Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

سخت افزارلپ تاپموبایل

USB-C و USB 3.1 چه تفاوتهایی با هم دارند؟

با عرضه «مک بوک» شرکت اپل و «کروم بوک پیکسل» شرکت گوگل، USB-C (که USB Type-C نیز نامیده می شود) به همراه استاندارد USB 3.1 تا حدودی زودتر از آنچه که در ابتدا انتظار می رفت روانه بازار شدند. بروز رسانی که در استاندارد جدید مشاهده می شود، بسيار جزئی تر از آن است که در بروز رساني استاندارد پيشين USB روي داد. رابط های USB 3.1 و USB Type-C می توانند همزمان در دستگاه هاي جديد عرضه شوند، اما آنگونه که تصور می کنيد با هم در ارتباط نیستند. اگر مصمم اید در مورد این دو استاندارد و تعامل آنها با یکدیگر بدانید، در ادامه با آی تی ویکی همراه باشید:

USB Type-C و رفع یک مشکل دیرینه

USB Type-C: تا پیش از این بیشتر کاربران بخاطر دشواری هایی که برای اتصال دستگاه های USB خود به کامپیوتر وجود داشت، کلافه بودند به گونه ای که این تبدیل به یک مسئله مضحک از جهات مختلف شده بود تا اینکه شرکت اینتل راهی برای حل این مشکل پیدا کرد.

lLcxrwG

USB Type-C برای حل این مشکل سازگاری یک رابط فراگیر ارائه می کند؛ بطوریکه سرعت عملکرد دو برابر نسبت به USB 3.0 از لحاظ تئوری را دارد و می تواند به مراتب توان بیشتری فراهم کند. به همین دلیل است که شرکت اپل در حال ترکیب USB-C و USB 3.1 برای حذف رابط برق در مک بوک است این هدفی است که همه کاربران با آن موافقند، حتی با تصمیم این شرکت برای تلفیق پورتهای USB و تبدیل پورت آنها به یک پورت، زیاد هیجان زده نشدند. از سوی دیگر در شرکت گوگل، رویکرد آنها برای ارائه رابطهای مجزا یعنی دو رابط USB-C و دو رابط USB 3.0 بوضوح ترجیح داده می شود هر چند حجم دستگاه را اندکی بیشتر خواهد کرد.

Apple-MacBook-640x504

رابطهای USB Type-C بر روی انواع اداپتورهای پسیو قابل سوار شدن خواهند بود. مشخصاتی که برای اداپتورهای پسیو منتشر شده است از وجود دو رابط، یکی برای USB 3.0/3.1 و دیگری برای USB Type-C حکایت دارد.

USB-C و USB 3.1 همیشه در کنار یکدیگر نیستند

رابط USB Type-C می تواند همراه با استاندارادهاي قبلي USB نیز استفاده شود؛ يعني سازندگان چنانچه قصدشان فقط قرار دادن آن در دستگاه های موبایل باشد؛ مجبور به پذیرش اجباری بروز رسانی، به سخت افزارهاي گرانفيمت  نسخه ۳.۱ نیستند. شرکت اپل، به طور آشکار USB 3.1 را براي مک بوک جديد خود عرضه کرده است اگر چه اين شرکت اعلام نکرده است که کدام شرکت ثالثی پشتیبانی از چيپست موجود را بر عهده می گیرد.

299382-usb-type-c
اتصال USB Type-C در کنار اتصال USB 3.0

تفاوت قطع ارتباط میان عملکرد استاندارد USB 3.1 و رابط USB Type-C باعث بوجود آمدن سردرگمی می شود. و یکی از دلایلی که کوچ از USB 2.0 به USB 3.0 توجیه پذیر می نماید این است که رنگ آبی رابطها و کابلها، اتصال اشتباه به درگاههای دیگر را غیر ممکن می سازد.

مهمترین علت جدا کردن دو استاندارد USB 3.1 از USB-C این است که کمپانی ها می توانند این فناوری را در تلفن های همراه و تبلت ها بدون نیاز به اضافه کردن اینترفیس جدید بکار ببرند که به ناچار مصرف انرژی را افزایش می دهد. مسئله ی دیگر، که بعضی افراد ممکن است که آن را مطرح کنند ـــ کنترلر USB است که زمانی غیرفعال می شود؛ می تواند سطح انرژی مصرفی خود را کاهش دهد و وقتی که فعال است می تواند PC را خاموش کند و یا به حالت شارژ پورت ببرد.  مشکل اتلاف گرمایی هم از لحاظ تئوری کماکان جای نگرانی دارد ـــ افزایش پهنای باند لاجرم منجر به افزایش حرارت تولیدی خواهد شد درحالیکه برای دستگاه هایی با توان مصرفی ۳ تا ۴ وات، هر یک دهم وات مصرفی اهمیت دارد.

توان ۱۰۰ وات حداکثری در USB 3.1 در عمل نسبت به قابلیت ۱۰Gbps پهنای باند آن واقعی تر است . هر چند این موضوع هم حقیقت دارد که USB 3.1 به دستگاه های SSD اجازه مانور بیشتری را می دهد. اما هنوز استانداردهای موجود به هارد دیسک های معمولی مکانیکی این امکان را می دهد که با حداکثر سرعت کار کنند. درحالیکه درایورهای SSD به ۸۰ درصد از پیک سطح کاریی خود در سیستمهای دسکتاپ دست خواهند یافت. و این ممکن است آنگونه که باید، خوش آیند نباشد اما بهتر از روزهای رنج آوری است که از USB 2.0 هارد دیسکهای اکسترنال  استفاده می شد که در مقایسه با SATA  به شدت کندتر بودند. سربار سیگنال هم انتظار می رود به اندازه قابل توجهی کاهش یابد، که این را مدیون روش کدگذاری ۱۲۸ بیتی و ۱۳۲ بیتی هستیم. این روش شباهتهایی به روشی دارد که در PCI Express 3.0 استفاده شده است، دارد.

USB-3.1-Type-C-04

توانایی تولید ۱۰۰ وات انرژی در مقابل ۱۰ وات، یعنی هر سازنده ای می تواند مصرف انرژی دستگاه خود را براحتی مدیریت کند. البته هنوز هم نگرانیهایی درباره استحکام کافی نقاط اتصال وجود دارد که با حل این نگرانی، اکثر قریب به اتفاق لپ تاپ ها می توانند به استانداردهای جدید سوئیچ کنند. هارد درایوها و سایر تجهیزات جانبی نیز می توانند با یک سیم تغذیه شوند؛  نظیر نقشی که یک هاب یو اس بی می تواند برای چندین دستگاه بازی کنند.

پهنای باند بیشتر مطلوب و یکی از عوامل مهم  فروش است، اما رابط ها و کانکتورهای انرژی می بایست متفاوت تر از آنچه که امروز بصورت روزانه استفاده می شوند، ساخته شوند. بدین معنی که شما مجبور هستید تمام کابلهای خود را تعویض کنید و این یعنی هزینه زیادی بر دوش شما قرار داده خواهد شد. برای رقابت با رابط Thunderbolt شرکت اینتل، استاندارد USB 3.1 با افزایش پهنای باند خود می تواند جلوی همه گیری استاندارد پرسرعت اینتل را بگیرد. اما به اندازه ای که پهنای باند افزایش می یابد این فاصله بطور فزاینده ای آکادمیک می شود در این مرحله،قابلیتهای USB همانند RAID و TRIM است که  اجازه نمی دهد ؛ پهنای باند خام بیشتر از سایر موارد در این قضیه اهمیت داشته باشد.

مک بوک شرکت اپل اولین محصولی است که از دو استاندارد USB 3.1 و USB-C پشتیبانی می کند و همراهی کمپانی ها موجب می شود که به سرعت اپل با این دو استاندارد تطبیق یابد.کمپانی LaCie نیز از نسخه بازبینی شده جدید درایو سیار طرح پورشه خود رونماییکرده است که از رابط USB Type-C بهره می برد، اما فقط از استاندارد USB 3.0 استفاده کرده است. مدتی طول خواهد کشید تا USB 3.1 را در لوازم جانبی مشاهده کنیم، حتی اگر این استاندارد با کابل USB-C سازگار شود. مادربردهای غیر از شرکت اپل نیز احتمالا ۴-۵ ماه عقب هستند، هرچند که کابلهای جانبی می بایست قبل از آن زمان در دسترس باشند.

مرور کلی

۰%

User Rating: Be the first one !
منبع
extremetech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا