Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

آموزشنرم افزار

فضای از دست رفته هارد دیسک خود را با Space Sniffer بازیابی کنید

آیا می دانید در سیستم شما چه می گذرد؟ آیا واقعاً می دانید چه چیزی هارد دیسک شما را اشغال می کند؟ آیا می دانید چقدر از ۲۰۰GB فضای هارد شما آزاد است؟ آیا شما فقط ۷۲MB فضای آزاد دارید؟ چه چیزی از تمام فضای از دست رفته هارد دیسک شما استفاده می کند؟ به نظر می رسد که شما به برنامه ای شبیه به سگ مجازی برای ویندوز خود احتیاج دارید که Space Sniffer نامیده می شود.

در ابتدا این نرم افزار را که فایلی در حدود ۱.۱MB است؛ از اینجا دانود کنید. فایل دانلود شده را از حالت Zip خارج کنید. پس از آن Spacesniffer.exe مشاهده خواهید کرد. این برنامه بصورت قابل حمل یا پرتابل است.سپس برنامه را اجرا کنید. شما صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

ss2

در صفحه نخست درایوی را که می خواهید به دلیل از دست رفتن فضای هارد دیسک آنالیز یا اسنیف کنید؛ را انتخاب کنید. مثلاً من درایو \:C را انتخاب کردم.سپس start را بزنید. عملیات آغاز می شود و شما فرایند انتقال را بر روی درایو انتخابی خود مشاهده خواهید کرد بطوریکه هر چیزی که در درایو شماست مرتب می شود. شما چیزی شبیه به تصویر زیر را به محض اجرای آن مشاهده خواهید کرد.

ss3

در صورتی که بر روی هر بخشی از درایو کلیک کنید، می توانید(حتی در هنگام اسکن) «Zoom In» کنید. من بر روی بخش Desktop که ۵.۴GB آن از دیتا اشغال شده بود؛ دابل کلیک کردم.

ss4

خیلی جالب است بتوانید دایرکتوری ها یا درایور بصورت خرد شده مانند تصویر زیر مشاهده کنید.درایور من حدود ۱۵ دقیقه طول کشید تا این فرایند کامل شود.ابته من در حین انجام این فرایند و تا کامل شدن آن فعالیت های روزمره خود را در سیستم انجام دادم.

ss5

اکنون بیایید نگاهی به Options بیاندازیم. شما با انتخاب Edit می توانید Options را مشاهده کنید. سپس قادرید چهار تب، مطابق تصویر زیر مشاهده کنید.اولین تب نشان دهنده آن است که اگر می خواهید فضای آزاد، فضای نامشخص، مرتب کردن آیتم ها و کوچک کردن اندازه هر المان ، نسبت آیتم ها در برابر یکدیگر و سطح جزئیات اولیه نمایش دهید. بصورت رندم  آنها را تغییر دهید و ببینیم چه تغییراتی می کند.

ss6

با فعال کردن زوم دینامیک، افکت زوم بصورت پویا نمایش داده می شود.که بسیار جالب و کاربردی است. برخلاف آنطوری که انتظار می ورد حافظه زیادی را استفاده نمی کند.

ss7

اسکن در جایگاه ذخیره اطلاعات جداگانه؟ این گزینه مرا گیج کرد پس من به سراغ دوست خوبم گوگل رفتم و این را پیدا کردم: در همین حال من با یک اسکنر جایگاه ذخیره جداگانه (ads) به نام LADS آشنا شدم. وقتی که آن را بر روی یک از درایوهایم اجرا کردم  از اینکه بیش از ۱۷۰۰۰ فایل مخفی که Etrust به عنوان جزیی از آنتی ویروس خود در آنجا قرار داده بود؛ شکه شدم.این ها “جایگاه ذخیره اطلاعات جداگانه” هستند و یک فایل برای هر فایل موجود روی پارتیشن ntfs من ایجاد شده بود.

همین برای جلب نظر من کافی بود که بعد از انتخاب این گزینه دوباره اسکن را انجام دهم.

ss8

اسکن جدید من فضای خالی را نمایش داد اما بدون جایگاه ذخیره اطلاعات جداگانه 

ss6 (1)

 

آخرین Option که در قسمت Preferences این نرم افزار وجود دارد تغییر رنگ آیتم های موجود در طرح است.

ss9

آیا از برنامه رایگان مشابه دیگری برای یافتن فضای از دست رفته هارد درایو خود استفاده می کنید؟ ما مشتاقیم بشنویم که چگونه هارد خود را مورد بررسی قرار می دهید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید:

[su_button url=”#” style=”flat” background=”#cd2122″ size=”3″ radius=”0″]منبع[/su_button] [su_button url=”http://www.makeuseof.com/tag/find-lost-space-on-your-hard-disk-with-space-sniffer/” target=”blank” style=”flat” background=”#333″ size=”3″ radius=”0″]Makeuseof [/su_button]

Review Overview

۰%

User Rating: ۴.۸ ( ۱ votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا