Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

فناوریموبایل

هر آنچه که باید درباره NFC بدانید

چند سالیست که بالاخره NFC رواج پیدا کرده است. تعداد تبلت ها و موبایل هایی که از تکنولوژی ان اف سی استفاده می کنند به سرعت رو به افزایش است اما ابهاماتی نیز درباره آن وجود دارد. احتمالا نام اپل پی (Apple Pay)، کیف پول دیجیتالی آیفون۶ را که در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در مغازه ها است شنیده اید. اما شاید ندانید که ان اف سی چیست ، کاربردهای آن چیست و در واقع چرا باید به آن اهمیت دهیم.

در حقیقت، ان اف سی چیزی فراتر از یک جایگزین برای کیف پول است. قابلیت های چیپست های ان اف سی تقریبا نامحدود است. در این مقاله سعی شده است تا به سوال های شما درباره ان اف سی را پاسخ داده شود.با آی تی ویکی همراه باشید:

ان اف سی چیست؟

ان اف سی (NFC) مخفف واژه ارتباط حوزه نزدیک (Near-Field Communication) است که به گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ ها اجازه می دهد تا با دیگر دستگاه های مجهز به ان اف سی تبادل داده کنند. ان اف سی به کمک تکنولوژی شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) تکامل یافته است. درواقع شما هنگام اسکن کردن کارت های شناسایی در دفتر کارتان و یا در گیشه الکترونیکی دریافت عوارض راه ها، از تکنولوژی RFID استفاده می کنید.

ان اف سی تشابه زیادی با RFID دارد با این تفاوت که ارتباطات را در حوزه ای ۴ اینچ محدود کرده است. شعاع کم ان اف سی به عنوان یک برتری امنیتی به حساب می آید و این یکی از دلایلی است که ان اف سی جایگزینی مطمئن برای کارت های اعتباری به شمار می رود. اما ان اف سی کاربرد هایی فراتر از خرید کردن را نیز دارد. به کمک این تکنولوژی می توان اطلاعاتی همچون فیلم و عکس را بین دو دستگاه انتقال داد.

عملکرد ان اف سی به چه صورت است؟

ان اف سی برخلاف بلوتوث نیازمند جفت شدن یا شناسایی دو دستگاه پیش از ارسال دیتا نیست. در ان اف سی انتقال داده به محض اینکه دستگاه دیگر در شعاع ۴ اینچی قرار گرفت شروع می شود. ان اف سی پتانسیل های فراوانی دارد که در زیر ۳ کاربرد مهم آن آورده شده است:

کیف پول دیجیتال: با وارد کردن موبایلتان به شعاع ۴ اینچی دستگاه پرداخت ، کیف پول شما فعال شده و تنها لازم است تا پرداخت پول را تایید کنید (که در آیفون از طریق شناسایی اثر انگشت انجام می شود).

اشتراک گذاری اطلاعات در دستگاه های اندرویدی: وقتی دو دستگاه با ان اف سی فعال در نزدیکی یک دیگر قرار می گیرند ، دستگاه از شما می پرسد که آیا مایل به تبادل اطلاعات ( مانند فیلم ، عکس و اطلاعات مخاطبین) با دستگاه دیگر هستید یا خیر؟ با این راه به راحتی می توانید با دیگر دستگاه ها به تبادل اطلاعات بپردازید.

تگ های ان اف سی: این تگ ها را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که به محض اسکن شدن، تنظیمات خاصی را در دستگاه پیاده کنند. به عنوان مثال می توانید یکی از این تگ ها را بر روی میز کارتان قرار دهید و با یک اسکن سریع، تلفن شما به حالت ویبره رفته، جی پی اس خاموش شده و تنها اعلانات مربوط به کار نمایش داده شوند.

چه دستگاه هایی ان اف سی دارند؟

لیست دستگاه های مجهز به ان اف سی در حال افزایش است ، اینجا می توانید لیست تمامی این دستگاه ها را مشاهده کنید.

اپل واچ ، آیفون ۶ و ۶ پلاس ، آیپد ایر۲

apple-pay-devices_large

ان اف سی عضو تازه ای در دنیای اپل است. متاسفانه تنها قابلیت ان اف سی در دستگاه های اپل خرید کردن است و نمی توان به کمک آن دیتا انتقال داد.آیپد ایر ۲ مجهز به ان اف سی است اما به گفته وبسایت اپل این دستگاه با پد های پرداخت کار نمی کند. مسلما تا انتهای  سال ۲۰۱۵ بسیاری از بانک ها و حتی مغازه ها با سیستم اپل پی هماهنگ خواهند شد.

دستگاه های با اندروید ۴ و بالاتر

اندروید بیم قابلیتی است که به طور پیش فرض در گوشی هایی با اندروید ۴ و بالاتر وجود دارد و به کاربر اجازه می دهد تا انواع اطلاعات از جمله ویدئو ، صفحات وب و اطلاعات مخاطبین را ارسال کند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا از مزایای  Google Wallet نیز استفاده کنند.

اندروید بیم از طریق آدرس settings > Wireless networks > More > Activate Beam قابل فعال سازی است. برای استفاده از اندروید بیم باید ابتدا ان اف سی هر دو دستگاه را روشن کرده سپس گوشی خود را تنها چند ثانیه در کنار دستگاه دیگر قرار دهید. با این کار پرسشی بر روی صفحه درباره تمایل به تبادل اطلاعات با دستگاه مقابل ظاهر می شود.

ویندوز فون

دستگاه های ویندوزی زیادی از ان اف سی استفاده می کنند که لیست بالا نامشان آورده شده است.

دیگر قابلیت های ان اف سی چیست؟

لنز QX سونی

اپل پی و Google Wallet تنها ابتدای کار ان اف سی هستند. پرداخت پول تنها یکی از قابلیت های بی شمار ان اف سی است. لوازم کمکی زیادی وجود دارند که از ان اف سی استفاده می کنند از این جمله می توان به لنزهای QX سونی اشاره کرد که فیلم ها و عکس ها ضبط شده را از طریق ان اف سی به دستگاه شما منتقل می کند.

آینده ان اف سی

امپلنت xNT
امپلنت xNT

 ان اف سی هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و انتظار می رود که  از این تکنولوژی در آینده استفاده های فراوانی شود. دستگاه های پوشیدنی می تواند نقطه آغازی برای ان اف سی باشند. ان اف سی در جواهرات جاسازی می شود تا به کمک آن می توان به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرد. بعضی شرکت ها به دنبال ساختن تتوهای موقت به کمک ان اف سی هستند. Creepier یک امپلنت xNT است؛ این کیت ۹۹ دلاری به وسیله جای دادن یک چیپ ان اف سی در بدن شما تمام چیزهایی که نیاز دارید را فراهم می کند.

چندین شهر بزرگ از جمله سان فرانسیسکو امکان پرداخت هزینه پارکومتر از طریق ان اف سی را فراهم کرده اند. در شهر هایی همچون منچستر و لندن با اسکن کردن تب های ان اف سی روی مجسمه ها ، تماس هایی تاریخی با جنبه طنز آمیز با شما برقرار می شود. همچنین با خرید تگ های ان اف سی می توان تنظیمات موبایل را به راحتی و تنها در چند ثانیه تغییر داد.

User Rating: ۴.۳ ( ۱ votes)
منبع
digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا