Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

آموزشآی او اساندرویدکامپیوترویندوز

چگونه داده های گوشی را به روش بی سیم به کامپیوتر منتقل کنیم؟

روش های انتقال فایل ها و داده ها بین گوشی و کامپیوتر در ویندوز اینجا شرح داده است

مایکروسافت خوب می داند که کابل ها دست و پا گیر هستند. به همین دلیل قابلیت های جدید ویندوز ۱۰ در تلاش است تا فاصله میان گوشی هوشمند و کامپیوتر های شخصی را کاهش دهد. این قابلیت کاربردی میتواند صفحه های وب، تصاویر و ویدئو ها را بی سیم از گوشی هوشمند به کامپیوتر انتقال دهد. برای آشنایی با آن با آی تی ویکی همراه باشید:

سه روش برای انتقال فایل ها و داده ها بین گوشی و کامپیوتر وجود دارد:
  1. Continue on PC  برای انتقال صفحه های وب
  2.  Photos Companion برای انتقال تصاویر و ویدئو ها
  3. Action Center برای انتقال پیام های گوشی

توجه داشته باشید برای اجرای این عملکردها باید به اینترنت متصل باشید.

انتقال صفحه های وب به کامپیوتر

لینک کردن گوشی خود به ویندوز ۱۰ با استفاده از ویژگی “Continue on PC” به شما  این امکان را می دهد که صفحات وب را از مرورگر گوشی خود به مرورگر “Microsoft Edge” ویندوز ۱۰ خود انتقال دهید.

به یاد داشته باشید این ویزگی بر روی بیلد ۱۶۲۵۱ به بالا که قرار دارد،پس اگر ویندوز ۱۰ شما نسخه ی پایین تری دارد برای اضافه شدن این ویژگی باید ویندوز خود را آپدیت کنید.

برای این کار منوی استارت را باز کرده و عبارت “Link your phone” را تایپ کنید و برای تنظیم این ویژگی Link your phone را کلیک کنید.

Continue on PC

در پنجره ی باز شده مانند تصویر گزینه ی Add a phone را انتخاب کنید سپس یک پنجره باز می شود که از شماره تلفن شما درخواست می کند. پس از وارد کردن شماره خود، یک متن به تلفن شما ارسال میشود که از شما میخواهد برنامه رسمی Microsoft Launcher دانلود کنید.

پس از نصب برنامه ی مایکروسافت لانچر شما باید یک اکانت مایکروسافت ساخته و با آن در برنامه ی مایکروسافت لانچر وارد شوید سپس همان اکانت را در کامپیوترخود وارد کنید.حال همه چیز اماده است،به یک صفحه ی وب بروید سپس گزینه ی share را انتخاب کنید در پنجره ی باز شده گزینه ی Continue on PC را انتخاب کنید.

در نهایت در پنجره ی باز شده میتوانید کامپیوتر مد نظر را انتخاب کنید تا آن صفحه ی وب در کامپیوتر باز شود. همچنین شما با انتخاب گزینه ی Continue later یک پیغام در Action center ویندوز دریافت می کنید تا بتوانید بعدا صفحه ی مورد نظر را باز کنید.

همچنین روش دیگری برای انتقال صفحات وب وجود دارد و اگر شما تمایل به نصب برنامه ی مایکروسافت لانچر نداشتید میتوانید مرورگر Edge برای گوشی های هوشمند را نصب کنید و سپس با این مرورگر از قابلیت Continue on PC استفاده کنید.

روش انجام این کار بسیار ساده است در قسمت پایین مرورگر ایکون Continue on PC را انتخاب کنید تا عملیات انجام شود.

itwiki

توجه داشته باشید قابلیت Continue on PC در مرورگرهای شخص ثالث عمل نمیکند.

انتقال تصاویر با برنامه Photos Companion

ویندوز ۱۰ با استفاده از برنامه Photos Companion امکان اشتراک گذاری عکس ها و ویدئو ها را بین کامپیوتر و گوشی های هوشمند می دهد.

توجه داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید هر دو دستگاه به یک شبکه ب وای فای متصل شده باشند.

ابتدا برنامه Photos را بر روی کامپیوتر خود باز کنید.این برنامه به طور پیش فرض بر روی ویندوز ۱۰ نصب شده است. شما برای دسترسی به این برنامه می توانید در منو استارت Photos را تایپ کنید.

بعد اجرای برنامه روی ایکون سه نقطه ی در بالای صفحه کلیک کنید و بعد از آن گزینه ی Setting را انتخاب کنید.

انتقال تصاویر با برنامه Photos Companion

در پنجره ی باز شده به قسمت Preview در پایین صفحه بروید و گزینه ی  Help Microsoft test the mobile import over Wi-Fi feature را فعال کنید. 

توجه داشته باشید این کار را فقط برای یک بار لازم است انجام دهید و در دفعات بعدی نیاز به این کار نیست.

سپس به صفحه ی اصلی برنامه برگردید و گزینه ی Import را کلیک کنید.در اینجا باید گزینه ی From mobile over Wi-Fi فعال شده باشد.با کلیک بر روی این گزینه یک کد QR نمایش داده میشود.اکنون نرم افزار  Photos Companion که هم برای سیستم عامل اندروید و ای او اس عرضه شده است را نصب و اجرا کنید و این کد را با نرم افزار اسکن کنید.

در مرحله ی بعد مجموعه ای از تصاویر و فیلم های موجود در گوشی شما ظاهر خواهد شد. در این مرحله فایل هایی را که میخواهید انتقال دهید، انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل ها، Done را فشار دهید اکنون فایل ها به دسکتاپ شما ارسال می شوند.

ارسال اعلان های گوشی به Action Center ویندوز

وقتی شما چند ساعت با کامپیوتر خود کار می کنید برای چک کردن اعلان های گوشی مجبور می شوید کار با کامپیوتر را رها کنید و ممکن اس وقفه ای در انجام کار های شما اتفاق بیوفتد.اما مایکروسافت این مشکل را با ارسال اعلان های گوشی به کامپیوتر حل کرده است.

برای انجام این کار ابتدا برنامه ی Cortana را که هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای ای او اس عرضه شده است را نصب کنید. سپس بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود وارد تنظیمات شوید و گزینه ی Cross device را انتخاب کنید.

اکنون شما وارد محیطی خواهید شد که نوع اعلان های ارسالی را مشخص می کنید.برخی از تنظیمات در تصاویر زیر نمایش داده شده اند.

سپس برای اطمینان از فعال بودن این ویزگی در کامپیوتر خود عبارت Cortana را در منوی استارت تایپ کنید و گزینه ی Cortana & Search settings را انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده گزینه ی Cortana across my devices را انتخاب کنید و مطمئن شوید گزینه ی Get phone notifications on this PC فعال شده باشد.

اکنون از انجا که هر دو دستگاه به حساب مایکروسافت شما متصل است،می توانید اعلان های گوشی را در کامپیوتر خود دریافت کنید.

توجه داشته باشید:

  1. باید هر دو دستگاه به اینترنت متصل شده باشند.
  2. برنامه Cortana باید بر روی کامپیوتر شما فعال باشد.

تجربه ی انتقال داده ها بدون کابل

انتقال داده ها به روش بی سیم کمی آهسته انجام می شود اما مطمئنا پیشرفت های زیادی داشته است. در ابتدا مایکروسافت با عرضه ی گوشی های خود سعی داشت فاصله ی بین گوشی های هوشمند و کامپیوتر را کاهش دهد، این ویژگی برای کسانی که از هر دو دستگاه استفاده میکردند اتفاق خوبی بود.

اکنون با عرضه ی این برنامه های کاربردی برای دیگر سیستم عامل های گوشی باعث شد تا تجربه کار با ویندوز و گوشی های هوشمند بهبود داده شود.

به یاد داشته باشید تمام برنامه های فوق رسمی هستند که در قالب بخشی از به روز رسانی های اخیر ویندوز ۱۰ عرضه شده اند که ممکن است در برو رسانی های بعدی قابلیت های بیشتر وکاربردی تر داشته باشند.

User Rating: Be the first one !
منبع
makeuseof

رامین خالقی

دانشجوی رشته ی نفت،علاقه مند به تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا