Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

پزشکی و سلامت

نگاهی به میزان SAR در گوشی ها و تاثیرات آن

ما اغلب صحبت هایی در خصوص دور نگه داشتن گوشی موبایل از بدنمان هنگامی که به تخت خواب می رویم شنیده ایم. دلیل این کار مضر بودن امواج الکترومغناطیس خارج شده از گوشی موبایل عنوان شده است. در واقع این موضوع واقعیت دارد و همه ما باید به فاکتور تعیین کننده در گوشی های موبایل به نام SAR (سار) توجه کنیم. مردم در هنگام خرید گوشی معمولا نگران کیفیت صفحه، دوربین، پردازنده و یا باتری هستند و اغلب اوقات هیچ کس به فاکتور تعیین کننده ی سار توجهی نمی کند.

سار چیست؟

سار (SAR) مخفف واژه ثابت نرخ جذب (Specific Absorption Rate) است و میزان جذب امواج رادیویی را به ازای هر کیلوگرم از بدن انسان نشان می دهد. در خصوص گوشی ها، سار در وضعیتی که گوشی هنگام صحبت کردن در کنار سر قرار گرفته و نسبت به قسمتی از سر که به بخش آنتن تلفن نزدیک تر است اندازه گرفته می شود.

میزان سار

بیشترین میزان مجاز سار در هند ۱.۶ وات بر کیلوگرم است و البته سازندگان پیش از عرضه گوشی مقدار سار آن را بررسی کرده که معمولا پایین تر از حد مجاز است. گوشی های هوشمند دارای میزان سار بیش از حد معین، اجازه فروش در هند را ندارند. امریکا نیز از استاندارد های مشابهی استفاده می کند که البته سختگیری ها در امریکا نسبت به هند کمتر بوده و در این کشور به میزان سار اعلام شده توسط کارخانه ها اعتماد می شود اما در هند لابراتواری به نام مرکز مهندسی ارتباطات تلفنی وجود دارد که به صورت تصادفی گوشی ها را بررسی کرده و پس از محاسبه سار، در صورت تایید، مجوز عرضه آن را در بازار صادر می کند.

میزان سار ثابت نیست

میزان سار در حالتی که گوشی در وضعیت مناسب خود قرار دارد اندازه گیری می شود ولی این میزان می تواند با افزایش استفاده از گوشی و طولانی شدن عمر آن افزایش یابد. صحبت کردن طولانی مدت با گوشی های دارای میزان سار بالا می تواند منجر به ناآرامی، سر درد و حالت تهوع شود که نادیده گرفتن این اعلائم می تواند  نتایج ناگواری در پی داشته باشد.

گوشی های هوشمند دارای کمترین میزان سار

سامسونگ گلکسی نوت ۳ – میزان سار: ۰.۲۹

سامسونگ گلکسی S5 – میزان سار: ۰.۳۴

اچ تی سی وان M8 – میزان سار: ۰.۴۲

ال جی G3 – میزان سار: ۰.۳۹

میزان سار در چه جایی ذکر می شود؟

این میزان معمولا در زیر جعبه بسته بندی گوشی ها نوشته می شود که در تصویر زیر نیز مشخص شده است. در غیر این صورت با جستجو در اینترنت و یا پرسش از فروشنده می توانید از میزان سار گوشی اطلاع پیدا کنید.در صورتی که از میزان سار گوشی اطلاعاتی بدست نیاوردید از خرید آن منصرف شوید.

میزان سار در چه جایی ذکر می شود؟

آیا دانستن میزان سار واقعا مهم است؟

همانطور که گفته شد بیشترین میزان سار ۱.۶ وات بر کیلوگرم است و گوشی های دارای سار پایین تر از این میزان سالم و ایمن هستند. درواقع نمی توان بین امواج منتشر شده از گوشی ها فقط به خاطر تفاوت میزان سار آنها اختلاف زیادی قائل شد زیرا میزان انتشار امواج به میزان زیادی به شرایط و مدت استفاده از تلفن همراه بستگی دارد چه بسا در طولانی مدت و به علت استفاده در شرایط غیر نرمال، تلفنی با میزان سار کمتر، امواج بیشتری نسبت به تلفنی با سار بیشتر، منتشر کند چراکه میزان سار در شرایط نرمال اندازه گیری می شود.

راه کارهایی برای کاهش آسیب های امواج 

۱. سعی کنید همیشه از هدفون استفاده کرده و از قرار دادن تلفن بر روی گوشتان خودداری کنید. این بهترین راه برای دور ماندن از امواج است.

۲. سعی کنید به جای تماس گرفتن پیامک دهید با این کار همچنین در وقت و هزینه هم صرفه جویی می شود.

۳. زمانی که به تخت خواب می روید گوشی خود را خاموش و یا به حالت هواپیما ببرید و اگر می خواهید از طریق اینترنت با دیگران ارتباط داشته باشید وای فای خود را روشن کنید.

۴. می توانید از نوعی خاص از محافظ های گوشی موبایل که ادعا می شود شخص را در مقابل امواج محافظ محافظت می کنند استفاده کنید. گرچه ممکن است این محافظ ها زیاد هم قابل اعتماد نباشند.

۵. در محل هایی که سینگال ضعیف است از تلفن خود استفاده نکنید. زیرا که در هنگام جستجو برای یافتن سیگنال تلفن بیشترین میزان امواج را ساتع می کند.

۶. بعد از انجام تمام کار های بالا اگر هنوز هم نگران امواج موبایل خود هستید باید تصمیم به تعویض گوشی خود بگیرید.

نتیجه گیری

سار تنها مرجعی است که ایمنی موبایل  را برای استفاده نشان می دهد ولی نمی توان از طریق آن میزان امواجی که ممکن است به شما صدمه بزند را اندازه گرفت. پس بیایید صرف نظر از میزان سار گوشی خود، نکات بالا را برای محافظت از خود در مقابل امواج انجام دهید.

[su_button url=”#” style=”flat” background=”#CC0000″ size=”3″ radius=”0″]منبع[/su_button] [su_button url=” http://gadgetstouse.com/” target=”blank” style=”flat” background=”#333″ size=”3″ radius=”0″]Gadgetstouse[/su_button]

Review Overview

۰%

User Rating: ۴.۵۸ ( ۲ votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا