Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

فناوری

برترین های نمایشگاه CES 2015

احتمالاً تاکنون اخبار CES 2015 را شنیده اید؛ CES نمایشگاهی است که هر ساله به طور منظم، در تاریخ ۷ ژانویه (۱۹ دی ماه) برگزار می شود و صدها کمپانی را که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند را در کنار هم جمع میکند تا در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود. با آی تی ویکی همراه باشید تا برترین های CES 2015 را در هفته ای که گذشت باهم مرور کنیم:

bmw-parking-collision-avoidance-ces-2015-003-1020.0.0برترین تکنولوژی خودرو: سیستم ضد تصادف BMW 

آیا می توان بطور کلی مانع از تصادفات در حین رانندگی شد؟ این تصور ممکن است مضحک به نظر برسد؛ اما بی ام و از سیستمی رونمایی کرد که تقریباً ما را به این مقصود نزدیک می کند.دراین سیستم آرایه ای از سنسورها اطراف خودرو همانند یک چشم نزدیک بر محیط احاطه دارند تا مطمئن شوند که هر قدر هم تلاش کنید به آنها صدمه ای وارد نمی کنید. اولین سری از این سیستم ها تا چند سال آینده وارد خط تولید می شود و این امر می تواند تصادفات را به جزئی از تاریخ بدل کند.

vrg_vup_137_sixense_ooyala.0.0برترین محصول واقعیت مجازی: شمشیر نوری شرکتSIXENSE

به سختی می توان میان ویدئو واقعیت مجازی immersive ، کنترل مناسب حرکت و یک ایده بازی جذاب ارتباط درست و هماهنگی ایجاد کرد. شبیه ساز شمشیر نوری شرکت SIXENSE محصولی است که می تواند این ارتباط را فراهم کند. این محصول ممکن است به علت قوانین کپی رایت هیچگاه از آزمایشگاه این شرکت خارج نشود اما زمانی که که هیچ کس واقعاً از عملکرد واقیت مجازی اطلاعی ندارد این محصول می تواند قدمی ارزشمند در جهت صحیح باشد.

slack_for_ios_upload__7_.0.0برترین خودرو: مرسدس بنز F 015 LUXURY IN MOTION

این خودرو به شما این اطمینان را می دهد که در آینده ای نزدیک دیگر نیازی به راندن خودرو خود نخواهید داشت. و امکان راندن خودکار را برایتان فراهم می کند. امیدواریم نام این خودرو به بلندی نام مرسدس بنز F 015 LUXURY IN MOTION نباشد. اما بطور کلی چیزهای دیگر این خودرو ارزش کپی دارد. این خودرو دارای چهار صندلی روبروی یکدیگر است. خودرویی شبیه به سبک قطار که سوخت آن به وسیله هیدروژن تأمین می شود. چراغ های این خودرو نیز حتی متناسب با آنکه شما خود آن را می رانید و یا بصورت خودکار رانده می شود تغییر می کند.

VRG_1573.0.0برترین هواپيماى بدون سرنشین: ASCTEC FIREFLY همراه با REALSENSE

در مراسم CES سال گذشته، شرکت های هواپیمای بدون سرنشین بسیاری، مشتاقانه درباره جهانی سخن می گفتند که با دسترسی به تکنولوژی قدرتمند امکان پرواز خودکار و بدون برخورد به مانع به را آنان می داد. این هدف در آغاز به هزینه های بسیار و تحقیقات دشواری احتیاج داشت که دور از دسترس به نظر می رسید.

اما امسال اتفاق شگفت انگیزی رویداد و پروژه ی RealSence اینتل که در ابتدا به عنوان یک اینترفیس جدید برای محاسبه توسعه داده شده بود، بر روی هواپیماهای بدون سرنشین راه  یافت. به لطف همکاری اینتل با Ascending Technologies و هواپیمای Asctec Firefly آن، شاهد پرواز هواپیمای بدون  سرنشین در مسیر خود میان جنگل و لابه لای انسان ها بودیم. اینتل در نظر دارد که این تکنولوژی را به زودی بطورگسترده ای در دسترس قرار دهد تا در صنعت بتوانند از آن بهره ببرند.

EN18.0برترین سوارشدنی: ZBOARD 2

چه چیزی باعث خوب بودن یک سوارشدنی می شود؟ سریع بودن و طی کردن حداقل ۱۶ کیلومتر با یکبار شارژ می تواند در این وسیله موثر باشد. همچنین برخورداری از بدنه سبک باعث می شود که سواری رو این وسیله لذت بخش تر شود. در مراسم CES امسال، شرکت Zboard از دومین مدل از سوارشدنی خود رونمایی کرد. Zboard 2 در کمتر از ۲۴ ساعت در وبسایت Indiegogo موجود شد.

DSC_5085-2040.0برترین محصول پوشدنی:  WITHINGS ACTIVITÉ POP

شاید در این بخش تمامی نگاه ها به Apple Watch باشد اما بسیاری از مردم نیاز به پوشیدنی دارند که ساده باشد. مردم پوشیدنی می خواهند که بتواند قدم ها و خواب شان را مورد پایش قرار دهد و ظاهر مناسبی داشته باشد. Activité Pop وسیله ای ایست که به دلیل سادگی و سهولت در استفاده و شباهتی که بسته بندی آن به ساعت سوآچ قدیمی دارد می تواند پاسخ این نیاز باشد.

VRG_1525.0.0برترین کنفرانس خبری: اینتل

پخش زنده موسیقی، پرواز نمایشی هواپیماهای بدون سرنشین و در عین حال معرفی جدیدترین دستاوردها به آسانی امکان پذیر نیست.اما اینتل موفق به انجام این کار شد و Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت هم با شوخ طبعی وصف نشدنی خود باعث گرم تر شدن هر چه بیشتر این مراسم شد.

هدف از کنفرانس های مطبوعاتی اصولاً نمایش حسن نیت یک شرکت است و اینتل نیز با برگزاری یک مراسم جذاب ، آینده ی نزدیک و چشم انداز  رو به جلو فناوری را برای عموم نمایان ساخت.

ces-2015-lg-g-flex-2-7437.0برترین گوشی: LG G Flex 2

در CES امسال فناوری های بسیاری که به همراه گوشی به کار می رفتند؛ به نمایش در آمدند اما گوشی که بیش از همه توجه همه را به خود جلب کرد، LG G Flex 2 بود. این گوشی در برابر افتادن و فشردن به اندازه کافی مقاومت و دارای صفحه نمایش زیبایی است. LG همچنین در رابط کاربری آن از طرح های هوشمندانه ای استفاده کرده است.

vs01-08_0147cxs-3.0بهترین نمونه اولیه: ساعت هوشمند WEBOS ال جی

در CES امسال LG از عجیب ترین ساعت هوشمند پرده برداری کرد. این محصول نخستین بار در مراسم آئودی دیده شد در ابتدا  تصور می شد که یک ساعت اندرویدی دیگر است که در نهایت مشخص شد از جدیدترین نسخه WebOS  و ارتباط رادیویی کامل بهره می برد. هنوز برای اظهار نظر در مورد سیستم عامل مذکور زود است اما اینترفیس آن بیانگر ایده های جدیدی است و شواهد حکایت از آن دارد که ساعت هوشمند ال جی علاوه بر سرعت بالا، امکانات بسیار خوبی نیز دارد.

slack_for_ios_upload__6_.0برترین روایت: اینترنت اشیاء

میان موضوع کسالت آور اینترنت اشیاء و اینکه این موضوع چقدر می تواند در آینده مهم باشد تفاوت عظیمی وجود دارد. امروزه که تلفن های هوشمند ساخته می شوند، قرار دادن این فناوری مینیاتوری مبتنی بر اینترنت و سرویس های ابری در «هرچیزی» گام بعدی خواهد بود و در واقع این مسأله محقق شده است. مهم تر از همه این است که دیگر برای تبدیل خانه خود به یک خانه هوشمند نیازی نیست که یک مهندس باشید و تنها آماده ظهور اینترنت اشیا در زندگی خود باشید.

VRG_1644.0.0بزرگ ترین شگفتی: تعهد اینتل به صرف بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری برای تنوع بخشی

در سال های اخیر، عدم وجود تنوع در نیروهای کاری به مسأله ای مهم در Silicon Valley بدل شده و این موضوع با انتقادات شدید الحن طرفداران اشتغال زنان و اقلیت ها، اهمیت بیشتری به خود گرفته است.در هفته ای که گذشت، اینتل اعلام کرد که به این انتقادات پاسخ داده و تنوع بیشتری به نیروی کار خود می بخشد. این کمپانی همچنین از طرح هایش برای صرف بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری ظرف ۵ سال آتی خبر داد که قرار است در راستای تحقق این امر اجرا شود.

ces-2015-dell-venue-8-7000-8648.0.0برترین تبلت: Dell Venue 8 700

شرکت Dell در ساخت تبلت های خوب شناخته شده نیست از این رو هنگامی که نخستین بار از تبلت Venue 8 7000 در سپتامبر رونمایی شد برای بسیاری غیر قابل باور به نظر می رسید.  اما وقتی که Dell تبلت خود را در مراسم CES ارائه کرد. نمایشگر لب به لب و دوربین سه بعدی همگان را متحیر ساخت. به نظر می رسد این تبلت بهترین جایگزین برای آیپد و به عنوان تبلت اندرویدی می تواند انتخاب منحصربفردی باشد.

DSC07600.0برترین تلویزیون: Samsung S9W S UHD

شرکت سامسونگ در نطق اصلی خود در CES امسال از فناوری S’UHD خود رونمایی کرد. سامسونگ از طراحی افسانه ای Yves Behar برای کمک به ایجاد یک تلویزیون ۸۲ اینچ حقیقی بهره برد. تلویزیون S9W با نسبت تصویر ۲۱:۹ از بیشتر تلویزیون های موجود در بازار عریض تر به نظر می رسد. این تلویزیون بر روی یک پایه ی مکعب نورانی قرار دارد که صدا تولید می کند و به شما امکان چرخاندن کامل آن را می دهد. متأسفانه سامسونگ اجازه انتخاب نام این محصول را به طراح آن، Behar، نداد، با این وجود، این تلویزیون هنوز هم بیشترین شباهت را به برای بدل شدن به یک اثر هنری دارد.

ces-2015-dell-xps-13-8531.0برترین لپ تاپ: Dell XPS 13

CES امسال بهترین زمان برای خرید لپ تاپ است و لپ تاپ XPS 13 جدید Dell در نظر بسیار از مردم  خیلی خوب بود. صفحه نمایش این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۳ اینچ با رزولیشن بالای ۳۲۰۰×۱۸۰۰ بدون هیچ حاشیه اضافی است. مابقی قسمت ها نیز کیفیت بالایی برخودار است. این لپ تاپ با استفاده از آلومینیوم و فیبر کربن وزنی کمتر از ۱.۳۶ کیلوگرم دارد. و همچنین ۱۵ ساعت عمر باتری می تواند برای هر خریدار لپ تاپ ویندوزی خوشحال کننده باشد.

cessonywalkman001.0برترین بازگشت: واکمن سونی

واکمن جدید سونی با قیمت ۱۱۱۹ دلار در نمایشگاه امسال رونمایی شد؛ شاید کیفیت صدای آن شما را به یاد نسخه اولیه اش نیاندازد و نرم افزار اندرویدی قدیمی آن چندان هم جالب توجه نباشد اما ZX2 مجموعه ای بی نظر از امکانات را دارد و بسیاری از شنیدن نام آن خوشحال شدند.

Tracking_point.0.0وحشت ناک ترین: Trackingpoint Shotview

اگر اینترنت اشیاء به معنای قرار دادن یک تراشه بر روی هر چیزی باشد.در نتیجه چیزی مانند اسلحه شما هم می تواند به اینترنت متصل شود. Shotview در حال حاضر برای پخش زنده شکار استفاده می شود و در آینده می تواند استفاده های بیشتری داشته باشد. بهتر است فعلا نگران امنیت و حفظ حریم خصوصی و مباحث امنیتی مرتبط با اینترنت اشیاء نباشیم چراکه ایده هک شدن یک سلاح گرم بیش از اندازه ترسناک است.

vrg_vsc_021_ces2015_mercedes_robot_still.0.0بهترین میزبان: CAMBOT

ربات Cambot در مراسم سخنرانی مدیر عامل مرسدس بنز، در نمایشگاه CES 2015 توجه بسیاری را به خود جلب کرد.این ربات تک چشم چرخ داری که مدیر عامل Dieter Zetsche را بر روی سن دنبال می کرد و با اشتیاق از داخل و بدنه خودروهای جدید بنز تصویر می گرفت و تماشاگران مراسم نشان می داد. چشم برداشتن از خودروی مفهومی F015 Luxury In Motion برای بسیاری غیر ممکن بود، اما جذابیت این ربات یک چشم نگاه بسیاری را برای حتی چند لحظه از آن منحرف کرده و به خود معطوف کرد.

v-DSC07640.0برترین طراحی: Bang & Olufsen Beosound Moment

BeoSound Moment یک گیرنده استریو شیک و مدرن با طراحی زاویه دار شرکت بنگ اند اولافسون است که برای عصر دانلودهای دیجیتالی و پخش موسیقی استریم عرضه شده است. هنگامی که از این گیرنده استفاده نمی کنید شبیه به یکی از وسیله ی چوبی خانگی است و در زمان استفاده وجه چوبی دستگاه کنار رفته و یک تبلت فلزی همراه با چرخی رنگی نمایان می شود که به شکلی هوشمندانه فایل های موسیقی شما را طبقه بندی می کند. این وسیله  هوشمند در هر حالتی که قرار داشته باشد نگاه ها را به خود جلب می کند.

sling1_2040.0برترین سرویس: SLING TV

دو سال پیش، به خاطر سانسورهایی که در مورد Hopper DVR از کمپانی Dish صورت می گرفت، شرکت مذکور به یکی از خبرسازترین نام های حاضر در CES بدل شد. اکنون این شرکت درحالی باز گشته که با ارائه سرویس های جدید یکی از بزرگترین های رویدادهای نمایشگاه CES امسال بوده است. سرویسSling TV  تجربه ای فراتر از حد انتظاری را در حوزه تلویزیون اینترنتی به کاربر ارائه می دهد. سرویس مذکور بیشتر مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار خواهد گرفت که هیچگاه بابت شبکه های کابلی پولی پرداخت نکرده اند. در این سرویس با پرداخت تنها ۲۰ دلار در ماه می توان مجموعه از برترین کانال ها از جمله SportsCenter TBS و TNT بدون نیاز به اشتراک کابلی را دریافت نمود.

gogoro-012-1020.0برترین در نمایشگاه: GOGORO

بعد از صرف ۱۵۰ میلیون دلار و گذشت چهار سال از زمان تأسیس GOGORO توانسته تعداد زیادی Hype تولید کند.این کمپانی تایوانی موفق به طراحی نوعی اسکوتر الکترونیکی هوشمند با ویژگی های فوق العاده ای شده است.برق این اسکوتر از طریق شبکه از کیوسک های مبادله باتری تأمین می شود که در آینده در برخی از شهرهای پرجمعیت دنیا استقرار خواهند یافت. هدف از ساخت این محصول هم، حمل و نقل عاری از دود است و کاربران آن دیگر مجبور به منتظر ماندن در صف های طولانی برای شارژ دستگاه نخواهند بود. باتری این وسیله از استاندارد جدیدی پشتیبانی می کند که در محصولات متنوع کوچک و بزرگ قابل استفاده است.

User Rating: ۴.۶ ( ۱ votes)
منبع
theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا