نگاهی اجمالی به مراسم رونمایی از ویندوز ۱۰

در هفته ای که گذشت مایکروسافت از سیستم عامل جدید خود طی مراسمی رونمایی کرد اما برخی سوالات هنوز بی پاسخ ماند. این کمپانی اطلاعاتی جالبی را درباره موضوعاتی شامل بروزرسانی های رایگان به ویندوز ۱۰، آیا کرتانا در ویندوز ۱۰ ظاهر خواهد شد، چگونگی عملکرد مرورگر جدید مایکروسافت با اسم کد اسپارتان، اطلاعاتی درباره دایرکت ایکس ۱۲ و آیا از ویندوز ۱۰ در تلفن های همراه طی این مراسم پرده بردارشت. با آی تی ویکی همراه باشید تا مهمترین نکات این رویداد را باهم بررسی کنیم:

مایکروسافت در این رویداد اعلام کرد که بروز رسانی ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ به مدت محدود یک سال پس ازعرضه ویندوز ۱۰ رایگان خواهد بود. با توجه به اینکه اغلب کاربران ویندوز بر روی سیستم هایی کار می کنند که ویندوز ۷ بر روی آنها اجرا می شود؛ بیان اینکه این پیشنهاد برای اکثریت کاربران ویندوز در دسترس خواهد بود منصفانه به نظر می رسد. این کمپانی هنوز درباره نحوه بروز رسانی و آیا بروزرسانی بطور اتوماتیک با استفاده از windows update خواهد بود و یا کاربران لازم است که پیش از اجرای بروز رسانی بر روی دستگاه های خود در وبسایت مایکروسافت ثبت نام کنند؛ اطلاعاتی را افشا نکرده است.

چندین ویژگی جدید دسکتاپ در جریان این مراسم به نمایش درآمد. شاید جالبترین بخش آن از نقطه نظر کاربران دسکتاپ تنظیمات جدید منو بود که به نظر می رسد کنترل پنل کلاسیک و صفحه استارت تنظیمات بصورت واحد درآمده است.

نوار منوی کلاسیک حاشیه راست به شکل نوار نوتیفیکیشن و اکشن تکامل پیدا کرده است که با ترکیب نوتیفیکیشن ها و گزینه ها، برای خاموش کردن ویژگی های بخصوصی نظیر وای فای و یا قرار دادن در حالت پرواز استفاده می شود.

کرتانا

کرتانا، یک دستیار شخصی همانند سیری که وجود آن در ویندوز ۱۰ پیش از این تأیید شده بود؛ به گفته مایکروسافت بخش عظیمی از سیستم عامل از جمله دسکتاپ را در برخواهد گرفت.

کرتانا قابلیت جستجو و نمایش فایل ها و اسناد را دارد؛ مطابق با درخواست کاربر (به عنوان مثال کرتانا عکس های مربوط به ماه دسامبر را  نمایش دهد) می تواند به عنوان یک ابزار جستجوی ابتدایی برای بسیاری از کاربران باشد. کرتانا علاوه بر جستجو می تواند برای وظایفی چون یافتن اپلیکیشن ها ، کنترل چندرسانه ای ها، دریافت پیش بینی وضع هوا، افزودن اطلاعات به تقویم و بسیاری  موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که کرتانا را با سیری و گوگل نو مقایسه می کنید آن چیزی که نظر شما ممکن است جلب می کند طبیعی بودن مکالمات کرتانا است.

اسپارتان، مرورگر جدید مایکروسافت

 مایکروسافت از مرورگر جدید وب خود با نام پروژه اسپارتان رونمایی کرد. که برخوداری از ظاهری نو و بکار گیری از موتور رندر جدید از ویژگی های این مرورگر محسوب می شود. علاوه بر ظاهر جدید بی نقص آن، مایکروسافت از سه ویژگی جدید دیگر این مرورگر در طی این کنفرانس پرده برداشت.

۱. امکان یادداشت برداری بدون خروج از صفحه و پشتیباتی از لمس و قلم که علاوه بر موس و کیبرد قابل استفاده است. همچنین یادداشت ها قابلیت اشتراک گذاری و ذخیره سازی در OneNote را دارند.

۲. برخورداری از حالت مخصوص مطالعه که محیطی ساده و مناسب را برای خواندن مقالات در اینترنت در کمترین فضا برای کاربران امکان پذیر می سازد.

۳. یکپارچه سازی با کرتانا

گیمینگ

مایکروسافت ازنرم افزارهای جدید Xbox بر روی سیستم های دارای ویندوز ۱۰ رو نمایی کرد. که ویژگی های شناخته شده ایی از Xbox Live را برای تمام بازی هایی که در ویندوز ۱۰ اجرا می شود به ارمغان می آورد. این کمپانی همچنین گزینه ای به تمام سیستم های دارای ویندوز ۱۰ برای  امکان عکس برداری و ضبط بازی های ویدویی بطور خودکار را افزوده است.

دایرکت ایکس ۱۲ بخش بزرگی از ویندوز ۱۰ را شامل می شود. به گفته مایکروسافت، سری جدید دایرکت ایکس موجب بهبود عملکرد بازی ها تا ۵۰ درصد و کاهش نیمی از مصرف باتری در دستگاه های موبایل می شود. همچنین بازی خورها می توانند بصورت مولتی پلیر با یکدیگر در ویندوز ۱۰ و دستگاه های Xbox One بازی کنند.

ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه های موبایل

در بخش دستگاه های قابل حمل مایکروسافت ویندوز ۱۰ برای گوشی ها و تبلت ها را معرفی کرد و اعلام کرد که آفیس برای این سیستم عامل ها نیز عرضه خواهد شد.

این کمپانی برنامه ای برای عرضه گروهی از نرم افزارهای جدید و بهبود یافته نظیر نرم افزار جدید عکس،People و موزیک برای تمامی دستگاه های که از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کنند، در نظر دارد. کاربران ویندوز ۱۰ از این پس خواهند توانست مجموعه آهنگ های خود را بر روی سرویس ذخیره سازی ابری OneDrive قرار دهند.

مایکروسافت در هفته آتی نسخه جدیدی از پیش نمایش ویندوز ۱۰ را عرضه خواهد کرد. که زبانهای پشتیبانی شده در آن از ۴ به ۲۵ زبان افزایش یافته است.

دستگاه های جدید

مایگروسافت از دو دستگاه سخت افزاری جدید در جریان این رویداد رونمایی کرد. Microsoft Surface Hub نمایشگر ۴۸ اینچی با کیفیت ۴K که از چندین لمس و قلم داخلی پشتیبانی می کند و از آرایه ای از سنسورها، دوربین ها و میکروفن های پیشرفته برخوردار است. این محصول که برای کاربردهای تجاری طراحی شده، ملاقات ها را به چندین طریق در ویندوز ۱۰ بهبود می دهد. ویژگی ای که در این مراسم نمایش داده شده بود؛ اجرای نرم افزارهای whiteboard و  اسکایپ در کنار یکدیگر بود.

دستگاه بعدی، بسیار بلند پروازانه تر از دستگاه نخست بود. Windows Holographic یک دستگاه واقعیت مجازی تکامل یافته است که هلوگرام ها را به محیطی که در آن قرار دارید؛ می آورد. تصویر سازی در این دستگاه به وسیله HoloLens و یک هدست واقعیت مجازی صورت می گیرد.


[su_button url=”#” style=”flat” background=”#CC0000″ size=”3″ radius=”0″]منبع[/su_button] [su_button url=” http://www.ghacks.net/2015/01/21/windows-10-after-the-live-event-the-key-points/#comments” target=”blank” style=”flat” background=”#333″ size=”3″ radius=”0″]Ghacks[/su_button]

Review Overview

۰%

User Rating: Be the first one !
خروج از نسخه موبایل