Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

کسب و کار

۳ مورد از بهترین استارت آپ های فناوری سال ۲۰۱۸

چه درس هایی میتوان از موفقیت های مالی شرکت های بزرگی مانند اوبر، اسپاتیفای و ایربی‌ان‌بی گرفت؟

  • آن ها صنایع عمده را با سهم عظیمی از بازار مختل کردند که همین امر به تعداد زیادی از کاربران تبدیل شد.
  • آن ها چشم انداز های بزرگی ایجاد کردند که باعث جذب سرمایه گذاران شد.
  • اغلب آن ها محصول بنیان گذاران با تجربه در اواسط دهه ۳۰ میلادی بودند.
  • آن ها به طور متوسط ۷ سال برای بدست آوردن سود صبر کردند.

در حالی که هیچ نقشه ای برای اندازه گیری یک میلیارد دلار وجود ندارد، اما ما میتوانیم از شرکت های فناوری ای که به این مهم رسیده اند درس هایی بگیریم. آیا آماده اید تا استارت آپ خود را در سال ۲۰۱۸ به فاز جدیدی ببرید؟ برای شروع، در نظر بگیرید که باید برای این برنامه های بلند پروازانه فناوری پیشرفته، برنامه ریزی کرد و از بینش خود برای تفکرات بزرگ تر و رفتار هوشمندانه و خستگی ناپذیر در دستیابی به اهداف خود بهره بگیرید.

شرکت های فناوری میلیارد دلاری

۱. اوبر

اوبر

چگونه اوبر به وضعیت مالی فوق العاده رسید؟

  • آن ها یک ایده اصلی داشتند که به یک بخش بزرگی از بازار متصل میشدند.
  • آن ها از روز اول سودآور بودند.
  • آن ها قبل از گسترش، محصولات بازار را در یک بخش کوچک آزمایش کردند.
  • آن ها با سرمایه گذاران بزرگی همکاری کردند که چشم اندازشان را درک می کردند.

شرکت اوبر (Uber) با ارزش نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار، امروز ارزشمند ترین شرکت فناوری خصوصی در ایالات متحده است. در شش سال آن ها از یک پلتفرم اشتراکی حمل و نقل رو به رشد در سانفرانسیسکو تبدیل به یک استارت قدرتمند در خدمت رسانی به افراد در ۵۸ کشور و ۴۵۰ شهر از سرتاسر جهان شدند. اگرچه بسیاری از تصمیمات هوشمندانه به موفقیت اوبر کمک کرد، اما درک عمیقی از نیاز مخاطب هدف اصلی اوبر بوده است. Travis Kalanick و Garrett بنیان گذارن شرکت اوبر، بازار اوبر را متناسب با سانفرانسیسکو تنظیم کردند زیرا معتقد بودند که جامعه محلی تکنولوژی از آن ها حمایت خواهد کرد. در آن زمان، بازار تاکسی سانفرانسیسکو رونق نداشت و در حقیقت بسیاری از شهروندان ترجیح میدادند که سوار بر وسایل حمل و نقل ریلی شوند.

اوبر با میزبانی از رویدادهای فناوری و ارائه سفر های رایگان به مشتریان به بازار عرضه شد. این تاکتیک بازاریابی جواب داد و به سرعت به عنوان جدیدترین جایگزین تاکسی در شهر شناخته شد. در سال ۲۰۱۱ این استارت آپ  با نام RocketSpace شناخته شد در حالیکه برای گسترش در خارج از سانفرانسیسکو و ورود به شهر های پاریس و نیویورک کار می کرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱، با ۳۲ میلیون دلار سری B را بست و شروع به گسترش در سطح بین المللی کرد.

چرا آن ها ارزش دیدن دارند:

با وجود رسیدن به قله های موفقیت تکنولوژی، اوبر یک رشته اختلافات شدید در سال ۲۰۱۷ را تحمل کرد. در ماه ژوئن، Travis Kalanick از بنیان گذارن شرکت پس از تحقیق درباره فرهنگ شرکت از عنوان مدیر عامل شرکت کناره گیری کرد. جالب است ببینید که چگونه بزرگ ترین سرویس تاکسی جهان در سال ۲۰۱۸ دوباره رونق میابد.

۲. اسپاتیفای

 

چگونه اسپاتیفای به وضعیت مالی فوق العاده ای رسید؟

  • آن ها از بازیگران موجود در کاتالوگ موسیقی، ویژگی های آن ها، مدل قیمت گذاری و انتخاب برتر کاربران بهره بردند.
  • آن ها یک مدل freemium ایجاد کردند که وضع موجود را درهم گسستند.
  • آن ها یک کمپین بزرگ به نام U.S. Launch به راه انداختند.
  • آن ها با تنظیم قرارداد با فیسبوک به سرویس پیش فرض پخش موسیقی آن تبدیل شدند.
  • آن ها هزینه های مخارج کلی را پایین نگه داشتند.

پس از عدم موفقیت شرکت Nasper، چه کسی میتوانست موفقیت Spotify در این زمینه را پیش بینی کند؟ سرویس پخش آنلاین موسیقی که تا به امروز ۱۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۶۰ میلیون مشترک پرداختی دارد. تنها پس از شش سال این شرکت با یک سری گزینه های هوشمندانه به ارزش گذاری میلیارد دلاری رسیده است. امروز ارزش اسپاتیفای ۱۰ میلیارد دلار برآورد میشود.

در سال ۲۰۰۵، Martin Lorentzon و Daniel Ek از بنیان گذاران شرکت، یک شکاف بزرگ در مدل موسیقی تجاری دیدند. کاربران دیگر نمیخواستند کل آلبوم را خریداری کنند، اما گزینه های موجود محدود شده بود. شنونگان میتوانستند پول هر یک از آهنگ ها را جدا پرداخت نمایند و از خدماتی مانند Pandora و Pirate Music استفاده کنند. این شرکت یک نسخه تجاری freemium را برای رفع این شکاف در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کرد.

با یک قرارداد منحصر به فرد که اسپاتیفای را به عنوان پخش کننده پیش فرض موسیقی در فیسبوک معرفی میکرد، این شرکت برای مدت زمان زیادی تبدیل به یک قطب بزرگ در صنعت موسیقی شد.

استارت آپ RocketSpace که اسپاتیفای را ایجاد کرده بود در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در سرتاسر ایالات متحده راه اندازی شد و بودجه خود را به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار افزایش داد.

چرا آن ها ارزش دیدن دارند :

بر اساس گزارش مجله Wall Street اخیرا اسپاتیفای به همراه کمیسیون اوراق بهادار، سهام خود را برای ثبت در بورس اوراق بهادار شهر نیویورک فهرست کرده است. اگر این کار موفقیت آمیز باشد، دیگر غول های استارت آپ های فناوری ممکن است از این امر پیروی کنند.

۳. ایربی‌ان‌بی

 

ایر بی ان بی

چگونه ایربی‌ان‌بی به وضعیت مالی فوق العاده ای رسید؟

  • آن ها راه حل های ابتکاری برای مشکلات استارت آپ خود پیدا کردند.
  • آن ها یکپارچه سازی هوشمند با Craiglist را توسعه دادند، به این ترتیب توانستند محصول مناسب بازار را آزمایش کنند.
  • آن ها بر روی زمین تیم هایی را موسوم به “تیم های خیابانی” برای استفاده از مکان های جدید بکار گرفتند.
  • آن ها توجه دقیقی به هزینه های خرید مشتری داشتند.

شرکت ایربی‌ان‌بی (AirBnB) با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در ۱۹۱ کشور هیچ نشانه ای از کند شدن و خستگی را در خود نمیبیند. سامانه به اشتراک گذاری مکان های اجاره ای از زمان آغاز فعالیتش در سال ۲۰۰۸ راه طولانی ای را تا به امروز طی کرده است. ایده ی Brian Chesky و Joe Gebbia دو نفر از طراحان سامانه ی اجاره تشک های بادی در آپارتمان های سانفرانسیسکو برای بدست آوردن پول بییشتر، اکنون به یک کسب و کار ۳۱ میلیارد دلاری تبدیل شده است.

در طول سال های اولیه راه اندازی استارت آپ ها در سانفرانسیسکو  میتوانید در فضای Coworking به کار خود ادامه دهید. اما امروزه ایربی‌ان‌بی دارای یک دفتر مرکزی با اتاق فکر، اتاق رئیس و بسیاری از اتاق های ملاقات با طراحی های منحصر به فرد است.

اگرچه بسیاری از عوامل به موفقیت شرکت کمک کرده اند؛ اما به نظر میرسد یکی از مهمترین موارد، مدیریت هوشمندانه مالی است. به عنوان مثال بسیاری از استارت آپ های تازه کار تصور میکنند که تبلیغات در فیسبوک نوعی بازگشت سرمایه میباشد تا ارسال بازاریابان به فروشگاه ها و نمایندگان فروش. با این حال هزینه های خرید ایربی‌ان‌بی با تیم های بازاریابی پنج برابر بهتر شد. پس از شروع به کار سریع این بازاریاب ها، بازار های جدید نیز به رشد دوبرابری خود ادامه دادند.

چرا آن ها ارزش دیدن دارند:

در ماه مارس ۲۰۱۷ در یک دوره مالی سود ایربی‌ان‌بی به یک میلیارد دلار رسید که نامزد جایزه IPO نیز شد. این استارت آپ فناوری اخیرا دو شیوه کسب سود خود را تایید کرده است: پرداخت اقساطی، نوعی پرداخت که به کاربران اجازه میدهد تا صورت حساب مورد نظر را به صورت تقسیم بندی شده پرداخت کنند، دیگری اجاره ی مکان های لوکس، شرکتی که خانه ها و سوئیت های مجللی را برای اجاره در تعطیلات ارائه میکند. جالب خواهد بود که ببینید که چگونه ایربی‌ان‌بی خدمات خود را به کاربران به صورت فوق العاده ای ارائه میکند.

مسیری برای تامین وضعیت مالی:

کمتر از دو درصد از صاحبان استارت آپ ها به وضعیت مالی ثابتی رسیده اند. اهداف نهایی شما برای موفقیت استارت آپ تنها کافی نیست. صرفه جویی در جریان نقدینگی و ملاقات با افراد مهم دو عنصر مهم برای رسیدن به موفقیت خواهد بود.

شرکت RocketSpace کارآفرینان را از همه جهات حمایت میکند و با ارائه شرایط انعطاف پذیر در قرارداد ها، معرفی به افراد مهم و سرپرستی منابع اکوسیستمی فناوری راه را برای آن ها آسانتر میکند. از سال ۲۰۱۱ با شروع به کار این شرکت، تاکنون به ۱۸ فارغ التحصیل با ارزشیابی بیش از میلیون ها دلار کمک کرده است.

User Rating: ۵ ( ۲ votes)
منبع
rocketspace

مسعود رحیمی

دانشجوی مهندسی نفت علاقمند به دنیای دیجیتال و بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا