پیام های متنی را از دست ندهید!

با استفاده از SMS Backup & Restore

ارسال پیام متنی در اندروید (یا iMessage در ios) و MMS یکی از اصلی ترین کارهاییست که مردم با موبایل خود انجام میدهند؛ حتی بیشتر از تماس تلفنی. برای بسیاری این ابتدایی ترین راه ارتباطی میان دوستان و خانواده است. ما روزانه ده ها پیام از جمله پیام های با مزه، اطلاعات مهم، تصاویر و فیلم ها ارسال میکنیم. همه ی این پیام ها به راحتی میتوانند در طول زمان به فراموشی سپرده شوند یا به خاطر یک اشتباه از دست بروند. بسیاری از ما به طور تصادفی مکالمه های متنی را حذف کرده ایم یا قبل از ارتقاء سیستم عامل موبایل یا تبلتمان از پیام ها، نسخه پشتیبان (Back Up) نگرفته ایم.

آسان ترین راه یرای حفظ پیام های متنی ذخیره کردن آنهاست، اما انجام این کار همیشه به همان اندازه که به نظر میرسد ساده نیست. شما نمیتوانید پیام ها را به آسانی ذخیره ی یک عکس، ذخیره کنید. برای انجام این کار این چند قدم را با آی تی ویکی همراه باشید. ما چگونگی ذخیره ی پیام ها در اندروید و آی او اس را به شما نشان خواهیم داد.

ذخیره پیام ها در اندروید

قبل از ذخیره پیام ها شما نیاز به نصب برنامه ی SMS Backup & Restore دارید. این برنامه قابلیت ذخیره ی پیام ها در حافظه ی داخلی دستگاه شما، انتقال آن ها به کامپیوتر یا آپلود آن ها در یک سرویس ذخیره سازی آنلاین مانند Google Drive را دارد. این قابلیت برای پاسخگویی به نیاز افرادیست که میخواهند به پیام های خود در چند دستگاه دسترسی داشته باشند. برای استفاده از این برنامه، دستگاه شما میباست اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر را پشتیبانی کند.

ذخیره پیام ها
  1. ابتدا برنامه را دانلود و نصب نمایید و آن را اجرا کنید.
  2. گزینه ی Set a backup را انتخاب کرده تا یک بک آپ را ایجاد کنید. در اینجا شما باید انتخاب کنید که چه چیزی یا کدام مکالمه را میخواهید بک آپ بگیرید و کجا آن ها را ذخیره کنید. گزینه های زیادی برای ذخیره پیام ها موجود است، مانند ذخیره بر روی خود دستگاه، آپلود در Google Drive یا آپلود در Dropbox. شما همچنین میتوانید شکلک (Emoji) های موجود در پیام ها را ذخیره کنید. همچنین میتوانید فایل های پشتیبان را نام گذاری کنید تا شناسایی آن ها راحت تر شود.
  3. اگر میخواهید که بصورت مرتب و خودکار پیام ها را ذخیره کنید از گزینه ی Set a schedule کمک بگیرید تا در فواصل گوناگون این کار را برای شما انجام دهد. (برای دسترسی به این گزینه در منوی کشویی برنامه گزینه Setting را انتخاب کنید.)
مشاهده، بازگردانی و انتقال پیام ها
  1. برای مشاهده پیام های ذخیره شده به منوی اصلی برنامه رفته و گزینه View Backups را انتخاب کنید. در اینجا میتوانید به پیام ها در فرمت XML دسترسی داشته باشید. همچنین محل ذخیره ی پشتیبان ها در گوشی خود را تغییر دهید.
  2. اگر گوشی هوشمند خود را عوض کرده اید میتوانید با استفاده از این برنامه، پیام ها را بین دو دستگاه جابه جا کنید. چند راه برای این کار وجود دارد که این کار یکی از قابلیت های این برنامه نیز هست. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی انجام این کار، توسعه دهنده برنامه راهنمایی را برای برای انتقال پیام ها اماده کرده و در آن توضیحاتی را درباره ی چگونگی انجام این کار ارائه داده همچنین یک صفحه ی پرسش و پاسخ (a lengthy FAQ page) برای پاسخگویی به تمامی سوالاتی که ممکن است در مورد برنامه داشته باشید؛ وجود دارد.

برای دانلود برنامه میتوانید از لینک زیر کمک بگیرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید:

Price: Free

 

User Rating: ۵ ( ۱ votes)
خروج از نسخه موبایل