۱۵ مایل آسمان را می شکافد! B-70 valkyrie رویایی از هوانوردی در آینده بود. اما درست زمانی که این طرح توسعه داده شد؛ پیشرفت های خوفنـــاک موشک های دور برد زمین به هوا، تغییر به بمباران های سطح پایین ، هزینه توسعه بسیار بالای آن و از طرفی تولید موشک های بالستیک بین قاره ای ICBMs از جمله عواملی بود که منجر به منتفی شدن پروژه   B-70 در سال ۱۹۶۱ شد.

 

۱-غرش رعد

The-Thunder-screech

هواپیمای توربوفن آزمایشی XF-84H با قلب تپنده ی توربین هوایی دارای یک پروانه ی مافوق صوت جفت شده بود. اما صدایی که موتورهای این هواپیما تولید می کرد تا فاصله ۲۵ مایلی باند فرودگاه قابل شنیدن بود؛ درحالی که این صدا موجب پاره شدن پرده گوش و تهوع شدید متخصصین فنی و مکانیک های هواپیما در محل پرواز و فرود می شد و همین عامل منجربه لغو این پروژه شد.

User Rating: ۴.۵۸ ( ۲ votes)
منبع
wonderfulengineering

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا