۵ برنامه برتر مدیریت پسورد

چند سال پیش وجود برنامه مدیریت پسوردی که بتواند صرفا پسوردها را ذخیره کند؛ خود موهبتی بود. اما اکنون برنامه های مدیریت پسورد امکاناتی نظیر سینک کردن اطلاعات و یا ذخیره لوکال آنها، عوض کردن پسوردها با یک کلیک ، وارد کردن پسورد هایتان در سایت های مختلف و… را دارند. در این مقاله ما قصد داریم تا ۵ برنامه برتر برای مدیریت پسورد را معرفی کنیم. معیار های ما در این انتخاب ها، فاکتورهایی همچون انعطاف پذیری با دستگاه های مختلف، کاملا آفلاین بودن  و قابلیت سینک کردن را در هستند. بعضی از این برنامه در سایت های مختلف برای شما Log in می شوند ، برخی پسورد های شما را بررسی می کنند تا در همه جا از یک پسورد استفاده نکنید، بعضی نیز راه های مخصوصی برای حفاظت از اطلاعات شما دارند. از بین تمامی این برنامه ها ما ۵ عدد را انتخاب کرده ایم:

LastPass

به راحتی می توان گفت که LastPass در زمینه مدیریت پسورد حکمرانی می کند. ما برای این ادعا دلایل کافی داریم. این برنامه یکی از اولین برنامه های خوب برای  مدیریت پسورد است که امکان سینک کردن اطلاعات و اشتراک آنها با دستگاه های دیگر را فراهم کرده است. بطور خلاصه، LastPass پسورد هایتان را بجای شما خاطر می سپارد، امکان بازبینی آنها را برایتان فراهم می کند، پسورد های قابل اطمینان تری به شما پیشنهاد می دهد و حتی اگر اکانت شما به خطر بیوفتد یا هک شود بصورت خودکار پسورد شما را تغییر می دهد. این برنامه از «اهراز هویت دو مرحله ای» پشتیبانی کرده و از  سه متد Google Authenticator ، دستگاه های USB و روش YubiKey برای محافظت از پسوردهایتان استفاده می کند. در آپدیتی که سال پیش برای برنامه LastPass ارائه شد ، رابط کاربری این برنامه ساده تر گشت و امکاناتی نظیر نظارت اعتباری (credit monitoring) ، حفاظت کردن از پسورد ها و فایل ها ، هشدار دادن درباره هک شدن اکانت تان در سایت ها ، پر کردن فیلد های ثبت نام ، آسان سازی خرید انلاین و… به آن اضافه شد. این برنامه از سیستم عامل های ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید ، آی او اس ، ویندوز فون و بلک بری پشتیبانی می کند همچنین پلاگین هایی برای کروم ، فایرفاکس ، سافاری ، اپرا و اینترنت اکسپلورر نیز دارد. این برنامه رایگان است ولی در صورت نیاز به استفاده از حداکثر امکانات این برنامه و همچنین داشتن نسخه موبایل آن  باید حق اشتراک سالیانه ۱۲ دلاری آن را بپردازید.

Dashlane

نسخه بتا برنامه Dashlane در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و از آن زمان تاکنون  پیشرفت فراوانی کرده است. این برنامه به علت داشتن رابط کاربری ساده و کاربردی، امنیت بالا، قابلیت پر کردن خودکار فیلد های ثبت نام  و امکانات خرید های آنلاین محبوبیتی در بین کاربران پیدا کرده است. Dashlane از آن زمان تا کنون آپدیت های فراوانی دریافت کرده است که شامل قابلیت هایی نظیر پشتیبانی از «اهراز هویت دو مرحله ای» ، اطلاع رمز عبور به افراد خاص در زمان های اورژانسی و امکان تغییر رمز عبور سایت های مختلف به صورت همزمان تنها با چند کلیک می شود. Dashlane همچنین در صورت هک شدن اکانت تان، آن  را به اطلاعتان می رساند تا با استفاده از قابلیت تغییر پسورد بتوانید به سرعت رمز عبور خود را به یک رمز جدید و مطمئن تر تغییر دهید. قابلیت رهگیری خریدها و کیف پول دیجیتال به شما در خرید های آنلاین کمک به سزایی می کند. این برنامه همچنین محلی برای یادداشت کردن پسورد هایی که به صورت خودکار قابل وارد کردن نیستند؛ دارد. Dashlane به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات تان را به صورت رمز گذاری شده در کامپیوتر خود نگهداری کنید و یا آنها را سینک کرده و از طریق اینترنت نیز به آنها دسترسی داشته باشید. Dashlane از سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید و آی او اس پشتیبانی کرده و پلاگین هایی برای کروم، فایرفاکس، سافاری  و اینترنت اکسپلورر دارد. این برنامه نیز رایگان بوده ولی در صورت نیاز به امکانات کامل باید نسخه پریمیوم آن را با اشتراک سالیانه ۴۰ دلار خریداری کنید.

KeePass

اگر معیار های شما برای انتخاب یک برنامه مدیریت پسورد، رایگان و اپن سورس بودن آن باشد؛ KeePass انتخابی مناسب برای خواهد بود. KeePass پسورد های شما را در یک پایگاه داده ی رمزگذاری شده نگهداری می کند که حتی می توانید آن را از طریق سیستم شخصیتان نیز کنترل کنید. با KeePass اطلاعات شما را – مگر زمانی که بخواهید آن ها را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل کنید – سینک و یا آپلود نخواهد کرد. این برنامه پرتابل نیز می باشد که این امر جابجایی آن را بین سیستم های مختلف تسهیل می بخشد. KeePass دارای سیستم پیشنهاد پسورد منحصر به فردی است که به شما کمک می کند تا پسورد های خود را به راحتی عوض کرده و مطمئن شوید که تمام آنها به اندازه کافی قوی هستند.در KeePass پسوردهای پایگاه داده را می توان با کلیدهای متعددی پیکربندی کرد در نتیجه شما می توانید، دسترسی را میان کاربران خاصی به اشتراک بگذارید و یا بصورت یک متن ساده برای ورود سریع از هرجایی (یا Backup) آنها را صادر کنید. به علاوه KeePass افزونه ها، ابزارها و پلاگین های فراوانی دارد که موجب توسعه قابلیت های آن می شود و امکان استفاده از آن را در مرورگرها و پلتفرم های گوناگون فراهم می کند. این برنامه قابلیت وارد کردن خودکار پسورد در تمام مرورگرها و اپلیکیشن ها را دارد و این بدان معناست که با این برنامه می توانید در سایت ها و اپلیکیشن هایی، پسوردتان را به صورت خودکار وارد کنید که برنامه های مشابه قابلیت لاگین شدن را ندارند.

KeePass به طور رسمی از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند که البته نسخه غیر رسمی آن نیز (زیرا که این برنامه اپن سورس است) در آی او اس، اندروید و ویندوز فون و با امکاناتی بیشتر نسبت به نسخه رسمی در ویندوز ،مک و لینوکس وجود دارد.

۱Password

۱Password به علت داشتن مدیریت پسورد قوی و ایمن و کیف پول دیجیتالی برنامه ای محبوب  شناخته شده می باشد. انعطاف پذیری، سادگی کار، یکپارچگی با اکثر مرورگر ها، حفاظت از فایل ها و اسناد و داشتن قابلیت هایی دیگر که معمولا انتظار آن را باید در نسخه پریمیوم برنامه ها داشت ۱Password را به برنامه ای عالی تبدیل کرده است. این برنامه قابلیت هایی مانند سیستم قوی پیشنهاد پسورد، حفاظت از یادداشت ها، کیف پول دیجیتال برای حساب های بانکی شما و داشتن دستور العمل ساخت پسورد ها بر اساس نیازتان  را  نیز دارد. شاید  بتوان  قابلیت استفاده محلی (Local) و بدون سینک کردن را بهترین قابلیت ۱Password نامید؛ البته شما می توانید با سینک کردن این صندوق رمزگذاری شده به وسیله دراپ باکس، iCloud و وای فای از این برنامه در تمام دستگاه هایتان به صورت یکپارچه نیز استفاده کنید. شما همچنین می توانید افرادی را به عنوان «مخاطبین اورژانسی» تعریف کرده و در مواقع ضروری پسورد هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید. ۱Password از ویندوز، مک، اندروید و آی او اس پشتیبانی می کند و همچنین پلاگین هایی برای کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری دارد.یکی از برتری های اصلی این برنامه خرید نسخه پریمیوم تنها با یک بار پرداخت هزینه است و مانند بقیه برنامه ها اشتراک سالیانه ندارد. نسخه معمولی این برنامه رایگان است و قیمت لایسنس آن برای هر سیستم عامل ۵۰ دلار است ( که البته می توان بسته لایسنس مک و ویندوز را به صورت یک جا به قیمت ۷۰ دلار خریداری کرد). نسخه های موبایل و افزونه های ۱Password رایگان اند ولی برای کار با آنها نیازمند لایسنس هستید.

RoboForm

برنامه RoboForm سابقه زیادی در این زمینه دارد ( از ۱۹۹۹) و همیشه کاربران وفاداری نیز داشته است. RoboForm هم برنامه ی خوبی برای مدیریت پسورد ها و هم برنامه ای مناسب برای پر کردن خودکار فرم ها در اینترنت است. این برنامه به شما این امکان را می دهد که به اختیار خود اطلاعات خود را به صورت محلی (Local) نگه داری کنید و یا با سینک کردن آنها، اطلاعات را در تمامی دستگاه هایتان در دسترس داشته باشید. این برنامه از هویت های چندگانه پشتیبانی می کند بنابراین می توانید فرم های مختلفی را با توجه به اطلاعات کاربر مورد نظر به شکل خودکار پر کنید. RoboForm پرتابل است ، بنابراین می توانید آن را با یک USB از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل کنید. آخرین آپدیت این برنامه چند سال قبل منتشر شد ، در آن آپدیت رابط کاربری برنامه تغییر کرد  و همچنین پشتیبانی از مرورگر های بیشتر و قابلیت های آنلاین و آفلاینی زیادی برای مدیریت پسورد  نیز به آن افزوده شد. RoboForm همچنین قابلیت بوک مارک کردن به منظور یافتن راحت تر صفحات دلخواهتان در اینترنت را نیز دارد. این برنامه برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی او اس و ویندوز فون منتشر شده است همچنین نسخه های قدیمی آن برای بلک بری و سیمبین نیز وجود دارند. RoboForm پلاگین هایی برای کروم، فایرفاکس، سافاری، اینترنت اکسپلورر و اپرا  دارد. این برنامه برای لاگین شدن در ۱۰ سایت رایگان است و اگر نیاز به استفاده بیشتر و یا سینک کردن اطلاعات تان داشته باشید باید اشتراک سالیانه آن به قیمت ۲۰ دلار برای تمام دستگاه ها و کامپیوترهایتان را خریداری کنید( البته این اشتراک تنها برای اولین سال ۱۰ دلار می باشد).

مرور کلی

User Rating: ۴.۷۳ ( ۳ votes)
خروج از نسخه موبایل