Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

نجوم

پرینتر سه بعدی ناسا در فضا

نخستین پرینتر سه بعدی ایستگاه بین المللی فضایی ISS برای اولین بار در تاریخ، اهداف مورد نظر را چاپ کرد. این شاهکار بزرگ  به منزله نخستین تلاش ناسا برای ساختن قسمت های باریک و کوچک تجهیزات خود در فضا و راحت تر شدن تجهیز تدارکاتشان خواهد بود. این پرینتر با استفاده از الیاف پلاستیکی، تحت دمای پایین،اهداف مورد نظر را به مدل نهایی تبدیل می کند. هر لایه روی لایه دیگر. طراحی آن به گونه ای است که بدون جاذبه زمین و ضمن رعایت کردن استانداردهای امنیتی در ایستگاه فضای بتواند ماموریت خود را انجام دهد.

پرینتر سه بعدی ناساظاهر این پرینتر توسط Barry Butch، فضانورد ناسا به نمایش در آمد. Barry فرماندهی تیم اعزامی ۴۲ را بر عهده دارد. وی  به مدت ۳ روز برای کنترل کردن ماموریت بعد از نصب پرینتر بدون مخزن اصلی،  پرینتر را کالیبره و آزمایش کرد. به گفته ناسا این ماموریت توسط تیم ناسا بر روی زمین کنترل می شود؛ بنابراین خدمه در فضا کارهای دیگر را انجام می دهند.

کنترل ماموریت برای نخستین پرینت واقعی در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ (۳آذر) بعد تایید فرماندهی انجام شد و چاپ اهداف سه بعدی حین کنترل از زمین در فضا با موفقیت صورت گرفت.ناسا تاکید دارد که این پایان کار نیست و در آینده مطالعات بیشتری برای بهینه کردن کار انجام خواهد داد. هدف اصلی از این آزمایشات در واقع  چاپ سه بعدی قطعات مورد نیاز در فضا بوسیله ی پرینتر سه بعدی بجای تعویض یا ساختن سنتی چند باره است که با سرعت و دقت بیشتر در فضا و توسط تیم ناسا در فضا انجام صورت خواهد گرفت.

User Rating: Be the first one !
منبع
wonderfulengineering

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا