بهترین سرویس های پخش آنلاین موسیقی کدامند؟

سرویس پخش آنلاین اسپاتیفای یکی از بهترین این سرویس ها است، اما رقبا هم چندان از آن عقب تر نیستند

دنیای سرویس های پخش آنلاین موسیقی هرگز تا به این اندازه نسبت به قبل شلوغ نشده است. از آنجایی که شنوندگان موسیقی بیشتر و بیشتر از ضبط موسیقی در کتابخانه های آنلاین موسیقی خجالت می کشند، رشد سرویس های پخش آنلاین موسیقی افزایش میابد که هر کدام از آن ها آهنگ های زیادی همراه با خصوصیات و ویژگی های مربوط به خود را دارند اما فقط چند گزینه برای پیوستن به لیست ما به عنوان بهترین های پخش انلاین موسیقی انتخاب می شوند.

ما در آی تی ویکی زمان زیادی را با هر یک از پر طرفدار ترین سرویس های پخش آنلاین موسیقی صرف کردیم تا این لیست را با ۵ مورد از این سرویس ها برای شنوندگان موسیقی تهیه کنیم. این سرویس ها بهترین سرویس های در دسترسی هستند که برای پخش موسیقی، پخش آنلاین رادیو و یا بالاترین کیفیت صوتی فایل ها می توانید پیدا کنید.

انتخاب ما

Spotify

چرا باید اشتراک داشته باشید:

این بهترین برنامه در دنیای موسیقی است که می توانید پیدا کنید و دارای یک فهرست بزرگ از موسیقی است که می توان آن را به طور نامحدود آزمایش کرد.

برای چه کسانی مناسب است:

برای تازه وارد های دنیای پخش آنلاین، کاوشگران موسیقی های جدید و همه.

چه مقدار هزینه خواهد داشت:

رایگان به همراه تبلیغات، ۱۰ دلار در هر ماه بدون تبلیغات و برای یک کاربر، ۱۵ دلار در هر ماه بدون تبلیغات برای خانواده ها (تا ۶ کاربر) و برای دانش آموزان ۵ دلار در هر ماه و بدون تبلیغات.

چرا اسپاتیفای را انتخاب کردیم:

این برنامه با میلیون ها کاربر و مشترک بیشتر با یک حاشیه امنیت گسترده نسبت به نزدیک ترین رقیب خود، در حال حاضر محبوب ترین و پر طرفدار ترین سرویس در بازار است. به چند دلیل این حقیقت دارد، از جمله رابط کاربری قابل قبول کاربران در desktop ,iOS و Android ، تعداد زیاد برنامه های شخص ثالث یکپارچه شده مانند Amazon’s Alexa و Google Cast ، و مجموعه ای متنوع از لیست پخش و ابزار های کشف موسیقی.

یکی از اولین پیشگامان سرویس های پخش آنلاین، پخش کننده ی سوئدی بود که با پلتفرم دسکتاپ رایگان مبتنی بر آگهی و تبلیغات بود و پس از مدتی از شروع به کار این سرویس، کاربران به مشترکان پولی تبدیل شدند.

جدا از تبلیغات آزار دهنده، پرداخت پول به شما این اجازه را می دهد که از برخی مزایای واقعی این سرویس ها بهره مند شوید، از جمله دسترسی به آهنگ ها توسط تلفن همراه خود که یک ویژگی بسیار مهم برای اکثر کاربرانی است که سرویس های مبتنی بر تبلیغ، این ها را ارائه نمی دهند.

برنامه Spotify در موقعیتی است که به طور روز افزون به انتشار آهنگ های منحصر به فرد از هنرمندان بزرگ تبدیل می شود تا کاربران بیشتری را جذب کند و به عنوان رهبر این صنعت، موقعیت خود را به کار می گیرد تا دست هنرمندان و برچسب ها را به موازات انتشار موسیقی خود در خدمت به کار گیرند.

به عنوان مثال، Drake یک سفیر پرداخت شده برای Apple Music است، اما آلبوم دیدنی او با کیفیت بسیار بالا، در اپل موزیک به مدت طولانی حفظ نمیشود (این آلبوم طی چند هفته از شروع به کار خود در Spotify نزول داشت).

Radiohead (گروهی با کمبود کلمات کلیدی در مورد پرداخت حق امتیاز Spotify) نیز همچنین در نهایت کل کاتالوگ خود را در این سرویس منتشر کرد. حتی تیلور سویفت نیز در نهایت پس از سالها از موضع خود در مقابل اسپاتیفای پایین آمد و انحصار Apple Music را کنار گذاشت.

در حالی که چند Spotify holdouts (از جمله گارت بروکس) وجود دارد، فروشگاه Spotify با از بیش از ۳۰ میلیون آهنگ، این اطمینان را به شما می دهد که اگر شما نمی توانید آهنگی را در Spotify پیدا کنید، در جاهای دیگر آن را سخت پیدا خواهید کرد.

کسانی که به دنبال یافتن گروه موسیقی مورد علاقه بعدی خود هستند، Spotify را نیز دوست خواهند داشت زیرا لیست های پخش خود را هر روز به روز رسانی میکند مانند Monday’s Discover Weekly و New Music Friday که همه ی این ها عادات موسیقی شما را دنبال کرده به طرز شگفت آوری هنرمندانی را به شما پیشنهاد می دهند که با سلیقه شما مطابقت دارند.

به دنبال آن آهنگ جالبی که دوستانتان گوش می دهند هستید؟ یکپارچه سازی فیس بوکی Spotify به شما امکان می دهد که دوستانتان را دنبال کنید و آنچه را که آنها گوش کرده اند را مشاهده کنید و همچنین لیست های پخش شده ای را که تصمیم گرفته اید به اشتراک بگذارید بررسی کنید.

در حالی که رقبا برخی از ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند، Spotify بهترین گزینه در دسترس، بصری و بدون دردسر است. به استثنای اینکه شما نیاز به صوتی خاصی ندارید، سرویس نمی تواند قانع کننده باشد (ما در زیر به آن اشاره خواهیم کرد)، ما پیشنهاد می کنیم که در جریان قطار ای جدید در Spotify قرار بگیرید.

بهترین برای طرفداران اپل

Apple Music

چرا باید اشتراک داشته باشید:

شما به عنوان یک کاربر اپل به دنبال بهترین خدمات برای همگام سازی با تمام دستگاه های خود هستید.

برای چه کسانی مناسب است:

دوست داران آیتونز، رادیوی زنده ، و همه چیز اپل.

چه مقدار هزینه خواهد داشت:

۱۰ دلار در هر ماه برای یک کاربر، ۱۵ دلار در هر ماه برای خانواده(تا ۶ کاربر)، ۵ دلار در هر ماه برای دانش آموزان، ۹۹ دلار در سال برای کسانی که قبلا مشترک شده اند.

چرا اپل موزیک را انتخاب کردیم:

در حالی که ما به طور کلی Spotify را به اپل موزیک در مورد ویژگی ها و قابلیت استفاده ترجیح می دهیم، دلایل قانع کننده ای نیز برای بررسی کردن سرویس دوم محبوب پخش آنلاین وجود دارد.

در درجه اول این اولویت، یک پارچگی سیستم عامل های iOS و MacOS است. کسانی که با اپل، iPads و مک بوک ها در ارتباط هستند، این واقعیت را دوست خواهند داشت که می توانند از دستیار سیری برای جستجوی هنرمندان خاص، آهنگ ها یا لیست پخش استفاده کنند، و تقریبا همه چیز مربوط به اپل موزیک در دسترس است.

علاوه بر این، کاربران قدیمی iTunes خوشحال خواهند شد که بسیاری از آهنگ های خود را پس از ثبت نام، بلافاصله در دسترس در فهرست پخش آنلاین برنامه ی اپل موزیک خود همراه با توانایی ذخیره تا ۱۰۰،۰۰۰ آهنگ برای استفاده های بعدی (که در Spotify این عدد ۹،۹۹۹ است) ببینند.

این شرکت همچنین با ادغام Multiroom از طریق Airplay 2 که با انتشار iOS 11 همراه با بلندگوی اصلی HomePod خود، به طرفداران اپل یک تجربه مشابه گوش دادن به آنچه که توسط Amazon Echo و محصولات Cast Google ارائه می شود را، عرضه کرد.

Beats 1 Radio برای اپل موزیک نیز یک امتیاز بزرگ دیگر است. خدمات ۲۴ ساعته رادیویی زنده توسط DJ های مشهوری مانند Zane Lowe و چندین شخصیت برجسته مانند Ryan Adams، Pharrell Williams، Mike D و دیگران به نمایش در می آیند. Beats 1 همچنین غالبا یکی از بزرگترین آهنگ های موسیقی پاپ را پخش می کند.

اپل به سختی می کوشد اولین آهنگ هایی را که از برخی از بزرگترین هنرمندان پاپ در جهان، از جمله Drake، Taylor Swift، و Frank Ocean به نمایش گذاشته شود، عرضه کند.

کسانی که به دنبال صرفه جویی در پول خود هستند، توجه داشته باشند که شرکت اپل به مشترکانی که سرویس ۹۹ دلار یک ساله را خریداری کرده اند، این اجازه را می دهد که با اشتراک دوباره ۲۰ دلار در هزینه ها صرفه جویی کنند.

اگر طرفدار بزرگترین خوانندگان موسیقی پاپ هستید، و یا گوش دادن به رادیو را دوست داشته باشید و یک آیفون یا دیگر دستگاه های اپل داشته باشید، Apple Music می تواند سرویس انتخابی شما باشد.

بهترین برای گوش دادن در حالت غیرفعال

Pandora

چرا باید اشتراک داشته باشید:

الگوریتم پاندورا هنوز به اینترنت رادیویی تعلق دارد.

برای چه کسانی مناسب است:

کسانی که علاقه دارند در هنگام پیاده روی به موسیقی گوش دهند.

چه مقدار هزینه خواهد داشت:

رایگان به همراه رادیو تبلیغاتی، ۵ دلار در هر ماه بدون تبلیغات برای رادیو، ۱۰ دلار در هر ماه بدون تبلیغات و برای رادیو و سرویس پخش انلاین موسیقی.

چرا پاندورا را انتخاب کردیم:

اگر چه پاندورا اخیرا سطح پخش بسیار مورد انتظار خود را که ۴۰ میلیون آهنگ را نشان می دهد پخش می کند، بهترین دلیل برای عضویت در سرویس این است که به شکوه پروژه Genome Music خود بپردازد. از اوایل دهه ۲۰۰۰، این شرکت تلاش کرده است تا “جوهر موسیقی را در هر سطحی” ضبط کند ، و آهنگ ها را بر اساس صدها ویژگی منحصر به فرد آن ها طبقه بندی می کند.

با چنین فراوانی اطلاعاتی در مورد هر آهنگ، پاندورا قادر به ارائه بهترین مسیریابی است که توسط رادیو به صورت آنلاین انجام می شود، و همه بر پایه امتیاز دهی انگشت شست بالا یا پایین انجام می شود. کاربران می توانند یک هنرمند مورد علاقه یا آهنگ را انتخاب کرده و گزینه پخش را فشار داده و اجازه دهند تا الگوریتم های جادویی در پشت صحنه ی پاندورا شروع به کار کنند.

مهم نیست که چه کسی هستید، Pandora یک لیست ثابت از ترانه های جالب برای لذت بردن را ایجاد می کند. در حالی که سرویس پخش گزینه بسیار خوبیست، اما پاندورا برای کسانی مناسب است که می خواهند به پشتی خود تکیه داده و اجازه دهند که موسیقی پخش شود.

بهترین برای کشف موسیقی مستقل

SoundCloud

چرا باید اشتراک داشته باشید:

با بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ ایجاد شده توسط کاربر، SoundCloud یکی از متنوع ترین کتابخانه های آنلاین موسیقی است.

برای چه کسانی مناسب است:

طرفداران موسیقی مستقل که ترجیح می دهند رویکرد سنتی به جستجوی موسیقی داشته باشند.

چه مقدار هزینه خواهد داشت:

رایگان به همراه تبلیغات برای دسترسی به ۱۲۰ میلیون آهنگ اضافه شده توسط کاربران، ۵ دلار در هر ماه و بدون تبلیغات و دسترسی به تمامی آهنگ های اضافه شده توسط کاربران، ۱۰ دلار در هر ماه و بدون تبلیغات برای آهنگ های اضافه توسط کاربران شده به همراه ۳۰ میلیون آهنگ برتر.

چرا ساوندکلاود را انتخاب کردیم:

بزرگترین دارایی SoundCloud این است که بسیار خلاقانه و کاربرپسند است. با نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه و تعداد زیادی از هنرمندان با نام کوچک، که دائما آخرین و بزرگترین ترانه های خود را به این سرویس آپلود می کنند، کسانی که صبر می کنند تا از طریق آهنگ های فراوان Tracklist  در SoundCloud به دنبال هنرمند ناشناخته ی مورد علاقه ی خود بگردند.

با این حال، چون آهنگ های زیادی دارد و یک طرح در اطراف آهنگ های تک و نه لیست های پخش طراحی شده است، SoundCloud واقعا برای انواع سلیقه ها (کسانی که ترجیح می دهند از طریق تن آهنگ برای پیدا کردن گروه بعدی مورد علاقه خود استفاده کنند) به جای تکیه بر یک الگوریتم رایانه ای برای پیش بینی آنچه که ممکن است باشد یا نباشد. در حالی که این برای یک نوع خاص از کاربر عالی است، ممکن است برای شنونده معمولی مناسب نباشد.

در حقیقت، SoundCloud با مشکلی فراوانی روبرو شده است که مردم را برای پرداخت هزینه خدمات خود، به طور منظم نیاز به تزریق پول نقد از سرمایه گذاران برای پرداخت باقی می گذارد. با این حال، اگر شما خود را در SoundCloud در حال جستجو در مورد آهنگ های مورد علاقه ی جدید خود برای ساعت ها در هفته یافتید، ممکن است که به خرید اشتراک و تجربه ی استفاده بدون تبلیغات نیز فکر کنید.

بهترین وفاداری

Tidal

چرا باید اشتراک داشته باشید:

شما تقاضای بالاترین کیفیت صدا را دارید و مایل هستید آن را پرداخت کنید.

برای چه کسانی مناسب است:

شنوندگان سمج، طرفداران جدی Jay Z.

چه مقدار هزینه خواهد داشت:

۱۰ دلار در هر ماه برای آهنگ های با کیفیت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه، ۲۹ دلار در هر ماه برای آهنگ های lossless 24-bit و ۱۴۱۱ کیلوبیت بر ثانیه.

چرا تیدال را انتخاب کردیم:

هیچ مخفی نیست برای طرفداران بزرگ Tidal، که این سرویس موسیقی توسط هیپ هاپ مغول Jay Z در سال ۲۰۱۵ خریداری شده است و اخیرا بخشی از Sprint را نیز خریداری کرده است.

 با استفاده از آهنگ های کمتر، ویژگی های کشف موسیقی ضعیف و گاها مشکلات نرم افزاری (بدون اشاره به سابقه انتشار آلبوم های عرضه شده) دلیل زیادی برای جلوگیری از این سرویس پخش انلاین موسیقی وجود دارد. با این حال، برای کسانی که کاملا از مصالحه در مورد کیفیت صوتی رد می شوند، سرویس ۲۰ دلاری Hi-Fi که به ارائه رزولوشن ۲۴ بیتی برای Tidal کمک می کند، تنها بازی واقعی در شهر است.

این باعث می شود که سرویس دارای یک نوع دوگانگی باشد، زیرا Tidal به نظر می رسد که در جهت بازار های توده قرار دارد، اما برای افرادی که با کیفیت بالای آهنگ سر و کار دارند و بیشتر از وفاداری از منبع صوتی خود به قابلیت استفاده یا اندازه کتابخانه توجه دارند، بهتر است. این مزیت احتمالا در آینده تغییر خواهد کرد، به شرطی که شرکت هایی مانند Spotify پیش بینی می کنند که سطوح بالای وفاداری خود را در مسیر راه اندازی کنند.

اما در حال حاضر، کسانی که سیستم های استریوی بسیار گران قیمت دارند و واقعا در مورد افزایش کیفیت نسخه های ۳۲۰Kbps معمول از Spotify، Apple Music و تقریبا هر سرویس عمده دیگر موجود در بازار نگرانند، سرویس Tidal HiFi بهترین انتخاب است.

User Rating: ۳.۳ ( ۵ votes)
خروج از نسخه موبایل