Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

فناوریکنسول بازی

مقایسه Xbox One و PS4 : برترین کنسول های بازی

حدود یک سال است که نسل جدید Xbox One  و PS4 عرضه شده اند و هر دو در این مدت با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده و بازی های انحصاری مخصوص به خود را داشته اند. اگه قصد خرید یک سیستم جدید برای بازی را دارید، این دو پیشتازان نسل جدید  هستند که تا چندین سال می توانید از بازی های متنوع و سخت افزار جدید و قابلیت هایشان لذت ببرید. ما Xbox One  و PS4 را در بخش های مختلف مقابل یک دیگر قرار دادیم تا مشخص شود کدام دستگاه از این مقایسه سر بلند خارج خواهد شد. در ادامه با آی تی ویکی همراه باشید:

قیمت

در اين بخش در ابتداي عرضه ps4 پيشتاز رقابت بود زيراکه xbox one به همراه کينکت با قيمت ۵۰۰$ به فروش مي رسيد ( و هنوز هم به فروش مي رسد). گرچه از زماني که مايکروسافت نسخه بدون کينکت xbox one را عرضه کرده است هر دو کالا در قيمت ۴۰۰$ با يک ديگر برابر شده اند.اما وقتي که به سرويس ها و خدمات حق اشتراک توجه مي کنيد خواهيد ديد که در اين بخش ps4 اندکي بهتر عمل کرده است.

هم مایکروسافت هم سونی خدمات حق اشتراک برای سرویس های آنلاین خود ارائه می دهند. کاربران ایکس باکس می توانند با ۶۰$ یک سال اشتراک سرویس Xbox Live Gold را خریداری کنند و کاربران پلی استیشن نیز با پرداخت ۵۰$ می توانند یک سال از PS Plus استفاده کنند. در هر دو سیستم این سرویس ها برای انجام بازی های دسته جمعی آنلاین ضروری است.

برنده: پلی استیشن ۴ (با اختلاف کم)

سخت افزار

اکنون که هر دو دستگاه عرضه شده اند می توان درباره سخت افزار آنها اظهار نظر کرد. بر روی کاغذ پلی استیشن ۴ به کمک استفاده از رم GDDR5 به جای DDR3 که در xbox one استفاده شده است برتری جزئی دارد اما به جز این یک مورد سخت افزار آنها به طرز حیرت آوری مشابه است. هر دو آنها از CPU های ۸ هسته ای AMD ٬ ۸ گیگابایت حافظه رم ، ۵۰۰ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و درایوهای نوری بلو-ری استفاده کرده اند.

به خاطر تفاوت در معماری و سیستم عامل ها آزمایش مستقیم دو دستگاه تقریبا غیر ممکن است. دو دستگاه به قدری مشابه همدیگر هستند که نمی توان گفت یکی بر دیگری برتری دارد و به قدری هم با یک دیگر متفاوت هستند که نتوان عملکرد آنها را به طور مستقیم با هم مقایسه کرد. دیگر این به توسعه دهندگان بستگی دارد که از بیشترین توان کنسول ها استفاده کرده و تنها به کمک بازی های مختلف است که می توان مشخص کرد کدام دستگاه عملکرد درخشان تری دارد. تفاوت دو دستگاه می تواند در اجرای بازی ها در ۷۲۰p یا ۱۰۸۰p ، یا ۳۰fps یا ۶۰fps باشد. ولی در حال حاضر نمی توان یک برنده نهایی مشخص کرد

برنده: مساوی

کنترلر ها

xbox-one-vs-ps4-970-80
شما برای انجام بازی ها به یک گیم پد خوب  نیاز دارید و هم Xbox One  و هم PS4 این قابلیت را دارند. گیم پد Xbox One  یک آپدیت جزئی است نسبت به آنچه در Xbox 360 وجود داشت که کمی گرد تر شده و دکمه هایش که بهبود پیدا کرده است. اما DualShock 4 ، گم پد PS4 ، نسبت به نسخه قبلی خود کاملا متوحل شده و قسمت های خوب آن را نگه داشته و قسمت های بد آن را بهبود داده است. آنالوگ ها احساس بهتری را القا می کنند، دکمه ها پاسخگویی بهتری داشته و در دست گرفتن کنترلر احساس بهتری به انسان می دهد. این کنترلر دارای یک اسپیکر اختصاصی و یک صفحه لمسی پر کاربرد در وسطش است. تنها نکته منفی این گیم پد چراغی در پشت دستگاه است که گیم پد بازیکنان را از یکدیگر متمایز می کند. این چراغ را نمی توان خاموش و یا کم نور کرد و اگر تلویزیونی که در مقابل آن نشسته اید براق است ممکن است بازتاب نور این چراغ را در صفحه ی آن مشاهده کنید.

گیم پد Xbox One عالی است اما DualShock 4 بدون شک فوق العاده است. هر دو گیم پد خوب هستند اما DualShock 4 بهترین گیم پدی است که تاکنون در دست گرفته ایم.

برنده: پلی استیشن ۴

بازی ها

ازعمر Xbox One و PlayStation 4 تنها یک سال می گذرد و هنوز بهترین عناوین آن ها عرضه نشده اند اما در همین ابتدا چندین بازی برای این کنسول ها منتشر شده است تا نسبت به نسل قبلشان جذاب تر به نظر برسند.

بزرگترین بازی ها مانند Call of Duty: Advanced Warfare ، Grand Theft Auto 5, Destiny, Far Cry 4 و Assassin’s Creed Unity معمولا برای همه پلتفرم ها عرضه  می شوند. اما هر کنسول تعدادی عنوان انحصاری نیز دارد که برای Xbox One می توان از Killer Instinct, Dead Rising 3 ، Forza Motorsport5 در زمان انتشار کنسول و Titanfall ( که البته برای PC نیز منتشر شده است) ، Halo Master Chief Collection و Sunset Overdrive که بعدا به این لیست افزوده شدند نام برد. سونی نیز بیکار نبوده و عناوین Killzone: Shadow Fall و Knack در هنگام انتشار و InFamous: Second Son و LittleBigPlanet 3 را در ادامه برای کنسول خود منتشر کرد. در سال ۲۰۱۵ برای هر یک از دو کنسول عنوان های زیادی منتشر خواهد شد که بسیاری از آنها  برای هر دو کنسول منتشر خواهند شد. به طور کلی در زمینه بازی هیچ یک را نمی توان بر دیگری برتر دانست.

برنده: مساوی

سرویس های آنلاین

چه بخواهید به صورت آنلاین بازی کنید چه بخواهید Netflix تماشا کنید باید کنسول خود را به اینترنت متصل کنید. Xbox One از  Xbox Live و PlayStation 4 از PlayStation Network برای دسترسی به سرویس های آنلاین استفاده می کند. در هر دو صورت شما باید پلن های خدمات اشتراک آنلاین را خریداری کنید (در Xbox Live سرویس Xbox Live Gold و در PlayStation Network سرویس PS Plus) تا بتوانید به صورت آنلاین بازی کنید.در Xbox Live شما برای خدمات مدیا نیز می بایست اشتراک Xbox Live Gold را خریداری می کردید اما مایکروسافت این قانون را حدود ۶ ماه پیش لغو کرد و اکنون می توان بدون داشتن این اشتراک از Netflix و دیگر سرویس های استریم ویدئو استفاده کرد. در PlayStation نیز داشتن عضویت PS Plus  تنها برای بازی های آنلاین لازم است. این تغییر سیاست در مایکروسافت کفه ترازو را از سمت PS4  به حالت برابر رسانده است

برنده: مساوی

دوربین

Xbox One می تواند با دوربین کینکت همراه باشد که کنترل صوتی ، شناسایی چهره  و بسیاری امکانات دیگر را فراهم می کند. PS4 در حالت عادی دارای دوربین نیست اما دوربین اختیاری برای پلی استیشن نیز وجود دارد. سونی به اندازه مایکروسافت بر روی دوربین خود متمرکز نشده است. کنترل های صوتی سونی به اندازه مایکروسافت انعطاف پذیر و کاربردی نیست گرچه این دستورات از زمان عرضه کنسول اندکی افزایش یافته اند و این در حالی است که کینکت مایکروسافت قابلیت های کاربردی زیادی دارد.گرچه هنوز بعد از یک سال تقریبا هیچ بازی ای از قابلیت های دوربین استفاده نمی کند. همچنین تنها با کنسول مایکروسافت است که می توان از اسکایپ نیز استفاده کرد و بدون وجود قابلیت چت تصویری ویژگی مهمی برای خرید دوربینی جدا برای PS4 وجود ندارد.

برنده: Xbox One

مالتی مدیا

Xbox-One-TVMovies

هم Xbox One و هم PS4 می توانند فیلم های بلو-ری را پخش کنند و به  سرویس های آنلاین متنوعی همچون Netflix و Hulu Plus دسترسی پیدا کنند. البته Xbox One با یک پارچگی تلویزیون پا را فراتر نیز گذاشته است.به کمک یک رابط HDMI می توانید باکس ماهواره ای خود را از طریق Xbox One اجرا کنید و با فرستنده مادون قرمز کینکت آن را کنترل کنید. این ترکیب کردن تلویزیون به وسیله کابل یا گیرنده ماهواره با Xbox One باعث شده تا بتوان از کنترل صوتی کینکت برای کنترل کردن تلویزیون استفاده کرد. حتی اگر مایل به استفاده از کنترل صوتی نیز نیستید می توانید با تقسیم کردن صفحه نمایش ، در هنگام بازی کردن یا گردش در اینترنت از دیدن تلویزیون نیز لذت ببرید. در این بخش Xbox One بی شک برنده جنگ است زیرا که توانسته است تمام سرگرمی های خانگی را با کمک یک کابل  HDMI در یک دیگر ادغام نماید.

برنده : Xbox One

ضبط کردن بازی

محبوبیت بسیار زیاد Let’s Plays در یوتیوب و game streaming در Twitch باعث شده است تا فیلمبرداری از بازی به بخش مهمی در بازی تبدیل شود.بنابراین در هر دو کنسول قابلیت ضبط کردن بازی وجود دارد. اگر در Xbox One از کینکت استفاده می کنید می توانید با گفتن:” Xbox, record that” 30 ثانیه از آنچه که در بازی بعد از دادن این فرمان اتفاق می افتد را به صورت یک کلیپ ویدئویی ضبط کنید. شما همچنین می توانید با اجرای برنامه ی Game DVR در کنار صفحه ، تا ۵ دقیقه از بازی را ضبط کنید. اما PlayStation4 یک قدم جلو تر است. کنترلر DualShock 4 دارای دکمه اشتراک گذاری در سمت راستش است و در هر لحظه ای که بخواهید به کمک این دکمه می توانید ۱۵ دقیقه از بازی را ضبط کرده ، از هر صحنه ای که خواستید اسکرین شات بگیرید یا به صورت زنده بازی را در PSN یا Twitch استریم کنید. ضبط طولانی تر و راه اندازی راحت تر PlayStation4 را در این بخش برنده میکند.

برنده: PlayStation4

جمع بندی

بر اساس نمرات برنده PlayStation 4 است. Ps4 دارای قیمت کمتر (که البته بیشتر در ماه های ابتدایی عرضه محسوس بود) و کنترلری زیباتر است. در سوی دیگر Xbox One در زمینه مالتی مدیا گوی رقابت را از حریفش دزدیده است البته اگر پرداخت ۱۰۰$ اضافه تر برای کینکت و ۶۰$ سالیانه برای حق عضویت Xbox Live Gold برای شما مساله ای نیست.

Ps4 به عنوان یک وسیله بازی خالص به صرفه تر است اما Xbox One یک چند رسانه ای جامع  است که این دستگاه را از یک وسیله بازی صرف جدا کرده است. اما در کل مثل همیشه مهم ترین فاکتور به خریدار باز میگردد که چه انتظاری از کنسول خود دارد.

[su_button url=”#” style=”flat” background=”#CC0000″ size=”3″ radius=”0″]منبع[/su_button] [su_button url=” http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2419594,00.asp ” target=”blank” style=”flat” background=”#333″ size=”3″ radius=”0″]pcmag[/su_button]

Review Overview

۰%

User Rating: ۴.۳۵ ( ۶ votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا