اسرار موفقیت استارتاپ های دره سیلیکون

هنگامی که در مورد استارتاپ های فناوری و کارآفرینی فکر می کنید، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ برای اکثریت مردم، این پاسخ دره سیلیکون و ناحیه خلیج اطراف آن است که در سراسر جهان به عنوان یک منبع برای نوآوری و شرکت های با ارزش شناخته شده است.

اما تا به حال دقت کرده اید که چرا دقیقا این منطقه از کالیفرنیا به طور خاص، به عنوان یک مکان برای شروع و رشد کسب و کار تبدیل شده است؟ دلایلی وجود دارد که شاید بعضی از آنها به اندازه ای که فکر می کنید بصری نباشند. بیایید نگاهی به بعضی از تاثیر گذارترین ها بیاندازیم. با آی تی ویکی همراه باشید:

اسرار موفقیت دره سیلیکون

دره سیلیکون یک موقعیت کارآمد برای استارتاپ است. فرصت های زیاد و درامد بالایی وجود دارد که مقدمه آن، مهارت، استعداد و ارتباطات است. این فقط یک مسئله زمانی است که پس از انتخاب ایده کسب و کار مناسب، آینده پردرآمدی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

به صورت کلی، دره سیلیکون معادل معاصر طلای کالیفرنیا در قرن نوزدهم است و تنها تفاوت آن این است که به زودی به بازدهی نمی‌رسد. با توجه به این شش عامل، دره سیلیکون یک مکان فوق العاده پایدار برای راه اندازی یک استارتاپ فناوری و یا هر نوع کسب و کار در رابطه با این موضوع است.

همگرایی دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و دولت

دره سیلیکون منحصر به فرد است، چرا که نقطه اتصال بین دانشگاه، بخش خصوصی و دولت ایالات متحده است. این سه بخش مهم با یکدیگر متحد شده و محیطی را ایجاد کرده‌اند که مشابه آن در جهان وجود ندارد. با همکاری دانشگاه Stanford و Berkeley، هرساله تعداد زیادی از کارآفرینان و افراد مستعد در زمینه تکنولوژی تعلیم داده می شوند.

Vint Cerf، مدیر ارشد اینترنت در گوگل، می گوید:

نتایج آن، گروهی از مهندسین تعلیم دیده، تاجران، بازاریابان و محققان خواهد بود؛ یک سرمایه‌گذاری پر جنب و جوش؛ درخواست برای بازار در دسترس برای سهام شناور؛ افراد با تجربه در تجارت و چگونگی و چرایی شکست کسب و کار

هنگامی که شما همه این عوامل را در نظر می گیرید و سپس آنها را با این واقعیت پیوند می دهید که راه اندازی یک کسب و کار تحت قانون کالیفرنیا نسبتا آسان نیست. بهتر است ببینید که چرا کسب و کار در دره سیلیکون شروع به رشد و پیشرفت می کند.

تراکم بالا سرمایه‌گذاران ثروتمند و موسسه‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه شخصی و نهادی در دره سیلیکون باعث می شود که محل مناسب برای رشد اقتصادی باشد. هزاران سرمایه‌گذار ثروتمند در این منطقه وجود دارند که به عنوان سرمایه‌گذاران مالک و سرمایه داران، به دنبال پس انداز پول خود هستند به جای مالیات سنگین بر درآمد دولت ایالات متحده که هر ساله می پردازند. در نتیجه، آنها مایل به سرمایه‌گذاری در انواع مختلف کسب و کار هستند به این امید که تعداد بی شماری از آن ها در سال های آینده سود سهام بالایی به دست آورند.

تعداد کمی ورشکستگی در دره سیلیکون وجود دارد و حجم عظیمی از کسب و کارهای جدید به معنای وجود همیشگی داستان های موفقیت آمیز است. این داستان‌های موفقیت‌آمیز است که سرمایه‌گذاران را ترغیب خواهد کرد. حتی اگر به معنی ۹ بار شکست از ۱۰ مورد تلاش باشد؛ که معمولا به صورت قاعده کلی سرمایه‌گذاری در استارتاپ پذیرفته شده است.

از دیدگاه استارتاپ، دسترسی به سرمایه‌گذاران یعنی احتمال بیشتری وجود دارد که بتوان کمک مالی دریافت کرد. حتی اگر استارتاپ از سوی چندین سرمایه‌گذار رد شود، صدها نفر دیگر در انتظار شنیدن آن هستند. این به این معنی است که کارآفرینان می توانند بدون درنظر گرفتن اینکه هر جلسه یک وضعیت “موفقیت یا مرگ” است، می تواند ایده های خود را بیان کنند.

آنچه بیشتر قابل توجه است این است که اکثر سرمایه‌گذاران استارتاپ و شرکت های سرمایه‌گذاری مقدار زیادی از حمایت، مربیگری، هدایت و ارتباطات را بیش از سرمایه‌گذاری مالی و هر چیز دیگری به شرکت های سهام‌دار خود ارائه می کنند. بنابراین، هماهنگی و بهره‌بری با سرمایه‌گذار مناسب، به عنوان یک تصمیم کلیدی برای جستجوی گزینه‌های تامین مالی خواهد بود.

دسترسی به امکانات

دلیل سوم موفقیت دره سیلیکون در استارتاپ، دسترسی شگفت انگیز به امکانات عظیم تجاری در این منطقه است. دره سیلیکون و نزدیکی به سان فرانسیسکو (که بسیاری از تکنسین های جوان، خانه های آن منطقه را ساخته اند) دارای امکانات رفاهی است که منطقه خلیج را جذاب‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاران، کنوانسیون ها و موارد دیگر می‌کند. این امکانات شامل هتل‌های درجه یک به صورت شگفت‌انگیزی در قیمت‌های منصفانه، مراکز بزرگ کنفرانس، بعضی از رستوران‌های با درجه بالای رتبه‌بندی در جهان، تیم‌های ورزشی محبوب و امکانات سرگرمی منحصر به فرد است.

برای کارآفرینان، این امکانات یعنی، سرمایه‌گذاران، مشتریان و کسب و کار جدید را می‌توان به شهر برای پذیرایی دعوت کرد. اکوسیستم پیچیده نیز به این معنی است که مارکت آزمایشی برای بسیاری از انواع محصولات و خدمات جدید در ابتدای امر کارآفرینی وجود دارد. اگر یک مارکت هدف وجود داشته باشد، احتمالا آن را در دره سیلیکونی پیدا خواهید کرد. به خصوص از آنجایی که اکثریت مردم آن منطقه خود را بعنوان پیشگامان دره سیلیکون می‌دانند، به دنبال روند جدید و هیجان انگیز مانند خودروهای خودران، هوش مصنوعی و سفر فضایی هستند.

الهام از داستان‌های موفق گذشته

بخش عمده‌ای از موفقیت فعلی در دره سیلیکون بر اساس موفقیت های باور نکردنی دهه‌های گذشته است. همانطور که برای هر دو کارآفرین یا سرمایه‌گذار، داستان های موفقیت آمیزی وجود دارد که باعث می شود تصور پیروزی‌های آینده برای آن‌ها آسان تر شود. به نظر می رسد که دستاوردهای کارآفرینان گذشته، فکر رسیدن به موفقیت را ملموس تر خواهد کرد.

وقت کافی در دره سیلیکون بگذرانید و داستانهای باور نکردنی، مطالعات موردی و تجربیات منحصر به فرد را خواهید شنید. یک هماهنگی خاص در این منطقه وجود دارد که نسل آینده را برای دستیابی به دست‌آورد جدید ترغیب می‌کند. به نحوی باعث نوآوری، تخیل و موفقیت آسان‌تر خواهد بود.

در کنار آن، تعداد زیاد کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مجرب و موفق که در این منطقه حضور دارند و سخاوتمندانه راهکارهای نوپا پیشنهاد می‌کنند، غافلگیر کننده است. ده‌ها تن از کارآفرینان موفق در دره سیلیکون، از جمله Hiten Shah و Tim ferriss، به دلیل تمایل خود برای ارائه مشاوره رایگان و ارتباطات برای استارتاپ های جدید، اسم و رسمی برای خود دست پا کرده اند.

قضاوت صحیح در مورد شکست

درست مثل داستانهای موفقیت گذشته، که کارآفرینان دره سیلیکونی را تشویق می کنند، ورشکست های گذشته نیز این گونه‌اند. علی‌رغم آنچه که رسانه‌ها در مورد افشای آن حساس هستند، نمونه های زیادی از شکست در این منطقه کارآفرینی وجود دارد.

هنگامی که سه کارشناس ارشد کسب و کار با ۵۰ کارآفرین دره سیلیکونی دیدار کردند تا دریابند چه چیزی باعث موفقیت باورنکردنی این منطقه شده است، متوجه شدند که عزم روزمره برای موفقیت با وجود همیشگی شکست کاملا در میان کارآفرینان دره قابل تحسین است.

آنها به نشریه سب و کار هاروارد گفتند:

ما در همه سطوح افرادی را دیدیم که به خصوص در مورد شکست و سازگاری تجربه‌های آزمایشی نظریه‌های مشابه داشتند. برای آنها لحظه ای شروع نیست که اهمیت دارد بلکه تعهد به ارزیابی، تصفیه و بازسازی سیستم هایی است که برای آن‌ها حائز اهمیت است.

این دلیل تاکید بر ارزش‌گذاری بر ایده کسب و کار است که کارآفرینان دره سیلیکونی را بیش از کسانی که در بسیاری از مناطق دیگر  فعالیت می‌کنند، به جلو هدایت می‌کند. آنها درک می کنند که ایده‌ها به تنهایی ارزش کمی دارند و موفقیت واقعی کسب و کار نیازمند اجرای استراتژیکی و اصولی است.

Elizabeth Charnock از Bloomberg موافق است که روش منحصر به فرد دره سیلیکونی برای شکست، آن را به یک منطقه بسیار موفق تبدیل کرده است. به گفته او شعار دره سیلیکون “به سرعت ور شکست شو” در حالی که در دیگر نقاط جهان “شکست نخور” است. برای بهتر یا بدتر شدن، این بدان معنی است که ایده های موفق‌تر در نهایت از دره سیلیکونی بر خواهند آمد و کارآفرینانی که با این رویکرد موفق شده‌اند، به نوبه خود نسل جوان کارآفرینان مشتاق را همانند سیستم شکست‌ناپذیر هدایت می کنند.

تاکید بر سخن‌رانی در مورد محصول

در گذشته، دنیای کسب و کار تحت شرایطی عمل می کرد که با فروش بیشتر محصولات یا ویجت‌ها، سود بیشتری حاصل می‌شد. درحالی که از لحاظ فنی این موضوع درست است، تولید بیشتر محصول همیشه سودآوری بلندمدت را تضمین نمی‌کند. این موضوع به ویژه در دره سیلیکون واقعیت دارد که در آن تعداد زیادی از استارتاپ‌های تکنولوژی حتی محصولات فیزیکی برای ارائه به مشتریان خود نداشته‌اند.

بخشی از دلایلی که دره سیلیکون را به یک منطقه بسیار موفق بدل کرده است وجود نگرشی فرهنگی است که توسعه پلت فرم در آن، بر نوآوری محصول اولویت دارد. در حالی که خود محصول به تنهایی در آنچه که می تواند انجام دهد بسیار محدود است، ارزش سخنرانی توسط کاربرانی که آن را بیان می‌کنند، تعیین می شود و به راحتی می تواند به هدفی دیگری در آینده تبدیل شود. در دنیایی پر از شرکت‌هایی مانند فیس بوک و اوبر که پلتفرم های خود را به طور مداوم تغییر می‌دهند تا با خواسته های کاربران بهتر مطابقت کند، واضح است که تمرکز این پلتفرم راه پیش رو است.

آینده دره سیلیکون

تقریبا غیرممکن است که بتوان آینده هر صنعت یا منطقه‌ای را پیش‌بینی کرد، اما می توان شرط بست که دره سیلیکون نقش مهمی در رشد کارآفرینی ایالات متحده در آینده دارد. سایر شهرها و مناطق جغرافیایی ممکن است به خوبی ظاهر شوند و خود را به عنوان نیروهای رو به رشد در جهان کارآفرینی بنا نهند، اما موفقیتی مشابه دره سیلیکونی برای آن‌ها کاملا غیرممکن است. دره نشان دهنده یک ترکیب منحصر به فرد از تاریخ، منابع و افرادی است که آن را قادر به ماندگاری موفق در راه‌اندازی و کارآفرینی می سازد. در نتیجه، همواره به عنوان مقصد برتر برای بزرگترین و درخشان‌ترین کارآفرینان شناخته شده است.

User Rating: Be the first one !
خروج از نسخه موبایل