Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

پزشکی و سلامت

طرز صحیح نشستن پشت کامپیوتر چگونه است؟

شش نکته‌ای که به شما کمک می‌کنند چگونه در مقابل کامپیوتر قرار بگیرید

نشستن، بسیار آزاردهنده است. نشستن به‌خودی‌ خود آسیب زننده نیست اما اگر با کامپیوتر کار می‌کنید و هر روز ساعت‌ها پشت آن می‌نشینید، این حالت در نهایت به بدن شما آسیب می رساند. در این مقاله از آی تی ویکی نکات ساده‌ای بیان شده است؛ که به شما کمک خواهد کرد.

بطور کلی نشستن به مدت طولانی برای سلامتی شما مضر است. یکی از اولین نکات، چگونگی نشستن شماست. نشستن مدوام، توانمندی اصلی شما را کاهش و شما را تنبل و بی‌حوصله می‌کند. این موضوع برای پشت، شانه‌ها و گردن شما بسیار آسیب‌دهنده است. باعث درد و معمولا آسیب‌پذیری شما می‌شود. همان‌گونه که توانمندی اصلی شما نیز کاهش می‌یابد، کسالت و تنبلی نیز در شما بیشتر می‌شود. خوشبختانه این شرایط غیرقابل برگشت نیست و نکاتی هستند که برای انجام کارها بهتر است انجام دهید.

ارتفاع مانیتور خود را تنظیم کرده و در فاصله مناسب قرار دهید

تنظیم ارتفاع مانیتور

ممکن است کمی تکان دهنده باشد، اما قرار دادن مانیتور در ارتفاع کم برای وضعیت شما نامناسب است. بله، ما در حال صحبت کردن با شما کاربرانی هستیم که تمام وقت، با لپ تاپ کار میکنید. بالای صفحه نمایش مانیتور باید با چشمان شما هم‌سطح باشد (زمانی که شما مستقیم و صاف نشسته‌اید)، بنابراین در این حالت همیشه در حال نگاه‌کردن مستقیم هستید و هرگز به پایین گرایش پیدا نمی‌کنید. با بالای مانیتور در سطح چشم، می توانید سر خود را مستقیما نگاه داشته و از چشمان خود برای دیدن مابقی صفحه استفاده کنید.

اما اگر از لپ تاپ استفاده می کنید احتمالا همیشه در حال نگاه کردن به پایین هستید. این وضعیت در کوتاه مدت، لزوما آسیبی نمی‌رساند. اما اگر یک کاربر لپ تاپ تمام وقت هستید، می تواند برای حالت شما و به خصوص گردن شما بسیار بد باشد و باعث ایجاد گردن درد و کمر درد، سردرد دائم شود.

بنابراین چنانچه یک کاربر لپ تاپ تمام‌وقت هستید، توصیه می کنیم هنگام استفاده از لپ تاپ خود روی میز از یک مانیتور خارجی کمک بگیرید.

و در مورد مانیتورها، فاصله بین شما و صفحه نمایش نیز مهم است. به طور کلی، اگر شما در موقعیت تایپ منظم خود قرار می گیرید، باید بتوانید دست خود را بچرخانید و فقط مانیتور خود را بدون کشیدن بیش از حد لمس کنید. جایی در اطراف ۲۰ تا ۲۴ اینچ بسیار خوب است. در فاصله‌ای دورتر از شما، نه تنها به چشمانتان آسیب می‌رسد، بلکه سر خود را بیشتر به سمت جلو حرکت خواهید داد.

پا روی پا نگذراید

پا رو پای نگذراید

طرز صحیح نشستن به گونه ایست که هر دو پای خود را باید بر روی زمین بگذارید. یعنی نشستن با پاهای جمع‌شده در حالی که برای بعضی افراد راحت است، در نهایت به حالت شما آسیب می رساند.

بنابراین پاهایتان را صاف بر روی زمین بگذارید، (یا اگر نیاز به یک وسیله دارید که زیر میز خود داشته باشید، تهیه کنید) و در وضع قرارگیری کلی خود تغییر ایجاد کنید. ممکن است به آن عادت کرده باشید اما هیچ چیز نمی‌تواند مانع تغییرتان شود فقط به یاد داشته باشید؛ که پاهایتان را صاف بر روی زمین قرار دهید.

شانه های خود را عقب بکشید

شانه های خود را عقب بکشید

هنگامی که شما خم می‌شوید، سر شما در نهایت به سمت جلو حرکت می کند، که دلیل آن سنگینی سر است. حتی یک شیب رو به جلو، فشار زیادی بر عضلات گردن شما ایجاد می کند. مشکل بزرگی برای کوتاه مدت نیست، اما زمانی که این حالت در طول یک روز باشد، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

این وضعیت طبیعی بدن نیست حالتی است که در طول زمان، آموخته می‌شود. سر شما باید در واقع در راستای بدن شما باشد.

برای اصلاح آن، یک ترفند ساده وجود دارد. شانه های خود را مستقیما به سمت گوش های خود بکشید، آنها را عقب بکشید و سپس آنها را آرام کنید. برای قرارگیری در این حالت، گوش شما باید با شانه های شما در یک راستا باشد.  این کار را به آرامی انجام دهید نباید احساس کشیده شدن به شما دست بدهد و یا باعث ناراحتی شما شود. این فقط یک راه برای به دست آوردن هماهنگی درست است.

یوگا یا پیلاتس انجام دهید

یوگا یا پیلاتس

کلید یک وضعیت مناسب، قدرت و استحکام است. من در مورد six-pack در اینجا صحبت نمی کنم، فقط به طور کلی خود را تقویت کنید. با انجام یوگا یا پیلاتس می توانید خود را تقویت کنید.

هر دو تمرکز به شدت بر انعطاف پذیری و کنترل بدن است که نه تنها به طور طبیعی شما را تقویت می‌کند، بلکه در بسیاری از سایر زمینه ها برای بدن مفید است. بدن انعطاف پذیر، یک بدن قوی است و یوگا و پیلاتس راه عالی برای رسیدن به آن هستند.

تمرینات میزکار انجام دهید

تمرینات میزکار

ممکن است همانند یک پیشنهاد احمقانه به نظر برسد، اما تمریناتی وجود دارند که شما می توانید در میز کار خود برای بهبود وضع خود (و سلامت عمومی در یک دور زمانی بلند) انجام دهید.

WebMD دارای یک مقاله عالی با تعدادی پیشنهادات مهم در مورد کارهاییست که می توانید در میز خود برای بهبود سلامت خود انجام دهید. انجام برخی از تمرینات ساده چند بار در روز نه تنها وضعیت شما را بهبود می بخشد (و احتمالا سلامتی شما را نیز بهبود خواهد بخشید)، بلکه به حفظ انرژی، تمرکز و کار شما کمک می‌کند تا بتوانید کارایی بیشتری داشته باشید.

ایستادن

ایستادن

در صورت امکان، می‌توانید کار در حالت نشسته را به طور کلی با تغییر میز به ایستاده تبدیل کنید. این حالت در چند سال گذشته، بهمراه بسیاری از گزینه های مقرون به صرفه و عملی که در حال حاضر وجود دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است 

نه تنها ایستاده بهتر از نشستن است، بلکه باعث می شود که حرکت به مراتب آسان تر باشد. شما می توانید به راحتی پاها را بچرخانید یا به مدت یک ثانیه از کامپیوتر دور شوید تا تمرکز خود را دوباره تنظیم کنید. به عنوان یک ویژگی اضافه شده، میزهای مخصوص ایستادن موجب بهبود بهره وری شده است.

فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید به میز ایستاده تغییر دهید، همچنین به یک تشک ضد خستگی خوب نیاز پیدا خواهید کرد. و در نظر داشته باشید که نمی توانید به سادگی از حالت نشستن به ایستاده در یک زمان کوتاه تغییر حالت دهید. این مدت زمان زیادی برای بدست آوردن حالت بدن برای قرار گرفتن در حدود هشت ساعت در روز است، بنابراین صدلی‌هایتان را به سرعت ترک نکیند.

و بعضی از مردم معتقدند که تعویض بین حالت نشستن و ایستادن در هنگام کار، نسبت به کار کردن تنها در یکی از آن دو حالت بهتر است. هر کدام برای شما بهتر است؛ انجام دهید

User Rating: ۴.۵۳ ( ۳ votes)
منبع
howtogeek

فاطمه لطیفی

کارشناس ارشد مهندسی نساجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا