Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

اندروید

رام اندروید چیست؟

3 موردی که باید درباره ی رام ها بدانید

شما ممکن است بدانید که واژه ی رام (ROM) مخفف کلمه حافظه ی فقط خواندنیست (Read Only Memory) اما در دنیای اندروید این واژه تعریف دیگری دارد. یک رام اندروید اشاره به سیستم عاملی دارد که دستگاه شما آن را اجرا میکند. بیایید نگاهی بیندازیم به چند واقعیت اساسی درباره ی رام ها که باید بدانید! با  آی تی ویکی همراه باشید:

۱. میلیون ها رام اندروید وجود دارد

موبایل های اندرویدی با یکدیگر متفاوت اند، چون سازندگان آن ها اندروید را بسته به سلیقه خود سفارشی میکنند. به همین دلیل است که گوشی های سامسونگ با گوشی های الجی متفاوت هستند؛ در حالی که هر دو اندروید را اجرا میکنند.

به غیر از رام های رسمی، رام های سفارشی نیز وجود دارند. این رام های شخص ثالث برای اهداف گوناگونی ساخته شده اند. بعضی اوقات طرفداران یه برند خاص یک رام را به تنهایی ایجاد میکنند؛ اما اغلب اوقات رام ها توسط تیم های کوچک ساخته میشوند.

۲. رام های شخص ثالث قابلیت های متفاوتی را ارائه میکنند

همانطور که گوشی های سامسونگ دارای قابلیت هایی میباشند که اندروید خام از آن ها محروم میباشد. شما میتوانید قابلیت های جذابی را در رام های سفارشی پیدا کنید .آن ها میتوانند تنظیماتی را که به طور معمول در دسترس نیستند و یا روش های متفاوت ناوبری را اضافه کنند.

یکی از قسمت های جذاب استفاده از رام های سفارشی دریافت اپدیت های اندروید است. خیلی از گوشی های ارزان قیمت بعد از مدتی دیگر هیچ اپدیتی دریافت نمیکنند و شرکت ها، صاحبان این گوشی ها را بدون عرضه ی پچ های امنیتی و قابلیت های جدید تنها میگذارند.

۳. خیلی از مردم به رام ها احتیاجی ندارند

من آن را در نظر گرفتم و با رام رسمی بسیار خوشحالم. بنابر این اگر از رام سفارشی استفاده نمیکنید از ارزش های آن بی اطلاعید.

venatiodecorus on twitter@

در طول چند سال گذشته رام های سفارشی دچار افت محبوبیت شده اند، این بدان علت است که بعضی از رام ها از بین میروند و تولیدکنندگان ان ها دیگر ساخت رام را دنبال نمیکنند؛ اما دلیل عمده اینست که اکثر مردم از رام اصلی دستگاه خود راضی هستند.

در کنار ریسک ایجاد تغییرات در گوشی برای اجرای رام های سفارشی، شما ممکنه قابلیت های مهمی را از دست بدهید؛ مانند قابلیت های دوربین. هم اکنون اندروید بسیار پایدار تر از زمانیست که در ابتدا بود ، و بسیاری از قابلیت هایی که قبلا فقط در رام های سفارشی بود مانند :دسترسی به تمامی مجوز های برنامه ها، کنترل بر روی اعلانیه ها، حذف نرم افزار های ناکارآمد ، اکنون در گوشی های امروزی موجود است.

البته همیشه گروهی از علاقمندان به اندروید وجود دارند که همچنان به کار با رام های سفارشی و استفاده از آن ها ادامه میدهند. که این بخشی از همان چیزیست که اندروید را از بقیه سیستم عامل ها متفاوت میکند.

مرور کلی

User Rating: ۲.۹۲ ( ۳ votes)
منبع
makeuseof

مسعود رحیمی

دانشجوی مهندسی نفت علاقمند به دنیای دیجیتال و بازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا