Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

اطلاعیه دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری

مجله اینترنتی آی تی ویکی با بیش از 6سال سابقه در زمینه فناوری برای ارتقا و تکمیل نقشه راه خود از سرمایه گذاران و کسب و کارها در حوزه آی تی دعوت به عمل می آورد. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 09224197398 تماس حاصل نمایید.

نجوم

ضایعات انسانی در فضا به سوخت موشک تبدیل می شود

تاکنون ضایعات انسانی ای که در فضا تولید می شد،توسط فضا پیما تا زمان بازگشت مجدد به جو زمین حمل شده و سوزانده می شد به هر حال اگر ما به دنبال سکونت در ماه و دیگر اجرام آسمانی هستیم، این روش راه حل مناسبی نیست. به همین دلیل ناسا از محققان دانشگاه فلوریدا درخواست کرد که چندین طرح جدید ارائه دهند؛چون هدف ناسا این است که حین اکتشافات، فضای حمل بار توسط فضا پیماها را به حداقل برساند. راه حل دانشگاه فلوریدا پروسه تبدیل این ضایعات به سوخت راکت بود.

Rocket-Fuel-from-Human-Waste4

Pratap Pullammanappallil (استادیار مهندسی زیست و کشاورزی دانشگاه فلوریدا) و Abhishek Dhoble (فارغ التحصیل این دانشگاه و دانشجوی دکترا) مسئولیت این پروژه را برعهده گرفتند. آنها ترکیبی از ضایعات انسانی، غذایی، پوشیدنی و تجهیزات را که توسط ناسا به صورت شیمیایی تهیه شده بود مورد مطالعه قرار دادند و آزمایش های متعددی را برای فهمیدن اینکه چقدر سریع می توانند گاز متـــان را از این ترکیبات بسازند؛ انجام دادند.این تیم تحقیقاتی طی یک هفته و به صورت روزانه gal 77 گاز متان را به ازای هر نفر تحت پروسه ای کوتاه و بدون اکسیژن تولید کردند.Pratap Pullammanappallil می گوید:

ما در تلاشیم که بفهمیم از این ترکیبات  به طور دقیق چه مقدار گاز متان می توان تولید کرد. ایده ما این بود که آیا ما می توانیم سوخت کافی برای پرتاب موشک تأمین کنیم و یا تمام سوخت را از زمین برای بازگشت حمل کنیم یا خیر.گاز متان به تنهایی می تواند به عنوان سوخت برای موشکها استفاده شود.با گاز متان کافی حتی می توان از کره ماه بازگشت.

پروسه گوارش خود می تواند gal 200 آب تولید کند و همچنین می تواند از طریق الکترولیز بصورت اکسیژن و هیدروژن از هم جدا شود. تیم تحقیقاتی فلوریدا گفته اند که اکسیژن تولید شده طی این روند می تواند به نوعی پشتیبانی برای سیستم تنفس در فضا پیماها باشد. این اکتشاف جدید، به زودی دری تازه به روی سفرهای فضایی باز خواهد کرد.

[su_button url=”#” style=”flat” background=”#cd2122″ size=”3″ radius=”0″]منبع[/su_button] [su_button url=” http://wonderfulengineering.com/human-waste-in-space-will-now-be-transformed-into-rocket-fuel/” target=”blank” style=”flat” background=”#333″ size=”3″ radius=”0″] Wonderfulengineering[/su_button]

Review Overview

۰%

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا