نگاهی به نسل پنجم پردازنده های vPro اینتل

اینتل به تازگی جزئیات نسل پنجم پردازنده vPro را منتشر کرده است. ما می دانیم که چه سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، شما می پرسید که آیا این امکانات پیش از این ارائه نشده بودند؟ حق با شماست. اما پردازنده های vPro کاربران سازمانی را هدف قرار می دهند و امکانات بیشتری را فراهم می کنند که در همه چیپ های اینتل یافت نمی شود.

دو ویژگی جدیدی که در نسخه vPro پر رنگتر است. اولین ویژگی نمایش وایرلس حرفه ای ( Pro Wireless Display ) است. درحالیکه نمایش وایرلس چیز جدیدی نیست، نسخه حرفه ای امکانات ویژه ای شامل ارتباطات ویدئویی امن و پنجره خصوصی ( Privacy Screen ) برای محافظت اطلاعات محرمانه در طول جلسه می باشد. به گفته اینتل نسخه حرفه ای همچنین با برخورداری از تنظیمات پیشرفته در راه اندازی نمایش وایرلس به دپارتمان های آی تی در اداره هایی که ترافیک وای فای در آنها شدید است؛ کمک خواهد کرد.

ویژگی دوم، داک وایرلس اینتل است که به عنوان یک رابط بیسیم برای موس، کیبرد و دیگر لوازم جانبی USB عمل می کند. اینتل اظهار می کند که این روش می تواند نیاز به داک های مکانیکی را بطور کامل رفع کند. در حالی که این ویژگی زیاد برای کاربران خانگی جالب نیست ولی برای کاربران تجاری بسیار رویایی است. کاربران تجاری تاکنون مجبور به بکارگیری  تعداد زیادی داک بودند که تنها برای تعداد انگشت شماری از لپ تاپ ها قابل استفاده بودند و قیمت آنها تا چند صد دلار هم بالا می رفت.

سری vPro اینتل همچنین به ارائه فناوری پیشین خود همانند حفاظت از هویت اینتل  و مدیریت فعال اینتل ادامه می دهد. به گفته اینتل این ویژگی ها می توانند باعث تحول فضای کار و افزایش بهره وری تا صدها میلیارد دلار شوند. این سخن شاید برای پیتزا فروشی سر خیابان صدق نکند اما به آسانی می توان دید که چرا شرکت های بزرگ سخت افزار vPro را ترجیح می دهند.

با روی کار آمدن نسل پنجم vPro  طبقه بندی جدیدی معرفی می شود، که چند تغییر قابل ذکر  وجود دارد. در قسمت مقرون به صرفه ترین ها سری پنجم Core i3 که کاملا از فناوری vPro پشتیبانی می کند وجود دارد. در نسل های پیشین هیچ یک از مدل های Core i3 شامل vPro نبودند. همچنین در این سری حتی دو مدل Celeron و یک مدل Pentium نیز وجود دارد.

User Rating: Be the first one !
خروج از نسخه موبایل