Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

بررسیسخت افزارکنسول بازیویدیو

مقایسه کنسول های PS4 Pro ،PS4 و PS4 Slim

تفاوت کنسول های پلی استیشن در چیست و کدامیک را باید بخرید؟

با عرضه ی سه مدل از PS4 در بازار بعید نیست که مشخصات این ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند، ما قصد داریم این وضعیت را در این مقاله روشن کنیم و اینکه کدام PS4 برای شما مناسب است. با آی تی ویکی همراه باشید تا مشخصات، ویژگی ها و قیمت های هر کدام از کنسول های PS4 Pro ،PS4 و PS4 Slim را با هم بررسی کنیم و ببینیم که کدام نسخه برای شما مناسب تر است.

مشخصات PS4

   

Play Station 4

 

 

Play Station 4 Slim

 

 

Play Station 4 Pro

 

پردازنده  (CPU)  

۱.۶GHz 8-core AMD custom “Jaguar” CPU

 

 

۱.۶GHz 8-core AMD custom “Jaguar” CPU

 

 

۲.۱GHz 8-core AMD custom “Jaguar” CPU

 

 

واحد پردازش گرافیکی (GPU)

 

Integrated AMD graphics clocked at 800MHz with 1.84 teraflops of performance

 

 

Integrated AMD graphics clocked at 800MHz with 1.84 teraflops of performance

 

 

Integrated AMD Polaris graphics with 4.2 teraflops of performance

حافظه RAM  

۸GB GDDR5

 

 

۸GB GDDR5

 

 

۸GB GDDR5 + 1GB DDR3

 

حافظه ذخیره سازی

۵۰۰GB (5,400rpm) replacable hard drive

 

۵۰۰GB (5,400rpm) replacable hard drive

 

 

۱TB replacable hard drive

 

ابعاد  

 

۱۲x 10.8x 2 inches

 

 

 

 ۱۱x 10 x 1.5 inches

 

 

 ۱۲.۸x 11.6 x 2.1 inches

 

وزن  

۲.۸Kg

 

۲Kg

۳.۲Kg

رنگ  

سیاه و سفید

 

سیاه

سیاه و سفید

درایو نوری  

Blu-ray/DVD

 

 

Blu-ray/DVD

 

 

Blu-ray/DVD

 

شبکه  

Gigabit Ethernet, 802.11 B/G/N, 2.4GHz, Bluetooth 2.1

 

 

Gigabit Ethernet, 802.11 B/G/N/AC, 2.4GHz, 5GHz, Bluetooth 4.0

 

 

Gigabit Ethernet

۸۰۲.۱۱A/B/G/N/AC, 2.4GHz, 5GHz, Wi-Fi, Bluetooth 4.0

 

اشتراک اینترنت  

نیاز به اکانت Ps Plus برای بازی آنلاین

 

 

نیاز به اکانت Ps Plus برای بازی آنلاین

 

 

نیاز به اکانت Ps Plus برای بازی آنلاین

 

 خروجی ها  

HDMI, analog-AV out, 2xUSB 3.0, AUX, S/PDIF

 

 

HDMI, analog-AV out, 2xUSB 3.1, AUX

 

 

HDMI, 3x USB 3.1, 1x Gigabit Ethernet, 1x PS Camera, S/PDIF, AUX

 

پشتیبانی از ۴K  

     بلی (فقط پخش ویدیو)

 

 

     بلی (فقط پخش ویدیو)

 

بلی

پشتیبانی از HDR  

بلی

 

بلی

بلی

تاریخ عرضه  

 

November 15, 2013

 

 

 

September 15, 2016

 

November 10, 2016

 

قیمت زمان عرضه

 

$۳۹۹.۹۹

 

$۲۹۹.۹۹

$۳۹۹.۹۹

 

قیمت حال

 

$۲۹۹.۹۹

 

$۲۹۹.۹۹

$۳۹۹.۹۹

تفاوت بین PS4 و PS4 Slim در چیست؟

کنسول PS4 Slim که در سپتامبر سال ۲۰۱۶ عرضه شد جایگزینی بود برای PS4 که مشخصات اصلی آن با نسخه ۲۰۱۳ یکسان است، این بدان معنیست که شما تفاوتی در عملکرد گرافیکی و بهبود آن مشاهده نخواهید کرد اما در جزئیات تفاوت هایی وجود دارد. یکی از قابل توجه ترین این تفاوت ها، بازیک تر شدن نسخه Slim  است. اندازه ی نسخه ۱۱x10x1.5 Slim اینچ است که در مقابل اندازه ی ۱۲x10x8.2 اینچی نسخه اصلی نشان دهنده اینست که در هر بعد کوچکتر شده است. همچنین با وزن ۴.۶ پوندی (۲ کیلوگرم)، از نسخه ی اصلی نیز ۱.۶ پوند (۰.۷ کیلوگرم) سبک تر است.

بر خلاف PS4 اصلی، Slim از بدنه نیمه براق خلاص شده و در یک نگاه، کاملا سیاه و مات به نظر می رسد. همچنین نسخه Slim با گوشه های گرد، طراحی ای بر خلاف نسخه اصلی دارد.

برخی پیشرفت ها و بهبود های درونی نیز وجود دارد. اکنون مدل Slim از استاندارد ۵GHz WiFi پشتیبانی می کند که عموما سریعتر از باند بیسیم ۲.۴ گیگاهرتزی کنسول اصلی است، و اگر یک روتر دارید می توانید از این قابلیت مدل Slim استفاده کنید. Slim همچنین از بلوتوث نسخه ۴.۰ پشتیبانی می کند که قدرتمند تر است و عملکرد صوتی بی سیم را بهبود می بخشد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های جدید Slim، پشتیبانی از USB 3.1 است که تا دو برابر سریعتر از پورت USB 3.0 اصلی است.

کنسول PS4 Slim روی هم رفته در مصرف برق کمی کارایی بهتری دارد. در حالی که PS4 اصلی مصرفی در حدود ۲۵۰ وات داشت، Slim ار طراحی حرارتی ۱۶۵ وات بهره می برد. این طراحی به شما این امکان را می دهد که با صدای کمتر و خنکی بیشتر دستگاه نسبت به نسخه اصلی بازی کنید.

اگر Slim دارای یک نقص نسبت به نسخه اصلی باشد، آن حذف پورت SPDIF است که در اتصال Soundbar ها تاثیر می گذارد که نیاز به اتصال نوری دارند.

PS4 Slim

آیا باید PS4 خود را به نسخه Slim ارتقاء دهید؟

نسخه Slim برتری های چندانی نسبت به نسخه اصلی ندارد. اگر شما در حال حاضر دارای یک کنسول PS4 کاملا کارآمد هستید، لازم نیست که با نسخه Slim تعویض کنید. ولی اگر خواهان یک کنسول Play Station قوی تر هستید، PS4 Pro همان چیزیست که شما لازم دارید.

PS4 و PS4 Slim در مقابل PS4 Pro

در حال که PS4 Slim نسبت به نسخه ی اصلی از تفاوت های زیادی برخوردار نیست، ولی PS4 Pro عرضه شده در سال ۲۰۱۶ یک ارتقاء میان نسلی کنسول است که باعث افزایش قابل توجهی در قدرت پردازش کنسول شده است. سونی آن را طراحی کرد تا از مزایای فزاینده ی بازار تلویزیون های ۴K بهره مند شود.

از آنجا که رزولوشن ۴K چهار برابر رزولوشن ۱۰۸۰p است و  گرافیک بسیار دارد، PS4 Pro دارای پیشرفت های درونی زیادیست. یکی از این ویژگی ها استفاده از کارت گرافیک ۴.۲ teraflop با سرعت ۹۱۱ مگا هرتزی است که بر اساس معماری Micro-Polaris AMD ساخته شده است. این مدل ۲.۲ برابر همان نسخه PS4 یا PS4 Slim است. در حالی که هنوز یک پردازنده معمولی Jaguar هشت هسته ای از پردازنده ی AMD است، ولی پردازنده آن با فرکانس پردازشی ۲.۱ گیگاهرتز کار می کند که ۵۰۰ مگاهرتز سریع تر از PS4 یا PS4 Slim است. از لحاظ RAM نیز PS4 Pro هنوز از ۸ گیگابایت حافظه GDDR5 استفاده می کند، اما همچنین ۱ گیگابایت رم DDR3 نیز برای تقویت برنامه های اجرایی ویدئو ۴K اضافه می کند.

PS4 Pro همچنین از یک رابط ذخیره سازی مبتنی بر SATA III استفاده می کند که متفاوت با رابط ذخیره سازی مبتنی بر SATA II از مدل اصلی است. این بدان معنی است که اگر یک حافظه SSD را در PS4 Pro نصب کنید، می تواند به طور چشمگیری به سریع تر شدن کسنول و رسیدن به سرعت نظری شش گیگابیت در ثانیه کمک کند. همچنین PS4 Pro دارای یک هارد درایو یک ترابایتی است که نسبت به PS4 دو برابر شده است.
در بخش طراحی نیز، به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگین تر از مدل پایه با ابعاد ۱۱x10x1.5 اینچ و وزن ۷.۲ پوند (۳.۲ کیلوگرم) است. از لحاظ زیباشناسی، طراحی پایدار PS4 اصلی را حفظ می کند، اما همانند PS4 Slim با گوشه های گرد عرضه می شود. و همچنین دارای یک خط چراغ LED در جلوی دستگاه است. بر خلاف مدل Slim، این نسخه دارای خروجی SPDIF نیز است، بنابراین شما می توانید آن را همراه با Soundbar هایی که نیاز به اتصال نوری دارند استفاده کنید. و در نهایت از سه پورت USB 3.1 بهره می برد که یکی بیشتر از مدل Slim است.

مزایای PS4 Pro چیست؟

در حالیکه PS4 Pro در حال حاضر با قیمت ۱۰۰ دلار، ۵۰ یور و یا ۵۰ پوند بیشتر از PS4 Slim به فروش می رسد، سخت افزار قدرتمند تر، آن را قادر می سازد تا بازی های خاصی را با رزولوشن ۴K یا بالاتر از ۱۰۸۰p اجرا کند. بعضی از بازی ها همچنین می توانند از بهبود سرعت فریم بهره ببرند و یا می توانند از تصاویر گرافیکی عالی استفاده کنند. در حالی که مزایای آن در هنگام استفاده از یک تلویزیون ۴K مشهود است، اما می تواند بازی های خاصی را بر روی صفحه نمایش ۱۰۸۰p نیز پیکربندی کند. Supersampling یک پردازش موثر گرافیکی است که لبه های دندانه دار نامطلوب را از بازی ها حذف می کند.

کدام PS4 ها از HDR پشتیبانی می کنند؟

با به روز رسانی سیستم عامل در سپتامبر ۲۰۱۶، همه محصولات PS4 از HDR پشتیبانی می کنند. این شامل مدل اصلی، Slim و Pro است.

آیا اختلاف رابط کاربری بین PS4 و PS4 Pro وجود دارد؟

PS4، PS4 Slim و PS4 Pro از یک سیستم عامل و UI مشابه استفاده می کنند.

کدام نسخه از PS4 را باید خرید؟

اگر شما در حال حاضر PS4 ندارید و یک تلویزیون با رزولوشن ۱۰۸۰p دارید و به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه برای بازی با کنسول PS4 هستید، PS4 Slim انتخاب معقولانه ایست. ولی اگر شما PS4 دارید، ارتقاء به PS4 Slim توصیه نمی شود، با توجه به این که افزایش عملکردی را نخواهید یافت.

اگر شما تلویزیون ۴K داشته باشید یا علاقه مند به گرفتن یکی از آنها در آینده ای نزدیک هستید و پول اضافی برای خرج کردن دارید، PS4 Pro ارزش سرمایه گذاری بالاتری با توجه به سخت افزار فوق العاده خوب و توان اجرای گرافیکی بهتر بازی ها دارد. آیا شما باید PS4 خود را به نسخه Pro ارتقا دهید؟ ما به طور کلی توصیه می کنیم که این کار را در صورتی که یک تلویزیون ۴K داشته باشید و پول برای خرج کردن، انجام دهید.

User Rating: ۴.۴ ( ۴ votes)
منبع
gamespot

مسعود رحیمی

دانشجوی مهندسی نفت علاقمند به دنیای دیجیتال و بازی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا