دیتا سنتر جدید فیسبوک در آیُوا،حرکت ماژولار به سوی رشد پایدار

ترافیک موجود در دیتا سنتر فیسبوک به سرعت در حال رشد است بطوری که این شرکت معماری اصلی شبکه های خود را به منظوری نگهداری آن تغییر می دهد. در طراحی جدید که فیسبوک آن را یک دیتا سنتر فابریک می نامد ازسرعت لینک جدیدی که موجب راه اندازی سریع تر شبکه می شود استفاده نمی شود. در عوض تمامی سیستم تبدیل به مجموعه ای از ماژول هایی می شود که نسبت به آنچه شرکت ها در حال حاضر استفاده می کنند؛ ارزان تر و بطور گسترده ای در دسترس هستند.و همچنین برای گسترش و مدیریت مطابق بر مدیر شبکه فیسبوک آسان تر است.

برخلاف شبکه های hierarchical ، طراحی ماژول بگونه است که می تواند بطور مداوم لینک های سریع را در سرتاسر دیتا سنتر برای هر دو سروری که بایکدیگر در ارتباطند فراهم کند. معماری جدید از ۴۴۰۰۰ متر مربع دیتا سنتر استفاده می کند که در آلتون اویا آنلاین می شود. فیسبوک برنامه هایی برای استفاده از آن در تمامی سنترهایی که به تازگی ساخته شده و مقاوم سازی تجهیزات قدیمی به عنوان بخشی از چرخه ارتقاء منظم دارد. فیسبوک و دیگر شرکت های با دیتا سنتر اینترنت وسیع به جعبه دنده سفید ارزان یا وطنی برای شبکه بندی و همچنین محاسبه تبدیل شده اند.آنها  نرم افزار خود را بر روی سخت افزار می افزایند که می تواند به معنای آن باشد که آنها محصولات اختصاصی متخصصان شبکه نظیر سیسکو را خریداری نمی کنند. اگرچه بیشتر شرکت ها اندازه شبکه یا خانه اختصاصی برای انجام چنین کاری را ندارند؛ نرم افزار تعریفشده تکنولوژی های توسعه یافته و اشتراک گذاری شده توسط پیشگامان برخی از وجه های شبکه تغییر می دهد. شبکه دیتا سنتر کنونی فیسبوک بر مبنای خوشه ها است که هر کدام ممکن است از صدها رَک سرور که از طریق یک سویچ عظیم با آپ لینک پرسرعت به هم متصل شده اند و برای نگهداری تمامی ترافیک که سرور تولید می کند تشکیل شده باشند. به گفته نجام احمد نائب رئیس مهندسی شبکه، طراحی سنتی hierarchical باعث می شود که احساس شود وقتی که بیشترین ترافیک بر روی آن می رود و اینترنت خاموش می شود. این مشکل موجود بیشترین ارتباطات در یک دیتا سنتر فیسبوک است که اکنون به خود گفته است.اپلیکشین ها که محتوای اشتراک گذاری شده را سازماندهی می کنند وضعیت آپدیت ها و تبلیغات در فید خبری بسیاری توزیع شده اند پس چیزی که شرکتها آن را ترافیک mechine-to-machine می نامند به مراتب سریعتر از بیت های واقعی بسوی اینترنت خارج می شوند در حال رشد است. صدها رک در خوشه یعنی صدها بخش از سویچ که همه آنها را رک ها به هم پیوند می دهدکه نیاز مبرم و خاص بودن آن را بحرانی تر هم می کند. احمد می گوید:

ما در حال حاضر بزرگترین چهارچوبی که می توان در صنعت خرید را خریده ایم درحالیکه ما هنوز در بیشتر بخش ها زیان می بینیم.

افزون براین، ترافیک میان سرورها اغلب باید از خوشه ای به دیگری برسد بنابراین، شرکت دائماً نگران است که آیا لینک های میان خوشه ها به اندازه کافی عریض هست یا خیر. چیزی که فیسبوک نیازمند شبکه ای بود که بتواند تمامی بیت های داخلی را صرف نظر از تعداد آنها و یا اینکه کدام سرور آنها را میفرستد؛ انتقال دهد. بنابراین مکان این خوشه های بزرگ ، ان را درپاد ای کنار هم نصب می کند کوچکترین گروه از سرورها فقط از ۴۸ رک ساخته شده است.احمد می گوید:

اکنون فیسبوک تنها به سوئیچ هایی با ۴۸ پورت برای لینک کردن رک ها در پاد احتیاج دارد و سوئیچ هایی با بیش از۴۸ پورت برای اتصال با سویچ های دیگر که با پادهای باقیمانده در ارتباطند.که خرید آن بسیار آسانتر است و فیسبوک می تواند حتی آنها را بسازد.

با معماری جدید ، فیسبوک می تواند ۴۰ گیگابیت پایپ اترنت از هر رک در دیتا سنتر به دیگر رک ها فراهم کند .که سریعتر از اشترک گذاری یک آپلینک میان دو سویچ و با فرض آنکه همه رک ها نخواهند توانست در هر لحظه دیتا را بدون انسداد بفرستند.این معماری می تواند دیتا سنتر را برای نگهداری ماکزیمم ترافیک در  هر زمان مجهز کند، معماری بدون انسداد نامیده می شود.

 

مرور کلی

User Rating: Be the first one !
خروج از نسخه موبایل